-72 carinan vaihteisto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja askel_vakaa, 18.6.2006.

  1. askel_vakaa

    askel_vakaa Gearhead

    Olisko jollain tietoa mitkä toyotan 5-vaihteiset lootat käy tohon toyotan 2t-g moottorin jatkeeksi...tällä hetkellä 4-pykäläinen ja tahtoo välitykset loppuu aika nopeesti noilla tehoilla :D
     
  2. marcorolla

    marcorolla 3rd gear

    T50 sopii Carinaasi bolt-on menetelmin sekä muutamamia järeämpi vaihtoehtoja löytyy (W50 sekä W55-8) , mutta ne on hankalampi löytää kaikkineen kytkinkoppineen ja yleensä maksaa myös enempi! T-sarjan laatikko kyllä kestää jos kyseessä ei ole ns viriviri moottori.

    tosin helpolla ei varmaan löydy ehjää T50:kään.

    Ulkoisesti tämä T50 on täysin samanlainen kuin nyt paikalla oleva 4-vaihteinen T40.
     
  3. Super Mario

    Super Mario 1st gear

    eikös noi w laatikot ole enempi r lohkoon käyviä? eli kaks litrasen perään ja niitä on rautakuorilla... en kyllä oo ihan varma!
     
  4. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Irrotettavat kytkinkopat noissa jo taitaa olla. Ja eikös W-lootia ole Suprassa?

    Minulla on joku 5v ja aika järeä, mallista en tiedä. Oli 4M:n perässä. Ei kaupan. Senhän saa käymään periaatteessa mihin vaan toyota-koneeseen, kun ruuvaa oikeanlaisen kytkinkopan.
     
  5. askel_vakaa

    askel_vakaa Gearhead

    Kiitoksia vastauksista...tarvii ruveta metsästämään lootaa. Ihan hyvin toi alkuperäinenki 4 pykäläinen loota on kestäny noita tehoja vaikka on pikkasen enemmän kuin ehkä insinööri alunperin suunnitellu :oops:
     
  6. marcorolla

    marcorolla 3rd gear

    W-sarjan laatikoita on ollut vaikka missä toyotan mallissa ja valurautasia laatikoita on ollut TT132 coronassa suoraan T-moottoriin sopivana. Myös alumiini W-laatikoa on ollut alkujaan 3T-GTE moottorin perässä mutta kuten jo yllä mainitsin niiden löytäminen on jo hieman työläämpää + joudut vaihtamaan kytkinlevyn ja kardaanin yoken sekä vaihteisto paljin juotuu tekemään jos W-sarjalaista halajat autoosi.

    Joten suosittelen että etsit T50 vaihteiston niin ei tarvitse murehtia edellämainituista ongelmista.
     

Kerro tästä muillekin!