71 Dodge Swinger big block

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Swinger71, 12.7.2020.

  1. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Tämä OD kun on ainoa sosiaalinen media jota käytän niin ajattelin kirjotella vähä tekemisistä niin jää jokin muistijälki tänne bittimaailmaankin meikäläisen rakentelu yrityksistä. Eli auto on ollut omistuksessa 21 vuotta ja sinä aikana tullut rakenneltua tähän kuosiin.
    [​IMG]
    Vuosien saatossa on tosiaan tullut tehtyä ja kokeiltua kaikenlaista.
    Mutta North Blacklistin myötä homma lähti viimeistään lopullisesti käsistä.
    Auto leimattu isolohkolle, flippikeulalle yms. Viimeisimpänä isompana päivityksenä viime talvena auto sai sisälleen Hellman racingillä 8.5 kaaret.
    Viimeisin tekniikka oli 493cid E85 moottori millä menty parhaillaan Kauhavalla 10.4. Tälle kesälle oli tarkoitus menne kaasujen avittamana mahdollisesti kovempaa mutta toisin kävi.
    [​IMG]
    Vappuajelulla meni nelospytyn imuventtiili poikki...Vitutuksesta toivuttua (kesti päivän) piti ruveta suunnittelemaan uutta. Aluksi mietin että pitäiskö tehdä tuosta vanhasta alakerrasta vielä kone mutta sitten mietin että ei siitä saa muuta kuin aikapommin aikaiseksi. Eli uutta suunnittelemaan..
    Eli alakerran aihioksi tulee Southeast Performancelta 4.5 tuuman porauksinen alumiinilohko. Toimitusaika on varmasti tyypillinen jenkkien 3-4 kuutautta eli jospa pääsis vuoden päästä kasaamaan konetta... Kampiakseliksi tulee 4.5 tuuman iskuinen akseli Molnarilta. Myös 7.100 vievit tulee samalta valmistajalta.
    Yläkertaan tulee edellisessä moottorissa olleet Indyn kannet kun niissä on vielä käyttämätöntä potentiaalia. Jospa tuolla uudella moottorilla kaasuilla höystettynä päästäs kovempaa kuin tuolla vanhalla tekniikalla.
    Mutta joka tapauksessa auto on tarkoitus leimata jatkossakin ja takapenkki tulee säilymään..
    Tässä avaus ja lisätään taas päivityksiä kun päivitettävää tulee.
     
    Muokattu: 12.7.2020
    max, sleepercooler, Larry ja 15 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    E85 ajelee, niin se ehdottomasti vaatii 2kpl turboja, että vääntää myös alhaalta :D Eiku hetkinen :D
     
  3. fenix

    fenix 2nd gear

    David Vizardin opusta lukenut viime aikoina.
    Kannattaa panostaa pakopuoleen kaasuilla.
     
  4. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Projekti nytkähti vähä eteenpäin. Molnarilta tuli paketti perille. Eli kampiakseli, veivit ja laakerit on nyt kotona.
    [​IMG]
    Diamondin männät on kanssa tilattu.Toimitusaikaa niillä on 3-4 viikkoa ja siihen päälle tietty vielä rahtaus Suomeen. Sitten voisikin kiikuttaa nuo liikkuvat osat Sotkamoon tasapainotettavaksi.

    Vanhan lohkon vois kanssa viedä putkitettavaksi niin saisi senkin hyötykäyttöön. Siinä olisi muuten ylimääräisenä jollekin .030 ylikoossa oleva 440 lohko. Alahelmasta betonoitu, alumiini pukeilla ja ARP:n studeilla. Siihen päälle löytyisi vielä RPM Machinen 4.15 iskuinen kampiakseli ja h-profiili veivit. Mäntiä löytyy 7 kpl Iconin IC826-030 ja 8 kpl IC840-030.

    No jos ei mene maailmalle niin pitää jossain vaiheessa hommailla jotkut kannet yms. tykötarpeet ja istuttaa johonkin toiseen autoon. Ku onneksi on tullut hommattua useampi A-body… :D
     
  5. Larry

    Larry Gearhead

    Miltäs tämä auto näytti ennen sinulle päätymistä? Isolohkolla jo silloin?
     
  6. max

    max Gearhead

    Mitä tuollaisen ison alumiini Mopen alakerran kamppeet kustantaa?
     
  7. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Suomi-auto alkujaan kutosella. Minulle tullessaan oli keltanen väriltään pikkulohkolla. Muutokset ja maalaus oli toteutettu joskus 80-luvulla.
     
    Larry tykkää tästä.
  8. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Kyllä noihin tykötarpeisiin joku 8k euroa menee.
     
    Poni -69 tykkää tästä.
  9. max

    max Gearhead

    Ei paha,mulla 565 Letukka samalla hehtaarilla.
     
    Swinger71 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!