7.3 powerstroke ohjelmointityökalu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Vren88, 15.7.2017.

  1. Vren88

    Vren88 1st gear

    Mulla lakkasi toimimasta Diablo sport flash tuner. Ilmoittaa "original backup not saved" ja jotain sinnepäin. Olisiko keskisuomessa muita auton ystäviä. Itellä on Ford Excursion 2000 ja olisin mielelläni käynyt ohjelmoimassa autoni jos jollain sattuis olee hyvää ohjelmaa laatikolle ja moottorille.

    Käytän tällähetkellä ite asennettua lukkokytkintä jolla lukitsen momenttimuuntimen manuaalisesti sen jälkeen kun loota vaitaa kakkoselle mut oon kuullut että esimerkiksi ECU:n perään tökkästävä 6 asentoinen ohjelmapiiri korjaa tuon kytkimen ja laatikon toiminnan mukavaksi.

    Yksi edellinen harrastaja sanoi kun näytin tota Diaplosportin flashtuneria et se oli käyttänyt kaverilla jolla oli "punainen" ohjelmointityökalu ja auton ajettavuus muuttui täysin, erittäin hyväksi. Väänsi ja kiihtyi jo matalilla kierroksilla kuten nyt ton lukkokytkimen ansiosta.
     
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tietyt tyypit täälläkin mollaa tuota 6 asentoista lastua. Suotakoon se heille :) Itselläni ollut jo pidemmän aikaa kiinni. Asennuksessa oli pientä säätöä, mutta tämän jälkeen toiminut kuin junan vessa. Muuttaa auton luonteen paljon alkuperäistä paremmaksi. Tuon jälkeen asensin laatikkoon vielä Sonnax spring kitin, mikä osaltaan muutti ajokäytöstä edelleen parempaan suuntaan.

    Sori kun meni vähän asian viereen... :)
     
  3. Vren88

    Vren88 1st gear

    Ei silti huonovastaus:)

    Käsittääkseni ohjemoimalla ei saada samoja hyötyjä ku tuolla erillislastulla. Vai onko ainoa hyöty että saa ajonaikana vaihettua ohjelmaa?

    Näkyy olevan ainaki 16 eri ohjelmaa mistä pitäs ruksittaa haluamansa. Mitä ite valitsit?

    Ja vielä tärkeä kysymys, kun kiihytät normaalisti niin huuattaako konetta 40mph ennen ku lukitsee kytkimen vai alkaako vetää jo matalilta kierroksilta ja onko ojhelmavalinnalla vaikutusta tähän
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Samoja joskus kysellyt/ yrittänyt löytää varsinkin laatikon ohjauksen osalta mutta oikeen mitään konkreettista ei ole ilmaantunut.
    Justiinsa oli päivän vuokralla kuorma-auto missä varmaankin joku allisonin tms tomaatti, ja toimi kyllä hyvin. Matkavauhdista hidastaessa piti turbiinilukon päällä miltei pysähdyksiin asti joten sai kunnon moottorijarrutuksen kaikilla vaihteilla 4-3-2-1 ihan kuin manuaalilla. Normaalistihan tuo e4od heittää vapaalle heti kun kaasun nostaa. Kiihdytyksessä sais myös lukita heti kun auto likkuu.
     
  5. Vren88

    Vren88 1st gear

    Luulen että vastausten puute johtuu siitä että joko harva ymmärtää milloin lukko puree ja milloin ei ja tutkii lootan toimintaa tai sitten kun saa toimimaan ni ei muista tulla kertoo muille:)

    Minäpä voin kertoa ainakin tuosta manuaalisesta "nappilukosta".
    Kopioi alla teksti ja googleta.
    Ite tein pelkän kytkimen ilman lediä.

    Torque Converter Lockup Switch and LED - Diesel Innovations
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tämä katkaisijamalli on ollut tiedossakin, mutta kiitoksia linkittämisestä. Tuntuu jotenkin hassulta ettei tähän löytys jotain boxia/ohjelmaa mikä nopeustiedon perusteella lukittee turbaanin. Esim heti kun nopeus on 10kmh niin turbaani lukkoon ja toistepäin. Jos olis vielä säädettävä niin homma bueno. Ei luulis vaativan mitään avaruustekniikkaa?
     
    Muokattu: 15.7.2017
  7. Vren88

    Vren88 1st gear

    Vaatii se vielä jotain ohjausta. Itekki mietin tuota et miksi ei vois olla vaan nopeudenmukaan tai 1-2 vaihdon jälkeen automaattisesti lukitsevaa/avaavaa kytkintä mut on vielä muuta huomioitavaa.


