72 Caminon alustan päivitys-mitä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Naumasto, 19.7.2016.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Elikkäs,eli juu(pakollinen elikkäs/eli-viestin aloitus)pitäs camiinaan päivittää alusta ja jarrut sun systeemit.
    Mitäpä suosittelisitte?Tai mitä ootte menestyksekkäästi käyttäneet?

    Ite meinasin suurinpiirtein näin:
    -QA1:anti-hop barssit
    -SSBC:n(vaimikäsenytoli) täydellinen levyjarrusetti joka nurkkaan.Onko noista mihinkään?
    -Iskarit ja jouset,coiloverit mahdollisesti.Mitkä?
    -Kallistuksen vakaaja,ainakin taakse?

    Mistähän noi myös ostas?Suomesta ei huvita ihan hinnan puolesta,vertailin joskus noita niin tuli setistä riippuen 500-1000e säästö.Ulkomailta ostettaessa tulee miinuksena lähinnä mieleen et jos tulee vääriä tai viallisia osia,niiden palautus.

    Kilsojahan ei ihan kauheesti tule,kesällä vaan ja ihan kadulla ois tarkoitus suhata,ehkä joskus radallakin.Että ei tarviis olla titaanista tehdyt,timanttiupotuksin.Vaan sellaiset jotka hoitaa homman ja käy paikalleen.

    Tekniikka tuttuputtu sbc383,n.400-450hv +th350 +10bolt 3.55
     
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Olethan tämän nähnyt? ´69 Camino lienee aika pitkälle sama auto...



    Joo, tossa laitetaan vähän enemmän palikkaa kun mitä suunnittelet, mut ehkä jotain hyötyä silti?
     
  3. 3964

    3964 3rd gear

    Mitä tuo ehkä joskus radallakin tarkoittaa,mutka rataa vai varttimailia vaikuttaa asiaan aikapaljon.
     
  4. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Joo oon nähny,kiva ois laittaa vaikka noin mut tuntuu et menis osittain haaskuuseen tommoset osat.Ridetechin luettelookin on tullu selailtua,ovat ihan pätevän oloisia palikoita kyllä,tosin myös kalliitakin.
    Aina myös melkein kaikissa noissa 2"drop spindlet...ei pysty kyllä niin paljoo keulan korkeudesta antaa pois,pitää päästä katukiven yli ilman ramppeja:D
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Sanotaan tarkennuksena että kadulla ajetaan,vartilla tullaan käymään joskus ja ehkä mahdollisesti mielenkiinnosta mutkaradallakin,mutta pelkkää luotisuoraan alustaa ei olla kuitenkaan hakemassa.
     
  6. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Ootsä ajatellu ilmapussittaa?
     
  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Kävi sekin mielessä...sais säädettyä korkeuden mieleisekseen joka tilanteessa.Mut taitaa hintaa tulla vähä enemmän sellaselle operaatiolle?Ootko laittanu omaas?Kerro lisää operaatiosta ja toiminnasta jos oot?
    Korkeus ja jäykkyys säädettävät iskarit pitäs melkein olla vähintään.
     
  8. Elky70

    Elky70 Gearhead

    Joo, mielessä on ollut, mutta ei vielä ajankohtainen toimenpide.
     
  9. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ilmapussit on enempi show tai mukavuus juttu. Toki siis myös kadulle.
    Mutta radalle, oli se sitten suoraan tai etenkin väärään niin pussien liika progressiivisuus tekee alustan säätämisestä hankalan. Lisähankaluutta tekee vielä progressiivisuuden muuttuminen muutettaessa ajokorkeutta.
    Alustan osalta kannattaa tehdä päätös, suoraan vai väärään. Ne on melkeinpä toisensa vastakohtia. Tietenkin kompromisseja voi aina tehdä, sitten ei toimi hyvin missään.
     
  10. saresks

    saresks Gearhead

    Ei noita jarrukittejä oikeasti tarvii kuin mutkille jos vakiojarrut on kunnossa ja eiks tuossakin ole levyt eessä? Korkeen 11 sek autot ei myöskään vielä kunnon renkailla tarvi drag-alustaa, joten jos ei mene nopeampaa, voi aivan hyvin panostaa ajettavuuteen, puslat, jouset, iskarit, etupään geometria jne. Kyllä sellainen sit drag-radallakin temppuilematta menee..

    Noin niinku budget-näkökulmasta...

    Jonkinlainen halpisk-drag-kompromissi on heivata etuvakaaja ja kompensoida tömäköillä jousilla. Ei kallistele eikä ole lulla normiajossa ja etupää kuitenkin nousee enempi herkästi kuin vakaajan kanssa suoralla.
     
  11. Naumis@Talli

    Naumis@Talli 1st gear

    No ei oo,ku runpu-runmut,pysähtyyhän se niilläkin...ehkä yhen kerran:D.Silläpä niitä pitääkin vähä ottaa huomion alleo_O.
    Varmaan joku tommonen pysäyttäs asian vallan mainiosti?
    https://www.summitracing.com/int/pa...view/year/1972/make/chevrolet/model/el-camino

    Ja sitä vähä kelailin itekkin et ei tarviis olla mikään drag-alusta,kun sillä kuitenkin kadulla enimmäkseen ajetaan.Eikä mene nykykuosissaan 11s...paras ja ainoa aika on 14,77s. kadulla,tavoite ois päästä aluks 13s.puolelle.Ja jos vaikka tuurillaan joskus meniskin sen vähä alle 12s.tai pintaan,niin oisin hurumycket tyytyväinen.Vähempikin on takavalojen katselua suurimmalle osalle tielläliikkujista,ei sillä että se itsetarkoitus olisi mutta kivahan se on,tiedättehän.Vanhalla romukasalla näyttää perävaloja sille pankin peenarille:p
    Mielummin niin että vaikka häviäiskin suoraan mentäessä vähäsen niin voisi kuitenkin mutkaan mennä kovempaa,normiteillä niitä kuitenkin on enemmän kuin vähemmän.Ja että käytös ois balanssissa.
     
  12. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tommosta settiä oon kans vilkuillu,menis etupää jarruja vaille kuntoon. http://m.ebay.com/itm/152077738092?_mwBanner=1
    Kävis mustang kakkosen osat sit.Niissä aftermarketscene vissin kohtuu laaja ja on kai niitä tehtykkin jokunen...raidetangonkin vois varmaan ympätä tohon ja jarrut sais siitä myös.
     

Kerro tästä muillekin!