-71 Ford Torino rengastusihmettelyä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja exoddus, 12.7.2013.

  1. exoddus

    exoddus 3rd gear

    Mites osaakos joku kertoa et saisinko laitettua taakse 17x9 vanteet et0
    ja kumit 275/55r17 ??
    Eteen tulee 17x7 et0 215/50r17
     
  2. exoddus

    exoddus 3rd gear

    Ja meinasin siis suoraan laitettua ilman kaarien muokkausta tjms
     
  3. renttu81

    renttu81 Gearhead

    http://www.rimsntires.com/specs.jsp

    Sanoisin että mahtuu. -69 cougarissa 295/50x15 ja vanteet 15x10 et-38. ottaa kaariin vähäsen kiinni joten perän kavennusta tiedossa n.35-40 mm. puoleltaan. Ja tämän mahtuu tekemään ennen kuin ottaa lehtiin / sisäkaariin kiinni. Noita kuitenkiin samalla vanteistuksella saanut eli toleranssit pitäs olla suht lähellä toisiaan. Toki tuolla linkin ohjelmalla saa mittailtua varsin kätevästi. Renkaan korkeus kyllä tulee tuolla profiililla aika hurjaksi.
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    Mulla olis tässä Aurassa 17x9,5" ET 0 vanteet ja 275/55-17 renkaat. Toisinsanoen jos rengas on päällä niin ovat samalla leveydellä 17x9 et 0 vanteella. Mun keksinnöt ovat tosin irti toisistaan, mutta mutta, noita voisi jotenkin sovittaa jos sulla on täälläpäin käyntiä tai voin antaa lainaan yhden renkaan ja vanteen. Tarttis sitten hakea lainaan esim, minulla saattais olla käyntiä elokuussa hyvinkään suunnalla, mutta en siihen mennessä vielä ehdi maalaamaan vanteita, joten en laita renkaita vanteille, mutta jos kiinnostaa sovittaa pelkkää vannetta esim. niin sitten otan mukaan.

    Tuo 275/55-17 on korkea rengas kyllä, mutta näytää muskelimmalta mitä esim 275/40-17.
     
  5. exoddus

    exoddus 3rd gear

    No tarkoitus on saada hiukka sitä muskeliautomaisuutta esiin näkyvämmin torinossa. Olis ollu kiva tietää onko joku kokeillu suoraan moista rengastusta. Lehtijousien puslat täytyy tuossa talvella uusia ja siinä samalla uusi rengastus alle. Ja voipi olla et perä nousee hieman siinä samalla. (huom,vain hieman)
     
  6. exoddus

    exoddus 3rd gear

    Ilmoittele jos sattuu olee käyntiä täälläpäin.
     
  7. exoddus

    exoddus 3rd gear

    No niin, nyt on testailtu.
    Eli 15x10 oli testisetti ,et -50 eli tosi raju, renkaat 255/60r15
    Otti hieman kaareen kiinni mutta olis pystyny korotuksella ja jäykennyksellä pystyny pitää alla.
    17" jätin pois ajatelmista kokonaan.
    Ja nyt vanteiksi valittiin cragar daytonat. 15x10 taakse, et -38,renkaat 275/60r15. Sopii kuin nenä päähän.
    Eteen samat mutta 15x7 ,et 0. rengastus 215/55r15
     
  8. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Itse olen ajatellut -71 Torinoon 18x8 eteen 245/40-18 kumeilla ja taakse 18x9.5 vanteilla 285/35-18. ET kummassakin 0.

    Saa sitten nähdä mahtuuko pyörimään...
     
  9. Torinobrougham

    Torinobrougham 1st gear

  10. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Tilattu/hankittu Boss 17x8 vanteet eteen ET2, renkaat 225/50-17, taakse Boss 18x9,5 ET-2, renkaat 275/35-18
     

Kerro tästä muillekin!