-70 Moparin valosähköt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Catiska, 29.8.2017.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    -70 A-kopan sähkökaavioita olen tutkaillut lähinnä valojen kytkennän osalta. Uuden kojelaudan myötä olisi ajatus jättää koko valokatkaisija pois käytöstä ja korvata se (että moni muukin) kalvokytkimillä ja 10ch relerasialla.

    Muutama komponentti löytyy sähkökaavioista joiden merkitys ei ole minulle avautunut, liekkö edes tarpeellisia minulle. Sähkökaaviossa ajovalokatkaisijan yläpuolella on "HEADLT. DELAY" johon menee johto ajovalokatkaisijalta. Samasta johdosta menee syöttö sitten tuonne valonvaihtajakatkaisimeen lattialle.
    Tuosta "HEADLT. DELAY" purkista menee johto "ACCES DELAY RELAY" releelle jonka kaksi muuta napaa on yhdistetty sulakerasiaan.

    Mikä noiden funktio on? Voinko vain hylätä ne suosiolla ja kytkeä suoraan ilman em komponentteja?
     
  2. atobee

    atobee Gearhead

  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jokos noita viiveitä oli vuonna -70? Siis että valot jää hetkiseksi päälle kun lähtee drivewayltä kohti ulko-ovea.

    Ehkä ajovalot kantsisi olla "kovalla" kytkimellä kytkettäviä. Jos se kalvokytkinohjainpaneeliohjaus jostakin syystä resetoituu kesken leikin kovassa vauhdissa, voip tulla hämärässä kiirus. Samasta syystähän ne ei ole tehtaalta alunperin olleet kaikki yhden sulakkeen varassa vaan on palautuva circuit breaker. Toki siinäkin on yhden vian takia haavoittuvia toimintoja piirissä.
     
  4. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    Minulla on -70 Challengerissa tuo saattovalo. Jos virrat vääntää pois ennen valojen sammuttamista, ajovalot jäävät päälle noin minuutiksi ja sammuvat sitten.
     
  5. Catiska

    Catiska Gearhead

    Kiitos vinkeistä! Eli voin aivan sujuvasti eliminoida nuo pois. Jotain tuolle joutuu tekemään kun alkuperäinen järjestelmä resetoitui niin että ei toimi parkit eikä ajovalot. Hienosti tehty niin että parkeille on oma sulake, ajovaloille "automaattisulake" mutta jossain on jokin vika mikä polttaa molemmat, yhtä aikaa ja välittömästi...

    Siispä plan B, riisutaan nuo pois ja tehdään releillä kaikki uusiksi.
     
    faffeli tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!