-70 mopar 904 ja 8,3/4 ongelmat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Puuha-Pete, 6.12.2005.

  1. Puuha-Pete

    Puuha-Pete 3rd gear

    Autom laatikko 904 ei vaihda pienemmälle kuorman lisääntyessä (ylämäki,kiihdytys)?
    Muuten toiminnassa ei moitetta. Kaasuttimelta tulevaa vipua laatikkoon on säädetty..vaikutti vain vaihtohetkeen kiihdytettäessä.
    Eli missä mahd vika? Laatikko on ollut jo kauan tällainen mutta ei se menoa ole haitannut, mutta nyt laitamme sen kuntoon!
    Öljyt ja suodatin on vaihdettu säännöllisesti.


    Perässä jo tuntuva väljyys kun laittaa vaihteen päälle niin kloksahtaa sydäntä riipaisevasti..
    Kannattaako viedä suosiolla korjaamolle vai saako korjattua itse?
    Perä on edestäpäin purettavaa mallia.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    '70 mallisessa 904 lootassa ei taida vielä olla ns. part throttle kick downia, eli vaihtaa pienemmälle vaan jos painaa kaasun pohjaan asti. Jos ei tota oo, niin pari vuotta uudemman lootan venttiilikoneisto vaan tilalle.

    Toi perän lonksahdus johtuu väljästä jossain. Jos nivelet on kunnossa, niin aika yleinen syypää on klumpin kuoressa liikkeelle lähtenyt keskitappi.
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Aiheuttaako liikkeelle lähtenyt keskitappi ongelmia pian vai voiko ajella huoleti?
     
  4. Puuha-Pete

    Puuha-Pete 3rd gear

    904 Kick down ja perävälys

    Mikä säätömutteri/lukitusmutteri 904:n vasemmalla puolella etuosassa on? Jotenkin se liittyy kick-downiin? Korjaamokirjanmukaan piti 4 kierrosta kiertää ja lukita. En selvitellyt/suomentanut vielä sen enempää..


    Perässä on selvä väljyys. Onko peräremontti korjaamon homma vai oletteko tehneet itse. Todennäköisesti vaatii uudet sisuskalut. 8)
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei se ihan heti ongelmia aiheuta, mutta luonnollisesti pahenee koko ajan. Suurin "ongelma" mikä tosta aluks seuraa on, että perä alkaa toimia kuten lukollinen, tappi kun liikkuu ja kiilautuu, niin se lukitsee pikkuhammaspyörät ja kumpikin fillari vetää. Sillä tapilla on aika reilu matka liikuttavana, ennen kuin se läpi pääsee joten pitäis kestää vuosia, ellei hajoo. Mä en tiedä onko tota kovin kustannustehokasta korjata, ite asenoituisin siihen, että vaihtaa sen tasauspyörästön uuteen lukolliseen.
     

Kerro tästä muillekin!