727 vahvistus/kunnostus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja TMK, 5.2.2019.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Niin ja oon laittanu sinisiä, ruskeita, punasia kitkoja ja koleeneita sekasin. Kaikki on toiminu.
     
  2. TMK

    TMK 2nd gear

    Ok

    Tuossa kuva, vähän huono valaistus mutta väriltään graffitin harmaa ja lukee teksti raybestos GPZ

    https://aijaa.com/wrPdpL

    [​IMG]

    Sanovat että toimivat kyllä mutta että koleeni kuulemma syö normikitkan nopeasti loppuun.

    Minä mistään mitään tiedä mutta näin mulle kerrottiin.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  4. Ck

    Ck Gearhead

    Mää oon noita ramien laatikoihin laittanu jo muutaman askin verran, on hyvää tavaraa.

    Omassa kisa 727 askissa mulla tapahtuu vaihto n. 9000-9200 välillä, oon kokeillu kaikki mahdolliset kytkimet eri paksuisina, eri pintakuviolla, eri välyksellä ja siinä ei mikään tuntunut menestyvän 30 lähtöä enempää. Poltin varmaan 100 erilaista kitkaa, mm. Kymmeniä red eagleja. Nyt mulla on siellä GPZ ollut n. 50 lähtöä. Niissä näkyy edelleen tekstit, täysin virheettömiä. Kyseessä matalan 9s auto.
    Mutta ei sovi red eaglea haukkua, kyllä ne 90% tapauksista on ihan täysin riittävät.
     
  5. TMK

    TMK 2nd gear

    Kiitos tiedon oikaisuista.

    Tilailen niitä ohkasempia koleeneja huomenna ja remontti jatkukoon kun osat pihassa.
     
  6. TMK

    TMK 2nd gear

    Nyt ois ohkasempia koleeneja. Syvät öljy pohjat taitaa olla kortilla Suomessa. Partsista ois sourcen pohja 50e mutta siihen ei tuu sitä suodattimen spaceria. Olen ymmärtänyt että se pitäs olla ja tulee yleensä pohjan mukana. No pitää yrittää metsästää jostain. Nyt ois aika lähellä laatikko valmistua. Se tuli tuossa mieleen kun tutkin tuota turbiinia niin siinä on kaulan sisäpuolella kunnolla kulumaa, monen millin hyppyri tuntuu sormella. Ja ulko puolellakin metalli muuttanut väriä. Kannattaako/voiko tuon kaulan vaihdattaa vai lähdetäänkö turbiini kaupoille? Hyvä ois testata nyt kun öljypumppu on irti niin turbiinin sopivuutta siihen.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Saako noita GPZoja suomesta jostain? 904loseen
     
  8. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Tekikös @Hai nimimerkin takaa löytyvä henkilö jotain lodjujen öljypohjia?
     
  9. GBS

    GBS 2nd gear

    Kyllä. Suosittelen.
     
    Herje tykkää tästä.
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Ei tietääkseni ollenkaan 904 lodjuun.
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Voi dämn.
     
  12. TMK

    TMK 2nd gear

    Nyt ois loota käytännössä valmis.
    Päittäistä jäi sisään meno akseliin 0,7mm, direct drum 5 levyä välystä 1,6mm, forward drum 0,5mm välystä.

    Kakkosen pannan säätö: naftisti kiinni avaimella, hieman yli sormi tiukkuuden, ja siitä 2 ja puol kiekko takasin.

    Pakki pannan säätö: käyttö vivun ja servon välys 9mm.

    Korjatkaa vielä jos jotain pielessä.

    Kiitokset kaikille neuvoista.
     
  13. TMK

    TMK 2nd gear

    Ja sit vielä kannattako hännän ja lootan väliin laittaa tiiviste liimaa? Ite laitoin pelkän tiivisteen
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

    Tiiviste riittää.
    Lisäksi riittää myös etupannan säätöön 2 kierrosta takaspäin. Se kuitenkin kuluu ja hakee paikkaansa alkuun. 1 3/4 kierrostakin vielä menee.
     
  15. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Se pannan vivun välityssuhdekin vaikuttaa tuohon kierrosten määrään. Jos esim 5.0 vivulla ottaa 2.5 kierrosta auki, niin männän liike on jo todella pitkä, ja todennäköisesti kierrokset käy hetkellisesti korkealla 2-3 vaihdossa.
     
  16. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Cummins-mieheltä sen verran palautetta tee-itse miehille että ne helat voi vetää paikalleen käyttämällä kierretankoa ja sopivilla holkeilla. Ite käytin jotain 20 vaiko 24mm tankoa, prikkoja ja muttereita. Vanhat otin pois rautasahan terällä ja ruuvimeisselillä.

    Ja liputan CK:ta ja Mudraceria, kuunnelkaa niitä, niillä on kokemusta ja tietoa ;)
     
    Herje tykkää tästä.
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Piti tää laittaa aikoja sitten, Alto tekee lähestulkoon ton GPZ kaltaisella materiaalilla kitkoja 904 toosaan, kestää näköjään ihan hyvin vajaa 500 kaakkisen pikkulohkon persiissä.
    [​IMG]
     
  18. Ranee

    Ranee Gearhead

    Nostellaampa vanhaa.

    Pakittaessa pahaan paikkaan nelikkona kuului jänniä kurahduksia pari kertaa ennenkuin hoksasin höllätä ja heittää pikkupuolelle.

    Epäilen että laatikossa joku luisti, onko arvauksia mikä? ja onko vakavaa näin vähällä kiusaamisella?
    Vuosi sitten kasattu jollain rokkiauton halvimmilla kitkoilla ja pannoilla.
    Pannat säädän viikonloppuna ja vaihdan pohjallisen nestettä samalla.
     

Kerro tästä muillekin!