727 ei vaihda 3:sta

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja juju, 5.6.2016.

  1. juju

    juju 1st gear

    727 laatikosta ei löydy kolmosta.
    On kokeiltu säätää kickdow vaijeriakin.

    Kokeiltu myös tasakaasukiihdytystä ilman kickdownia. Tällöin kyllä löytyy kakkonen aikaisin (20-30km/h), mutta ei kolmosta ainakaan ennen 90km/h vauhtia...

    Kickdown pelissä heittää kakkoselta välillä varmaankin vapaan tai 1 vaihteen korkeammassa nopeudessa kun kierrokset nousee rajusti. Pakki toimii hyvin.

    Mikähän mahtaa olla vaivana laatikossa?
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    vika tullut yllättäen vai onko koskaan toiminut?
     
  3. juju

    juju 1st gear

    Edellisellä omistajalla ollut toisessa autossa ja myyjän mukaan siinä toiminut.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Ei siinä voi olla oikeastaan muuta vikaa kuin kolosen vaihtoventtiili jumissa jos pakki toimii. Venakoneisto käteen ja puhdistamaan.
     
  5. leksa

    leksa Gearhead

    Ja edellä mainittua unohtamatta. Kannattaa tarkistaa että se covernor eli nopeuden tunnistin siellä hännässä peltikopan alla ei jumita. Muistan yhden 904 joka toimi juuri noin ja vika heltis kun otti sen covernorin pois ja ravisteli sitä.
     
  6. juju

    juju 1st gear

    Tuli kokeiltua vielä kickdown paikoillaan 2:lta D:lle ja löytyihän se kolmonen sieltä kuiteski:oops:
    Vaihtaa tosi venyttämällä 2-3 jos suoraan D:llä lähtee.

    Sama ilmiö kun aiemminkin eli: vähänkään lujempaa polkaisee kaasua 3:lla niin kierrokset vain nousee niin kuin luistaisi tosi paljon. Tismalleen samalta tuntuu kuin 3:lta vetää 2:lle vauhdista.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Kannattais varmaa asentaa/asennuttaa shift kit ennenkuin toosa on vainaa. Vaikka kyllä noi vakiokoneistollakin kestää aika löylyä kunhan toi kikkari toimii oikein.
     
  8. Maxis-80

    Maxis-80 3rd gear

    Itellä rupes 727 tekee samaa 318 perässä että 2-3 venyttää piiitkään. Muutamilta tutuilta kysyttyäni oireille korjausta sain kaksi eri vaihtoehtoa.
    1, Laatikko irti / purkuun ja uutta romua sissään.
    2, kokkeile säätää pantoja itte. ( google -> 727 band adjustment ) Jälkimmäiseen päädyin ja sieltähän ne napakat vaihot tulikin takasin kun vähän roppasi.
    Mistään mittään kuitenkaan tiedä että oliko vain tekohengitystä ja piakkoin uusiutuva oire mutta nyt ainaskin helpotti ja päästään eteenpäin ilman purkkamaista vaihtoa.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Kyllä toi pannan löysyys vaikuttaa kolosen kytkeytymiseen. Jos panta on liian löysä niin servo tekee pitkän liikkeen ja kolonen ei kytkeydy kunnolla ennenkuin se servo on "lähtö"paikassaan.
     
  10. juju

    juju 1st gear

    Nuo painat ei vissiin vaikuta 2-3 vaihtoon kuitenkaan?

    Ja kuinka tuo shift kit auttaa tuohon 3:lla kevyttä kiihdytys tehtäessä luistamiseen/2:lle vaihtamiseen. Ei oikein ota selvää kumman se tekkee.

    Shift kit tarkoituksena laittaa mutta etten tekisi turhaa työtä.eli asenna shift kittiä ja sen jälkeen pura/Vaihda laatikkoa.
     
  11. juju

    juju 1st gear

    Etupanta säädetty sormikireys ja 2 auki. ei vaikutusta. kolmonen kaikissa nopeuksissa rääkäsee kierrokset kun vähänkään painaa kaasua. Öljyt punaset ja kytkin ei haise.
     
  12. Windsor

    Windsor Gearhead

    Miulla on jorkkerissa sama vika, eli kolmonen löytyy 90km/h vauhdissa. Nii ja kakkonen sekä kolmonen vaihtuu hieman nykäisemällä.
     
  13. three hundred

    three hundred 3rd gear

    Kannattaa soittaa Jorosen Simolle...;)
     
  14. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Onneksi olkoon joku on parantanu toosaa pikkasen.
     
  15. Windsor

    Windsor Gearhead

    Jaa meinaat Mudracer, että toi olis valmis...?
     
  16. seppis88

    seppis88 1st gear

    Itsellä 727 tekee ihan samaa. kolmonen vaihtuu kylmällä laatikolla jo 60km/h ja lämpimäksi ajetulla laatikolla 80km/h nopeudessa kun vähä kaasulla härnää. Talvella vaihdettu korjaussetti. Ku aikasemmin viiras kolmoselle vaihtoa myös kylmällä laatikolla ja kolmonen luisti ja pakki löyty kaasua polkemalla. Nyt ei luista mut kolmoselle vaihtoa viiraa ja 60km/h vaihtaa jo takasin kakkoselle ja 60-70 nopeudessa se ei oikein osaa päättää onko vaihde kakkosella vai kolmosella. Aluksi kickdown oli säädetty silleen et venttiili aukes liian aikasin ja silloin ei vaihtanut kolmosta ollekaan. Tällä hetkellä kd on säädetty sillain et se ei juurikaan toimi. Sitten kun kiihdyttää reippaasti niin 80-100km/h nopeudessa kun on kaasu pohjassa niin heittää niin sanotusti välivapaan ja kone rääkäse, sitten kun löysää kaasun ni se vaihtaa kolmoselle. Tosin se voi kyllä johtua kun tuo kickdown ei pelaa oikein. Niin Ja pannat olen kiristänyt kertaalleen ja venttiilikoneiston putsannu vaikka talvella remontin yhteydessä tuli putsattua ja säädettyä. Ja silloin talvella myöskään ei kuvernööri jumittanu. Vaihteenvalitsimen vaijerikii on myös säädetty, et ei siinäkään pitäisi olla vikaa. Alkaa jo hermot mennä kyseisen vaivan takia. Vinkit, ideat ja kaikenlainen apu ois hyvinki tervetulleita. Kiitos jo etukäteen
     
    Muokattu: 19.8.2016
  17. Rytsola

    Rytsola 2nd gear

    Mitäköhän 727 laatikolla kolmosella kone kiertää 60 mailissa?
    Noin niinko suurinpiirtein 2000?
     
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Riippuu ihan perävälityksestä
     
  19. Rytsola

    Rytsola 2nd gear

    Jep. mutta suurinpiirtein?
    Välitys on 3.23
     
  20. Mudracer

    Mudracer Gearhead

Kerro tästä muillekin!