727 push button Torqueflite

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Ikämies, 24.6.2022.

  1. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Omani oli siis irti moottorirempan ajan ja muuta en tehnyt kuin yleistä puhdistusta ja uusin ö-pohjan kierteitä. Jäi merkkaamatta asetus vaijerin holkin kierreholkissa pois otettaessa, moka. No, nyt testi ajoilla ekalla ei toiminut vaihteet moitteetta, pakin ja vapaan väli ei toiminut ok. Nyt mennyt sitten periaatteella että kiristän vaijeria ja sitten uutta ajoa. Ilmiönä ollut nyt parissa testiajossa että vaihtaa ok, mutta kotipihan tullessa laatikko ujeltaa....kuin löysä laturin hihna. Tarkoitus jatkaa tuolla samalla periaatteella, kiristää vaijeria kunnes löytyy...mut, onko järkevämpää ideoita lähestyä ongelmaa?? Testiajojen alussa ei mitään vikinää mutta kun kone ja laatikko lämpeää ( n. 500 m edestakas), niin jo ujeltaa.
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

  3. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    No niin, sieltähän se tuli. Iso kiitos Kimmelille
     
  4. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ootko ihan varma, et laatikko ujeltaa. Ittellä ollu ohjaustehostin pumpun kanssa ujeltamis ongelmia.
    Ittellä ongelmana se , että loota herää vasta, ko antaa kaasua reippaasti vapaalla. Ts yli 3000 rpm. Ittellä ulinaa aiheutti tehostajan pumppu, joka asettu ihan laittamalla tehostimen korjaus litkua (motonet)siihen.

    Tosin, annoin mailaa vehkeelleni huolella,, yli 6000 rpm ohjaustehostimen pumppu ilmoitteli itsestään. Rauhoittui kun itsekkin rauhoituin.
     
  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ainiijoo ittellähän ei oo 727 vaan sen edeltäjä, millä ei ole mitään yhteistä 727 lootan kanssa.
    sori vissiin virheellinen tiedotus.
     
  6. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Senverran kiinnostaa, että. Jos haluais joskus laittaa jonkun muun askin nappiautomaatti ohjauksen perään,, TS haluaisi ohjata alkuperäisillä napeilla uudehkoa vaihteistoa?
     
  7. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    Laitoin vaan siis ihan tylysti vaijerin takaisin, mitään merkkiähän en ollut laittanut pois otettaessa. Eka ongelma oli ettei D tahtonut löytyä ja pakin ja vapaan väli oli häilyvä. Fiksuna muksuna päättelin että säätökiekko on voinut vain löystyä ja aloin tiukentamaan. Toimivuus parani mutta laatikon lämmettyä ilmeni ujellus. Ja joo, laatikon puolelta ujellus kuuluu. Kokeillaan tuon säätöohjeen kanssa, näkee ainakin sen kuinka paljon eroa nykyiseen säätöön
     
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    Millä vaihteella ujeltaa? 727:lle on tyypillistä ujeltaa ykkösellä.
     
  9. Ikämies

    Ikämies 2nd gear

    D-llä ja sitten vapaalla, mikä ei varmaankaan ollu vapauttanut.
    Löysin muuten vuoden -62 Plymouthin service manuaalista toisen ohjeen.
    Periaatteessa sama mutta pitäisi hakea pakilla.

    Tässä suora lainaus opuksesta: Ja tämä siis reversellä ( R ) tehtäväksi.
    Back the adjustment wheel off on the cable guide ( counter-clockwise ) until two or three threads are showing on the guide behind the wheel.
    Hold the control cable centered in the hole of the transmission case and apply only enough inward force ( approximately two pounds ) to bottom the assembly at the reserve dent.
    While holding the cable bottomed, rotate the adjustment wheel clockwise until it just contacts the case squarely.
    Turn the wheel clockwise just enough to make the next adjustment hole in the wheel line up with the screw hole in the case.
    Counting this hole as number one, continue turning the wheel clockwise until the fifth hole lines up with the screw hole in the case.
    Install the lock screw, tighten to 75 inch-pounds torque.
     
    Muokattu: 26.6.2022

Kerro tästä muillekin!