70-mallisen auton rekisteröintikatsastus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 46Juippi, 20.3.2013.

  1. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Aluperäiseen kysymykseen; täällä sun entisellä kotiseudulla ainakin on konttori missä on hoitunut hyvin nämä tuontien rekkaushommat.
     
  2. 46Juippi

    46Juippi 1st gear

    Jusu, pidän sen mielessä. Eihän täältä ole kuin puolentoista tunnin ajomatka :D

    Edellinen katsastuskokemukseni siellä oli Cobran muutoskatsastus 1997 - kylkiputket olivat liian äänekkäät ja rundimittari liian lähellä ratin kehää, muuten OK :lol:
     
  3. karra

    karra Double Gearhead

    Eilen kaverin 1968 Cougarin maahantuontikatsastuksesta kuultua/suunniteltua, siis hylkäyksen perusteista:
    -parkit keltaiset, tarttee vaihtaa valkoisiin tai voi siis asentaa niihin ajovaloumpioihin?
    -oja/kääntymisvalot otettava pois toiminnasta
    -taakse tarvii asentaa E-hyväksytyt heijastimet
    -takakyljissä olevat punaiset heijastimet (ei valot) teipattava umpeen
    -vaeltava vilkku hyväksyttiin takana pitkin hampain
    -autossa oli onneksi kauko-ohjattu häly missä ajonestolaite ja googletus tuotti tuloksen että samaa laitetta myydään Euroopassa ja se kelpasi ajonestoksi

    Jos jollain on antaa viime käden vinkkejä niin ne kelpaa, kaverini oli sen verran kuumana eilen että sanoi että hitsaa virheettömiin puskureihin kiinnikeraudat tarvittaville valoille kuin myös heijastimille ja hakee ne traktorikaupasta sekä ruuvaa itseporautuvilla ruuveilla peltilevyt sivuheijastimien päälle :mad: . Itse asiassa ne kylkiheijastimet voisi irroittaa ja /tai kääntää siten että ne näkyy taakse, kätevää eikö totta :rotfl:
     
  4. nixon

    nixon 3rd gear

    On toi kyllä kivaa ku saa maksaa jostain paperihommista pari sataa ekstraa normileiman lisäksi ja sitte vittuillaan vielä päälle.

    Itellä meni suht' kivuttomasti maahantuonti, vaihdoin tosin valmiiksi valkoset polttimot parkki/vilkkusysteemiin ja ainoo valoasia mistä valittivat oli sealed beamit(vm. 74 vehje). Takamarkkereissa ei ollu polttimoita.
     
  5. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Tämähän on helppo ja halpa homma. Paljon enemmän omia miinoja täytyy jokaiselle vuosileimalle muokata. Minä kun tykkään oransseista parkeista, sivuvaloista ja ojavaloista :rotfl: :

    -parkit keltaiset, tarttee vaihtaa valkoisiin tai voi siis asentaa niihin ajovaloumpioihin?
    Vaihda valkoiset polttimot ainakin leiman ajaksi, valkoinen vilkku OK vanhassa autossa
    -oja/kääntymisvalot otettava pois toiminnasta
    Polttimo pois
    -taakse tarvii asentaa E-hyväksytyt heijastimet
    No ei kyllä tarvi, tai ei ole kyllä missään ennen vaadittu edes 80-lukuisiin. Mutta jos tästä meinaa jäädä kiinnni niin tarrakiinnitteiset heijastimet puskuriin ja leiman jälkeen hevon kuuseen
    -takakyljissä olevat punaiset heijastimet (ei valot) teipattava umpeen
    Sähkärinteippiä tai vesiliukoista maalia
    -vaeltava vilkku hyväksyttiin takana pitkin hampain
    Homma hoidossa 8)
    -autossa oli onneksi kauko-ohjattu häly missä ajonestolaite ja googletus tuotti tuloksen että samaa laitetta myydään Euroopassa ja se kelpasi ajonestoksi[/i]
    Tämä olisi kallein ja hankalin, hyvä kun on kunnossa
     
  6. B 50

    B 50 Gearhead

    Noita valkoisia vilkku/parkki "laseja" perinteisesti leikelly tuulilasinpesuneste tai jäähdytysnestekanisterien kyljistä. Näin on yhteiskuntarauha jälleen pelastettu.. :rotfl:
    Takaheijastimet vaaditaan vasta `76. Lukee katsastajan käsikirjassa.
     
  7. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Mie tulostasin faktaa pöytään tuossa cougar tapauksessa ja lähtisin laittamaan jauhot suuhun katsurille.
     
  8. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Jaa, missä kohdassa?

    http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... rsio20.pdf

    Tosta selvinnee, että 68-mallisessa autossa pitää olla takana heijastimet, mutta alkuperäisten DOT-hyväksyttyjen pitää kelvata.
     
  9. karra

    karra Double Gearhead

    Kiitos kiitos, viestit ja neuvot välitety kaiffarille. Oli katsuri ihan asiallinen ja väitti tekevänsä vaan työtään, asenteesta ei tässä ollut siis kyse.
     
  10. jar

    jar Gearhead

    Yleensä homma pelaa paremmin kun ei ole ylimielinen katsuria kohtaan... Silloin homma pelaa monesti molemmin päin paremmin! Itse ainakin oon sanonut monesti katsurille, että joo on laitettu ihan leimaa varten nämä varusteet, olipa ne sitten vaikka mustat teipit punaisissa sivuvaloissa tai muu kauheus - ei ole katsastusmiehen asia valvoa minkä väriset parkit vaihdat sitten vaikka leiman saannin jälkeen siinä pihassa, poliisi kai valvoo näitä...

    Nämä valosäännöt on ehkä hulluimpia, jos jonkun ikäisessä valo saa olla punainen toisessa oranssi tms. Vähän niinkuin jarruissa olis sääntö, että tietyn ikäisissä ei tarvi jarrujen toimia...
     

Kerro tästä muillekin!