727 manuaalitoimiseksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 2dht, 26.9.2012.

  1. 2dht

    2dht 3rd gear

    Eli miten vaikea/kallis operaatio ois muuttaa toi 727 manuaalitoimiseksi? Askissa on Trans Go:n stage 2 kitti asennettuna. On tarkotus vaihtaa turbiiniksi limppu jossa stalli n.3500 ja iteksee oon aatellu että mahtaako tulla ongelmia automaatin kanssa...?
     
  2. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Riippuu melko paljon kyllä turbiinista mutta jos on hyvä turbiini niin en usko että on ongelmia.

    Itellä on JN-Tradingin tekemä turbiini sbm 360 ja tf 727 välissä, stall speed on noin 2800rpm mutta ns normaaliajossa sitä ei huomaa oikeestaan mitenkään. Vasta kun antaa kenkää niin huomaa että turbiini ottaakin oikeesti vasta korkeempaa kiinni. Perävälitys on 3.23.

    Sitten taas kaverilla on transmission specialtiesin turbiini sbc 383 ja th 350 välissä, stall oli jotakin luokkaa 3200rpm, ja sen kyllä huomaa, vähän on mäkeä tms vastusta niin joutuu selvästi kierrättämään. Ei mitään ongelmaa siinäkään mutta ihan erilailla tarvii kierroksia verrattuna tohon omaan autoon. Tossa on tosin perävälitys vielä niinkin pitkä kun 2.76 että se tekee osansa varmasti.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei toi turbiinin stalli vaikuta mitenkään koneistoon. Automaattina se luistelee ihan samalla tavalla kuin manuaalinakin ja turbiinin laadusta riippuu että paljonko, ei koneistosta.
     
  4. 2dht

    2dht 3rd gear

    Se turbaani on siis tämä--->http://www.jegs.com/i/TCI/890/142200/10002/-1

    Ja perävälitys on mulla 3,91. Lähinnä aattelin sitä että voiko tulla tilanne jossa laatikko vaihtelee niitä vaihteita ei toivotulla tavalla kun turbaani luistaa, ku ei oo mulla kokemusta entuudestaan tämmösestä. Nykyinen turbaani on n. 2800 stallilla (JN-Trading), ja se pelaa ihan ok mut nokka-aksilan takia nyt on tarkotus toi vaihtaa.
     
  5. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Noin äkkiseltään uskaltasin väittää että toi TCI:n turbiini saattaa olla alakierrosten käytökseltään vähän ankee ton JN-Tradingin tekemän jälkeen.

    Mutta siis niinkun Mudracer sano niin ei pitäs alkaa vaihteet sekoilemaan.
     
  6. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Mikset vie tota vanhaa turbaania Jn-tradingiin ja käske niiden nostaa stallia? Va eikö onnistu...
     
  7. 2dht

    2dht 3rd gear

    Eikäkö mulla on jo uus turbiini tossa odottamassa. Lähinnä täs aattelin että muuttaakko laatikko manuaalitoimiseksi samalla ku turbiinin vaihdan vaiko eikö. Vanha turbaani tulee muuten sit myyntiin jos joku on kiinnostunu.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei siin mitään ongelmia tule, mulla taitaa olla pienin stalli olla ollut jotain 4500 pitkällä perävälityksellä ja päälle 6000 4.10:llä, ihan hyvin toimi normiajossa.
     

Kerro tästä muillekin!