71 Dodge Swinger big block

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Swinger71, 12.7.2020.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Chevy orange? :p:D
     
  2. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Luonnollisesti.. ;)
     
  3. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Taas vähän on tullut motin kanssa edistystä. Eli alakerta olis noin pääpiirteittäin kasassa. Seuraavaksi vuorossa o sitten kansien kasaaminen. Venttiilijousien asennuskorkeudetkin mittailin tuossa jo aikaa sitten mutta en löydä enää paperia mihin ne merkkasin. Eli uusiksi menee..o_O

    [​IMG]
     
    TN, SK-, Kustom STW ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. GBS

    GBS 2nd gear

    Minkäs kokoinen tämä on?
     
  5. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    572
     
    MJF, GBS, FuryIII '71 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Taas hieman edistystä. Kannet ois nyt kasassa. Tosiaan yksi palotila piti hitsata ja samalla kannet fressattiin. Eli seetit tehty, ohjurit holkitettu ja tasot ajettu. Lisäksi tuli uudet venttiilit, jouset ja retainerit.

    Edit: Ja se vielä että Sotkamosta Heikkisen Juhan koneistamolta sai taas jälleen kerran ykkösluokan palvelua kansitöiden(kin) suhteen!

    [​IMG]
     
    Muokattu: 20.2.2022
    Seevu, 440Mag, three hundred ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Aulis Hämeenkorpi

    Aulis Hämeenkorpi Gearhead Bannattu

    Eipäs pelotella täällä palstalla hyvillä kuvilla ja teksteillä "GM - general mistake" moottoreilla ajavia katukuskeja.
     
    Swinger71 tykkää tästä.
  8. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Sinne on vielä matkaa että olla kadulla / radalla. Ja tiedä kans millanen tuosta sattuu tulemaan mutta onpahan ainakin yritetty.
     
  9. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Hieman taas päivitystä. Moottori on mennyt pikkuhiljaa nippuun. Aikaa menee vaan jonkin verran tarkastellessa kaikki välykset ja että kaikki muukin olis suht ok. Imupuolen työntötangoille joutui hivenen tekemään tilaa koska lohko on todellakin paksua valua ja noissa Indyissä tulee imutönärit hivenen vinoon. Ei iso juttu mutta aikaa meni taas hieman. No nyt se olis kuitenkin siten kasassa että kun laittaa öljylinjan paikalleen niin saa ajettua öljynpaineet sisään. Sitten pitäiskin ruveta nostamaan se paikalleen konehuoneeseen ja pääsee kokeilemaan että saako tuon käyntiin.

    [​IMG]

    Joo Swingeri tuli kans vetästyä katoksesta ja siirsin sen talliin moottorin asennusta varten. Eli nyt kevät taitaa mennä tuon parissa ja 67:aa jatketaan sitten tuossa kesällä.

    [​IMG]
     
    JYR, 440Mag, superbird ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. max

    max Double Gearhead

    Komeen näkönen motti.Voi olla että on aiemminkin kyselty kuinka paljon voimoo tuollaisesti vois odotella?
    Tuleeko kirsikaksi kermakakun päälle Dominaattori vai mitenkä?
     
  11. nova71

    nova71 Gearhead

    Knalli päästä ja eikös ollu tartotuski naurattaakki?
     
  12. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Tehon suhteen ei osaa oikein arvioida. Vanhasta 493:ssa tuli noilla kansilla ja miedommalla nokalla vähä vajaa 700. Että jospa tuosta jonkin verran enemmän irtois. Ens kuun aikaan olis suunnitelmissa mennä dynoon. Kaasuttimeksi Pro Systemsin dominaattori tulee ainakin nyt alkuun.
     
    Herje ja max tykkäävät tästä.
  13. max

    max Double Gearhead

    Itsekin olen haaveillut Dominaattorista kadulle,mutta tiedän siitä yhtä paljon kuin pikkupoika pillusta.
    Domeja on käsittääkseni Holleyn toimesta 2 ja 3 piirijärjestelmällä toimivia.Mitä se sit käytännössä tarkoittaa,en tiedä.
    Toinen näistä kuulemma sopimaton kadulle,tai ainakin hyvin kulmikas toiminnaltaan.
    Miten tuo Pro Systemsin Domi eroaa Holleyn tekeleistä?

    Edit.Se tuli jostain jutusta selväksi,että Domi tykkää kyttyrää jos sen laittaa adapterin kanssa 4150 jakosen imusarjan niskaan.
     
    Muokattu: 13.3.2022
  14. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Tuo Pro Systems teki tuon kaasuttimen koneen speksien mukaan. Ja tosiaan tuo on E85 kaasari. Tuo on kolme piirinen ja on se kyllä minulla toiminut ihan hyvin ja on tuolla tullut ajettua kadullakin aikasta paljon. Sehän noissa on että kadulla käy vähä rikkaalla eli vie kakkua jonkin verran. Sain tuossa vinkin että tuota idle-feed restrictor suutinta kannattaa pienentää. Tuota ehdin vähä kokeillakin ennen moottoririkkoa ja sain ajoseoksia paremmalle alueelle ja testit jatkuu nyt taas tulevana kesänä. Tuossa vähä asiaa ko aiheesta. https://www.motortrend.com/how-to/ccrp-0603-run-a-dominator-on-the-street/
     
  15. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Noniin siellähän se nyt olisi.

    [​IMG]

    Ja kaikista odotuksista huolimatta se lähti lähes kertalaakista käyntiinkin. Kaikki toimi ihan OK. Sen verran tuli lisäpuuhaa, kun yksi keinun säätöpultin mutteri oli ilmeisesti jäänyt löysälle ja pultti oli noussut ylös. Pikkasen otti keinun kierre itteensä mutta sen saa onneksi korjattua helposti. Pitää maanantaina käyttää sitä yhdellä metallipajalla niin saa senkin kuntoon. Dyno aika on varattu Sämpylle 16.4 eli sinne on vielä hyvin aikaa ja nyt tietää että motti käy niin ei tartte siellä ruveta tekemään ensikäynnistystä.
    Tuossa nyt paikallaan ollessa huomaa tuon painoeron patarauta lohkoiseen kun saa etujousitusta laskea ihan jonkin verran.
     
    superbird, faffeli, FuryIII '71 ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. max

    max Double Gearhead

    Matkailu avartaa tottakai ja pohjois savosta ilmeisesti tänne etelään tulossa.
    Eikö muuten löydy mottidynoa lähempää vaikka sieltä savosta?
     
    late991 tykkää tästä.
  17. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Ei niitä oikein oo. Sämpyllä käytin edellisenkin moottorin niin saapahan verrattua muutoksen. Siellä se homma toimii ja siihen päälle vielä eräs etelässä vaikuttava mopar-mies lupasi lähtee taas jeesaamaan säätö hommissa. Niin ja ajattelin että samalla reissulla kävis pitkästä aikaa ACS:ssa.
     
    Herje ja faffeli tykkäävät tästä.
  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Oman Swinkun 541:n käytin just kans sämpyllä. On se vaan pätevä ukko.
     
    faffeli ja Swinger71 tykkäävät tästä.
  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mahtuuko noin moottoridynoon? :)
     
  20. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Pitää sitä tuota Darttia vähä purkaa tuosta moottorin ympäriltä.. :D:D En oo saanu vaan aikaseks tehtyä erillistä pukkia missä vois koekäyttää. Tosin tuossa irrotuksessa menee ehkä tunteroinen ja siinäkin ehtii sillon tupakoida. Eli tuo autokin on tässä tapauksessa ihan toimiva pukki koekäyttöä varten.
     

Kerro tästä muillekin!