727 laatikkoon mistä ylivaihde vai uudempi teknikka

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sutinen, 22.8.2023.

  1. sutinen

    sutinen Gearhead

    Kuulin eilen että 727 vaihteiston perään saisi lisätty ylivaihteen.
    Jos näin on missä hinnoissa ovat ja millä nimellä nuita myydään rapakon takana.

    Vai löytyykö valmista moparin laatikkoa joka kävis heittämäll 413 cid ja 727 tilalle.
    Nykyinen vaihteisto toimii hyvin.

    Vanhassa New yorkerista siis kyse.

    Toki vois olla et vaihtas koko koneen tuoreempaan V8 ja 4 / 5 lovisella laatikolla.
    Ei tosin viitsis chevy ls2 laittaa moparin sisälle.
    Liekkö moparilla järkevää uudempaa teknikkaa ja onko joku laitellut vastaavia.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    727 ylivaihteiset on A518 eli 46RHydraulic. Joka sit päivittyi 46RElectronic. 46 on sit päivittynyt sisäosiltaan 47 ja 48 osiltaan. Tosin nämä ovat pikkulohkojaolla. Eli jos haluaa isolohkon perään, tarvii leikata kytkinkoppa pois ja vaikka Ultra-Belliltä koppa tilalle.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Syntyisköhän Lensulta tuommoinen hybridi kahdesta laatikosta? Sehän sovittelee muutenkin laatikoita. Varmaan pitäisi olla "sovituslohko", mihin linjata.
     
  5. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Gary Grand tykkää tästä.
  6. Jos alkaa tekniikkaa modernisoimaan, niin mitä kannattaa miettiä, että mitä sillä haetaan. Välttämättä ihan suuria lottovoittoja ei saa, mutta harrastus on aina asia erikseen.

    Jos tommoseen uudempaa tekniikkaa haluaisi, niin Ramin V10 on tarpeeksi miehekäs..;)
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tämänkin palstan nimimerkillä taitaa olla Gear Vendor myynnissä. Jos kiinnostaa aidosti, niin annan yhteystiedot.
     
  8. sutinen

    sutinen Gearhead

  9. sutinen

    sutinen Gearhead

    Vähän näkyis maksavan ja persaukiselle kallista mut sama hinta se on rikkaamnillekin. Käytettynä tarkoitus ostaa ja saisko jenkeistä edullisemmin. Olisko mitään vaihteistoo joka kävis 413 jatkoksi suoraan ja olis pykäliä enemmän eli matka ajoon sopivampi välitys.
     
  10. grantorino

    grantorino Gearhead

    Laita hieman harvempi perävälitys, menee mukavammin maantiellä ja kyllä isolohkossa vääntöä piisaa. Vaikkapa 2,75 tai 2,5.
     
  11. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

  12. sutinen

    sutinen Gearhead

    Tämäkin kävi mielessä mut oma homma sekin. No talven mittaa pitää mietiä mitä kerkii tekemään ja tutkia autoa paremmin. Mikä lie tuo orgis välitys kun sekin tarkistamatta.
     
  13. sutinen

    sutinen Gearhead

    Hintaa tuollakin mut eikö tommoinen helppo ole laittaa. Perävälitys toinen ehto ja kolmantena ruiskukone ja 4 lovinen tomaatti. Ls 2 kaveri impalaan laittanut ja 4 lovisen askin. Muutaman vuoden sillä ajellut ja tyytyväinen ollut bensan kulutukseen mm matka ajossa.
     
  14. Ilmeisesti isossa maailmassa on joku noinkin sen tehnyt:

    [​IMG]
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Lensu näytti keskittyneen saksalaislaatikoiden sovitteluun muihin vehkeisiin. Siis manuaalien. Listalla oli jo moparin pikkulohko. Mä oon tainnut tavata sen, kellä moinen hybridi on. Kuusvaihteisessa riittää alueita valittaviksi.

    Mikähän on kysyjän tavoite? Kaasari-isolohkosta tuskin tulee pisaralla pisimmälle ajopelin voimanlähde vaikka loikkarin saisikin. Lukottoman momentinmuuntimen kanssa voi käydä silviisiin myös pitkillä välityksillä, ettei säästä mitään, koska muunnin luistelee koko ajan tien päällä. Sellainen oli mm 76 Coronet 360+999+9,25" 2.7 välityksillä. Meni ihan sama määrä kallista bensiiniä ajoipa 80 km/h sukkasillaan tai parikymmentä km/h enemmän. Ylämäissä 80 vauhdissa kierrokset nousivat monta sataa. Vakion limpun stall oli 2bbl koneen perässä semmoset 2500.
     
    NY4dHT, Gary Grand, sutinen ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    LS voimalinja paikalleen. Hyvin näytti 57 mopari hiekkaa sillä suihkuttavan Pistohiekallakin :rolleyes::D
     
    Gary Grand ja Slant Sickness tykkäävät tästä.
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tää ei kai ole ihan mahdoton mitoitettava tehtäväksi. Sitten olisi 4 vaihteinen 518 tai mikä lie onkaan, lukkoturbiinilla ym myöhempien aikojen kotkotuksilla.
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

     
    LehtinenA, 440Mag, Engine Run ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tuanoin niin... eikös näissa isokorisissa ole lähtöjään kohtuu harvat välitykset.
    Mulla vakiona Polarassa 2.79.
    Mä lähtisin purkamaan hommaa vaihtamalla välityksen taakse.
    Eipä näistä lautoista rakettia saa kun painoa aina noin pari tonnia.
    Vällärin vaihto saattaa olla edullisin tapa vähentää moottorin kierroksia. Isoihin muutoksiin palaa helposti pari tonnia, ja sillä rahalla ostaa aika paljon bensaa...
     
  20. Näin tässäkin pitäisi olla, mikäli uskomme -63 korjausopasta:

    [​IMG]

    Se on sitten eri kysymys, mikä siellä on nyt on 60:n vuoden ja muutaman joen ja jarkon jälkeen..

    Tuota minäkin vähän vihjailin.
     
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!