´69 1st gen Camaroon jarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Raider, 23.6.2005.

  1. Raider

    Raider 1st gear

    Tarvis saada uudet jarrut eteen (lähinnä satulat ja putket), kun löyty ihme virityksiä entisten rakentelijoiden jäljiltä... :mad:

    Auto siis 1969 RS/SS Camaro, alunperin 350 pikkulohkolla, nykyisin 454 LS-6:lla. Etujarrut ensisijaisesti, koska niitä ei saa oikean puolen satulan takia pitämään nesteitä sisällä noilla osilla enää ikinä.

    Ai niin, ja nähtävästi edessä on tällä hetkellä jonkun samanikäisen Corveten satulat.

    Hyviä ehdotuksia komponenteista ja kokoonpanoista kenelläkään...?

    Kysyn tätä siksi, että tokihan sinne voi alkuperäisosia lyödä, mutta tuntuu siltä, että tehokkaammatkin sais kyllä olla...

    Kiitos vastauksistanne etukäteen...! :D
     
  2. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    Mulla on 67 Camarossa nyt paikoillaan Capricen satulat ja Chevelle/Cutlass/Skylarkin satulan kiinnikkeet. Olisi ainakin siihen sun 69:iin orkkiksen näköinen paketti. Sulla voi olla siellä paikoillaan joku JL52 jarruoptio, jossa oli nelimäntäinen satula.
    http://www.pozziracing.com Tuossa on erittäin hyvä 1st Gen Camaro alustasivu. Siellä on jarruista ideoita ja kuvia.
    Olis mielenkiintoista nähdä, minkälainen jarrusysteemi sulla siellä on.
     
  3. Raider

    Raider 1st gear

    Jep,

    Vielä sen verran lisää tuosta, että jarruputkien ja satulan välissä ei ennen avaamista ollut "banjopulttia", eli putki oli rutattu suoraan kiinni satulaan.

    Putkessa - ja painotan sanaa OLI - millikierteet ja satulassa joku arviolta 7/16" tiheä tuumakierre. Satulat on ilmeisesti jonkun samanikäisen Corveten takajarrusatulat ja paloistakin on kulmista viistetty rälläkällä, että ne on saatu sinne mahtumaan... Puistattaa oikein.

    No paikallinen ammattimies teki tuolla tuumakierteellä olevan banjopultin, mutta siitäkään huolimatta tätä systeemiä ei saada pitämään. Eli vähintään satuloiden osto on edessä.

    Tuo samainen ammattimies ehdotti Wilwoodin jarruja, että pysähtyis vastaavasti kun kiihtyy, mutta taitavat olla hieman hintavat tässä vaiheessa kesää. Joku kompromissi pitäis keksiä, mutta ei mitään virityksiä enää...

    Mistäpäin Pohjanmaata olet? Meinaan mä voisin lähetellä kuvia, mutta en aio nyt ihan äkkiä purkaa tuota systeemiä uudestaan kun se nyt sen verran hyvin pitää, että uskaltaa pakolliset liikuttamiset tehdä ja vähän ajaa, kunnes keksii, et mitä niille tekee. Voisit joskus ilmoitella kun Virroilla päin pyörit niin vilastaan.

    Se nyt on varmaa, et satulat ainakin menee vaihtoon...
     
  4. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    pistin yv:tä
     

Kerro tästä muillekin!