727 ja vaihto 1 --> 2

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja pjtk, 6.8.2011.

  1. pjtk

    pjtk Gearhead

    Mikähän lootassa mahtaa olla, kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle liki kickdownista välittämättä. Samoin ei vaihda alaspäinkään millään. Taasen kakkoselta kolmoselle väli kyllä tottelee kickdownia ylös ja alas päin vaihto tarpeessa. Myöskään pakko ykkönen ei pelaa, vaan aina naksauttaa kakkosen peliin. Kakkonen ja D väli kyllä toimii. Vipuja on kyllä säädetty lootan päässä asentoon jos toiseen, mutta toiminta on silti aina samaa. Pikkasen terävämmin vaihtaa 1 -> 2 jos vertaa vaihtoa 2 -> 3 välissä.
     
  2. pjtk

    pjtk Gearhead

    Eikö kukaan arvaa viisastella ees mitään?
     
  3. Jortikka

    Jortikka 2nd gear

    Viisastellaan kun ei varmaa tietoo oo.. Mites ookko kattonu lootan öljyt? Jos haisee palaneelle/öljy mustaa niin varmaan luistaa loota, ainakin oireet vaikuttais siltä että ois luistoo/palanu lootasta toinen panta.. Viisaammat vastatkoot, itte oon napannu lootan irti ja vieny viisaammille tutkittavaks jos tullu automaattiin jotain vikaa.. Moottoreita kasaa vaikka silmät kiinni ja kädet selän takana, mutta noi tomaatit ollu vähä hepreaa ittelle, ehkä siitä johtuen ettei oo tohtinu koittaa alkaa itte availeen kun ei oo kokemusta..
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Hännässä oleva keskipakosäädin jumissa?
     
  5. pjtk

    pjtk Gearhead

    Tosiaan jääny mainittematta, että öljyt ok. Ihan punaset oli eikä haissu ihmeelliselle kun pois otin. Uusilla öljyillä toiminta aivan samaa. Mutta toisaalta, pikkasen luistaa kolmosella. Sen ongelman kuvittelen olevan vaan kolmosen pannassa.

    Täähän se voiskin olla. Täytyypä manuaalia plärätä, että käviskö järkeen.
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Kolmosella ei oo pantaa vaan kytkinpakka. Pelaako pakki normaalisti.
     
  7. pjtk

    pjtk Gearhead

    Pakki toimii muuteen normaalisti, mutta tosi äkäsesti kytkee vedon. Eli aika nykäsemällä jos vertaa eteenpäin lähtöä. Toisaalta kyseessä on neliveto auto, niin siellä on voimalinjassa lisäksi jakolaatikon väljät. Kerkee saamaan tavaraa liikahtaan ennekuin jakiksessa ketju kiristyy. Siltikin, eteenpäin lähetään ilman jysäyksiä.
     

Kerro tästä muillekin!