    Ei pitäisi kuulemma käyttää 1 vaihteella (kuulopuhe).

    Suoraa kytkeminen nykäsee eli tarvii välikaasun.

    Moottorijarru toimii kolmosella vain jos painaa OD napin päälle (estää 4 vaihteen)

    Moottorijarru toimii kakkosella vain jos vääntää vaihdekepistä 2

    Jos pitää momenttimuuntimen lukittuna ja alue D päällä niin kaikilla muilla vaihteilla paitsi 4 vaihteella toimii kuten "räikkä" eli voi vedättää mutta ei moottorijarruttaa.

    Mutta jos jollain olisi se jokin hyväksi koettu ohjelma ja flash tuner tai mieluusti joku eri versio ohjelmointikapulasta niin kiinnostas kovasti.
     
    Muokattu: 16.7.2017
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ahaa, ei ollut siis ihan niin yksinkertaista kun ajattelin. Kaikki kohdat taitaa olla kuitenkin vain ohjelmoinnista kiinni. Lukko nykäisi vakioturbiinilla mikä oli aivan perseestä tosi inhottavasti muutenkin.
     
  9. Vren88

    Vren88 1st gear

  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tuollainen turbiini kiinnostaisi kyllä. Loota jo tehtiin eikä ole paljon tullut ajoa sen jälkeen. Turbiinikin vaihtui mutta en ole vieläkään yhtään tyytyväinen.
    Hinta on harvinaisen edullinen tolla turbiinilla, tosin hieman epäilyttää tuo "rebuilt"?.
     
  11. Vren88

    Vren88 1st gear

    Näin 3 vuotta myöhemmin voin sanoa että tilaamani kytkin (extra low stall triple clutch) on ollu hyvä.
    Samoin 6 asentoinen "revolver" viritin on turvallinen koska ei ylikirjota tai hukkaa alkuperäistä moottorin ohjelmaa, toimii vaikka on viimeksi ohjelmoitu aiemmin hajonneella laitteella ja tehoa voi vaihtaa vaikka kesken kiihdytyksen.

    Mulla on edelleen iso ongelma tuon Diablo Sport tunerin kanssa kun en saa kalibroitua nopeus mittaria uudella äsken tulleella Flashcal työkalulla. Ilmoittaa että autossa ei ole alkuperäinen ohjelma
    (your vehicle File is not stock) ja Diablo sport ilmoittaa että original backup failed:(

    Kysyn Superchips asiakaspalvelusta mitä tehdä niin katotaan.
     
  12. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Forscanin kanssa ainakin sai peukaloitua nopeusmittaria tai lähinnä anturin arvoa kalibroitua eikä vinkunut mistään.
    Saattoi olla, että piti hiukan maksaa siitä versiosta kallis se ei ollut.
    Toki obd mokkulan siihen tarttee ja läppärin.

     
  13. Mik4--

    Mik4-- 1st gear

    Kysytäämpä vaikka täällä, onko jollakin hajua edgen maahantuojista tms?

    Mulla siis autossa Edgen Evolution, eli joku ihan ensimmäisiä viribokseja. Ihan toimiva muutoin, mutta johto/obd liitin melko huonona ja pitäisi uutta melkeen saada.

    Edgelle sähköpostia laittelin, mutta pitäisi asia kuulemma puhelimella hoitaa sinne, koska vuonna 2020 ei onnistunut vielä sähköpostilla kertoa löytyykö heiltä kaapelia ja innostus soitteluun vähän lopahti.
     
  14. Mercury

    Mercury Gearhead

    Hydra chip on tätä päivää.
    Ohjelmat siirtyy spostin välityksellä.
     
    Solvent tykkää tästä.
  15. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Muokattu: 10.5.2021
  16. Jomppa1990

    Jomppa1990 1st gear

    Kysynpä neuvoa jos joku tietäisi auto ford excursion vm2001 ja edellinen omistaja tai joku muu laittanut moottoriin ohjelman ja haluaisin ohjelman saada pois niin onko muuta vaihtoehtoo kuin uusi boxi? Meinaa katsastus olla aina vaivalloista kun katsastus halli täyttyy savulla.
     
  17. Mik4--

    Mik4-- 1st gear

    Ootko kattonut ettei pcm:ssä ole chippiä?
     
  18. Jomppa1990

    Jomppa1990 1st gear

    Juu se läppä oli mulla kädessä ja kyllä on tyhjä paikka vaan siellä. Ei siis ole chippiä laitettu.
     

Kerro tästä muillekin!