727 Lockup stalli turbiinit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja xarper, 11.2.2018.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Onko moisia olemassa? Vai toivoton tapaus tommosta 727 Lockup käyttää?
     
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Toivottomuuteen en sano mitään kun en tiedä siitä mitään. Vakio lock up turbiineja löytyi ennen ainakin JN Tradingilta restauroituna (=peruskunnostettuna). Varmaan muiltakin turbiinikorjaajilta löytyy aihioita ja/kunnostettuja. Higher stall lock up turbiineja en ole kyllä milloinkaan nähnyt missään myytävänä mutta kaipa sellaisiakin on olemassa. Hämärä muistikuva että lock up turbiinit on pienempiä halkaisijaltaan kuin std 727 turbiini.
    72seiskaan tuli tuo lock up toiminto -78 tai -79 ja käsittääkseni se toimii nestepaineella ilman mitään sähköisiä hullutuksia.
    Jos kaikki muu on kunnossa niin miksei se toimisi pikkulohkon perässä ???
     
    xarper tykkää tästä.
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Toimiihan se varmaan, lähinnä tuo 340 mikä tuli ostettua on ihan typerä (minun mielestä ainaskin) 292 Magnum nokka mutta muu kone ei ihan vastaa tota mielestäni, kannet vielä käytän huomenna auki että tietää paremmin. Todennäkösesti siis siihen miedompaa nokkaa hommaan kohta vaikka rätiseehän tuo varmaan kivasti.
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jossain näin, kun etsin A518/618 korkeampi stalli turbiineja... mutta en muista missä :)
    Toisaalta 727 on kyllä ylimitotettu SBM perään, ellei se ole jossain vani,c-body, pickup yms raskaassa härvelissä.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. xarper

    xarper Gearhead

    -68 Satellite ja 340 tulossa jooh, kyl kai se 727 kestää mutta tuolla ameriiiikanpalstoilla manaavat että se kytkin siellä turbiinin sisällä sille lukolle ei ole kovin vahvaa tekoa? Perus mieto 340 tuo on tarkotus ollakin, ei varmaan yli 400 olla menossa mutta yli 3 nyt pitäis varmaan olla. Sillä tuo nokkakin varmaan menee vaihtoon, yks ylisuuri nokka ollu aikasemmin ni en toista halua vaikka kivasti rätisiskin, ellei nyt satu käsiin hyvä turbiini jostain järkihintaan.. Tuo lukkoturbiini on ihan kiva kummiskin kun ympärivuotinen käyttis tuo.
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    Oisko tommosta olemassa myös geeämmään?

    Vanhaan letukkaan meinasin lyödä kakssatasen askin ja matka ajossa ois kiva, jos lukkoturbiini on käytössä, vai oisko noihin vanhuksiin saatavana jotain järkevää ohjaussysteemiä sille lukolle?
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Moparin lootissa on aika "lyhyt" turbiini. Se asettaa haasteita sen suhteen mitä niiden sisälle saa mahdutettua, siks toi lukkoturbiinivalikoima erityisesti on aika rajallinen eikä sitä high performance käyttöön suositella. Joissain rallivehekeissä voidaan jopa käyttää motin välissä adapteria että saadaan gm-mallinen turbiini mahtumaan. Käsityönä varmaan monet asiat onnistuu mut onks sitte enää kustannustehokasta. Taitaa olal helpoin työ lykätä geeämmän looraa perään jos moisia haluaa. 340 292 nokalla on tosiaan varsin kierroshenkinen helposti, ja varsinainen mato vakioturbiinilla tai vähän korkeemmallakin. Vaatis jotain 10":sta vähintään et toimis järkevästi.
     
    xarper tykkää tästä.
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Eli vaihetaan lukollinen 727 lukottomaan! Vaikka tuosta kyllä tykkäänkin kun on tuo lukkoturbiini.

    Tai mimmonen homma olis 700r4 naittaa tommosen pikkulohkon perään esim?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tollasen palikan kanssa 700 toosa istuu isolohkon persiissä.
    [​IMG]

    En kyllä lähtis noin vaikeasti tekemään kun A500 toosasta saa riittävän vahvan pikkulohon persiiseen.
    Mulla on A500 toosa ja kalikoita siihen senverran että aapauttiaralla 500 kaakkia kestää. On myös vahvistettu lukkolimppu josta stalli ruuvattu maksimiin eli ~2500jenkaa. Tässä on myös tihua ykkönen niin liikkeelle lähtö rallinokalla helpottuu.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ja ton lukollisen voi muuttaa lukottomaksi muutamalla palikalla.
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Tätä mäki kattelin et helpoin vaihtoehto, input shafti ja joku ja venakoneisto vaihtoon?
     
  12. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Ja output shaft support. -71 tai uudemmasta laatikosta. Sitä en kyllä varmaksi tiedä pitääkö öljypumpun "runko" vaihtaa.
     
    xarper tykkää tästä.
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Ei pidä, ainaskaan internetin mukaan. Mutta jooh, tuo output shaft support oli se mikä oli mielestä karannu.

    Eli ostetaan romu 727 -71 tai uudempi jos jollain on halvalla?
     

Kerro tästä muillekin!