727:n kummittelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja rusteri, 14.7.2010.

  1. rusteri

    rusteri 3rd gear

    Löytyykö keltään tietoa mahtollisesta säätö(toivon mukaan) ongelmasta, kun 727 venyttää vaihtoa. Loota vaihtaa 2:selle n. 40 km nopeudessa ja kolmosta n. 65-70 km, ihan nätisti ajeltuna. Kun lähtee tasaasesti tiputtamaan nopeutta niin heittää takaasin kakkoselle het 60:n jälkeen. Rupes oirimaan yhtäkkiä. Keväällä vaihdoin eerelprokin 500 cfm + perfomerin vakiooren tilalle. Öljyt vaihrettu keväällä myös. Kd toimi aluksi hyvin kun säädettiin. Pari päivää sitten kun kokeelin niin kd:tä ei ollu. Nyt säätelin sitä tankoa äsken niin että tanko lähtee liikkumaan samoihin aikoihin kun toisiokurkut rupeaa aukeamaan. Nyt kd toimii, mutta loota venyttää vieläkin vaihtoa ja vaihtaa kohtuu terävästi. Öljyä on nyt n: 0,5-1 cm asteikon yli, kun olovinansa paranti ainakin kd:n toimintaa. Voisko olla venttiilikoneiston jumiutumisesta aiheutuvaa, kun auto on lähes seissyt n. 10 vuotta erittäin vähääsellä ajolla edellisellä omistajalla. Hommasin kärryn viime keväänä jolloin heti vaihdoin öljyt ja suotimet joka paikkaan. Silloin loota pelasi vielä ihan ok.
    Pirssi on -75 Gran Fury 360+727
     
  2. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Enpä osaa sanoa tähän muuta kun että kickdown vivuston perussäätö on niin että kun kd vipu vaihteiston kyljessä on liikkeensä päässä niin on myös kaasarin kurkut täysin auki. Ja tosta sitten hakemaan sitä säätöä johonkin suuntaan jos siltä tuntuu.
     
  3. rusteri

    rusteri 3rd gear

    Ja niin se on tällä hetkellä säädetty. Kun loodan päässä vipu pohjassa niin kaasarin kurkut täysin auki.
     
  4. F-body

    F-body Gearhead

    Liika laatikko-öljy vatkautuu täyteen ilmakuplia ja tekee laatikolle vain haittaa.
     

Kerro tästä muillekin!