727 hajosi..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Charger440, 12.7.2016.

  1. Charger440

    Charger440 1st gear

    Laatikko on Moparin 440 perässä. N-asennossa kierrätin moottori hetkellisesti n. 3500 r. Sen jälkeen ei louta toiminut enää. Vähän yritti tarrata ja lopetti toimimisen kokonaan.

    Autolla ajettu kasaaminen jälkeen vasta pihassa vähän ja siinäkin tuntui että laatikko luistaa liikoja.
    727 olisi kuuleman mukaan vasta rempattu 'kisa' osilla ,mutta on Amerikan Joen kasaama, joten ei ollut yllätys..

    Öljyä pitäis olla riittävä määrä. Menikö tuolta nyt kitkapannat vai mikä??
    Voiko äkillinen öljynpaineen nousu särkeä venttiilikoneistosta jotain?

    Luulisi nyt 727 kestävän pienen kierrätyksen vapaalla!?

    Sami
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos ei mihinkään suuntaan yritä niin olisko öölipumppu hajonnu? Ton pystyy tsekkaamaan silleen että katot toosan öölinpinnan ja merkkaat sen jollain kraapulla ja sitten kone käymään ja keppi "N" kohtaan. Pinnan pitäisi käydessä olla senttitolkulla sen kraapun alapuolella.
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla hajos turbiini C4sta paikallaan huudattamalla.
     
  4. Charger440

    Charger440 1st gear

    Kiitos vinkeistä. Huomenna teen testin ja puran laatikon veks.

    Miten turbiini voi hajota?? Äkillinen kiihtyvyys? Ja miten sen näkee onko hajonnut?

    Irrallaan ollessa se klonksui pyöritellessä, ihan kuin siipipyörä olisi löysällä tai irti. Onko normaalia?

    Ensimmäistä automaattia ihmetellessä.. =)
     
  5. Charger440

    Charger440 1st gear

    Wtf!?

    Laatikko toimii taas pari päivää huilattua! Ja paremmin kuin koskaan. Nyt ryömii myös tyhjäkäynnillä mitä ennen ei tehnyt. Vähän öljyä lisäsin, mutta toimi jo ennen lisäystä.

    Öljy kyllä tuoksahtaa vähän palaneelle.. Saapi nähdä sitten miten käytössä kestää.
     
  6. hlappis

    hlappis Gearhead

    Ettei ois turbiinin asennus jääny puolitiehen ja välillä hahlot tarraa öljypumppuun ja välillä ei.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    • Jos tolleen on käynyt niin öölipumppu on kaputt. Joskus tollasen saa sorvaamalla kuntoon, kun on kulahtanut vain muutaman millin. Vaatii myös paksumpia päittäislaakereita niputtaessa.
     

Kerro tästä muillekin!