727 pellepeloton-manuaalikoneisto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sherif, 23.9.2009.

  1. sherif

    sherif Gearhead

    Kertokaas gurut että kuinka se nyt tehään 727 vakiokoneistosta manuaalinen. Mieli tekis ihan vaan piruuttan koittaa josko onnistuis. Kun ei tämmöset persaukiset mielellään viittis varttitonnia pistää semmoseen oikeeseen kapistukseen kiinni..
     
  2. sherif

    sherif Gearhead

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... highlight=

    Täällähän sitä kyselin jo taannoin mutta ärtsoppa tuli jo korvista ulos niin ei tullu hommattua edes tota manuaali shiftkittiä :lol: Nyt vois ihan herjalla vaan koittaa kuinka se onnistuis kun noita koneistoja tossa ylimääräsia ois. Mudracerilla siis löytyy kokemusta. Oisko mahdollista saada ehkä joitakin havainnollistamiskuvatuksia :) Eli kuvernööri tavallaan vaan ohitetaan ja that`s it?

    kiits!
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tohon tarvitaan sorvi, poranterä ja kemiallista metallia tai vastaavaa puuhamassaa pikku kikkara. Lähes joka toosassa on "suojaus" ettei ykkönen mene päälle tietyssä nopeudessa vaikka kepin vetäis ykköselle. Toi toiminta pitää ohittaa ja miten, niin sen selittäminen kuluttaa sormet verille :odroll: . Ton lisäksi keskipakosäädin pitää muuttaa niin että se päästää koko ajan läpi saman verran kuin 200 lasissa.
    Jaaha vanha topiikki kaivettu vauhdissa esiin, siellä on jo kaikki tarpeellinen kerrottu :rotfl:
     
  4. sherif

    sherif Gearhead

    No koneistamossa kulutan aikaa 8 tuntia päivässä joten se sorvi on jokseenkin tuttu kapistus, poranteriä hyllyt väärällään ja paskalatinkia löytyy wurthin hyllystä. Eli ei muutakun sormet verille vaan :) On se koneisto jo senverran tutuksi tullu ettei nyt varmaan ihan juuria myöden tarvi selostella :D
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Vanhassa direct connectionin chassis kirjassa on muistaakseni tohonkin ihan ohjeet. Tais kyllä joku shiftkitti siinäkin olla pohjana?
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Olisko ollu joku B&M manualpack pohjana jossa jäykempi 1-2shift jousi ja governöörin plugiin piti jotain tehdä. Pari seinämää piti rungosta ottaa pois vai miten se ny meni.
    :rotfl:
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Joo, mullahan on tuommoinen koneisto itsellä. Siihen tarvitaan ainakin se peltinen välilevy ja siitä toisesta lohkosta piti porata pari seinämää auki. Mutta noita peltilevyjä ei ole saanut enää vissiin 10 vuoteen? Se pelkkä peltilevy maksoi joskus 80-90-luvulla muistaakseni 50mk.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siinä 1-2 governor valvessa on se mikä estää ykkösen päälle menon kovemmassa vauhdissa ja se pitää muokata huolella jotta toi manuaalina toimii. Keskipakosäätäjän pystyy "ohittamaan" parilla reijällä ja pellinpalalla.
     

Kerro tästä muillekin!