-71 Hemi Charger

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja mopster, 23.3.2015.

  1. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kyllä! Uskaltaako kysyä missä hinnoissa pyöritään tuollaisen moottorin kanssa? Ai että olisi kyllä makea pannu oman challen keulalla joskus..
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ihan karkeeta lskelmaa ameriikanhinnoilla, tarkistamatta. Lohko, jos saatavilla, 4000, alakerran liikkuvat 3000, kansisetti 6000, kaasari 1000, peltisarjat 1000, nokka nostajat 1000, pikkusälä 1000, isompi sälä 3000. eli karkeet 20000 osissa, enempi tai vähempi riippuen osien laadusta. Siihen sitte rahdit, verot, tulli ja työ päälle ni tuleehan siit enempi ku mitä mul on viikkoraha.
     
  3. mopster

    mopster Gearhead

    Ei tämmösille kannata mitään hintalappua laittaa kun ei näitä kumminkaan kahta samanlaista tehdä. Moottorit räätälöidään lähtökohtiin ja tarpeisiin sopivaks ja hinnassa on paljon muuttuvia tekijöitä. Eniten tietysti vaikuttaa minkälaista osaa koneeseen laitetaan.

    Sitten vielä vähän kokemuksia tältä ajokaudelta. Chargerin omistaja kertoi että kilometrejä tuli tänä kesänä lähes 5000. Bensankulutus matka ajossa oli 21 litraa/100km. Alkukesästä lisäsin sytkäsysteemeihin vielä MAP anturin ja tein sillä alipaine ennakon, ja sen jälkeen ei ole lämpöongelmiakaan ollut missään tilanteessa.

    Ainoa tekniikkamurhe kesän aikana oli jakajan aiheuttama. Jakajan ennakkomekanismit oli lukittu kiinteäksi jakajan omilla lukitus systeemeillä, mutta sen verran sinne jäi liikettä että se ei kunnon rääkkäystä kestänyt. Lukituksen korvat murtui ja kamat hyppi pois paikoiltaan. Homma korjaantui hitsaamalla koko akseli kiinteäksi.
     
  4. 454440

    454440 2nd gear

    Miten on pata toiminut? Lähinnä kiinnostaa lähinnä venttiilikoneisto/kannet. Olen hankkimassa nyt toiseen hemppa projektiini (BMRE 528" alsa short block) kansia ja muita osia ja Indyt on yksi vaihtoehto, mutta koska niistä on kirjoiteltu jenkkifoorumeilla aika paljon negatiiviseen sävyyn, olisi mukava kuulla kokemuksia käytännössä. Aika paljon ilmeisesti joutui "viilaamaan" pakettia tässäkin tapauksessa, mutta kuulemani mukaan muutkin kannet ovat enemmän ja vähemmän puolivalmisteita.
     
  5. mopster

    mopster Gearhead

    Hienosti se on pelannut, en tiedä tarkkaan kuinka paljon on kilometrejä jo tullut kahdessa kesässä mutta veikkaisin että 10 000 on aika lähellä, ja pelkillä öljyn vaihdoilla ja venttiilivälyksien säädöillä. Patti on kuljettanut Chargerin koppaa varttimaililla 10,9/201.

    Kansissa ja imusarjassa oli tosiaan aika paljon viilaamista, erityisesti pakokanavissa ja imusarjassa. Vippageometrioissa oli myös ongelmia, muistaakseni pakopuolen vippa akselia piti nostaa aika reilusti. Indyn vipat ei ollu laadultaan ihan sitä mitä hinnan puolesta olis odottanut, joutui itse vähän viimeistelemään.
     
  6. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Loviisan FMA MoPar Meetissä kesäkuussa ollut nähtävissä

    [​IMG]
     
  7. kippis

    kippis Gearhead

    viimesimmästä vääksyn mobilisti tapahtumasta lähti ainakin hinurilla kohti kotikoloa... tiedä sitten mitä siinä oli käyny ?
     
  8. mopster

    mopster Gearhead

    Laatikko rikki, ei oo vissiin vielä tutkittu mikä sieltä meni.
     
  9. mopster

    mopster Gearhead

    Jos jotakuta kiinnostaa niin ei siinä lootassa iso vika ollu, pakkipannan vivun tappi oli pudonnut pois. Oli vissiin siitä tapin edestä korvake murtunut mikä estää tappia tulemasta ulos.
     
    Herje tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!