-73 Dodge Polara sammuilee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Solvent, 15.6.2017.

  1. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Morjens! Taas koettelee noviisia...
    Potilaasta ens alkuun:
    - 383, 8 3/4, 727
    - Alkuperänen imari
    - Valusatsit
    - Bosch laturi
    - Nokasta ei tietoa
    - Mopar Orange Box sytkä, MSD Blaster 2 puola
    - Mopar kärjetön jakaja(ennakkomekanismista isompi jousi poistettu)
    - Holley 600 tuplapumppu, kaasarin alla tuumanen lämpölevy
    - Jarru- ja ohjaustehostin

    Auto sammuilee vähän väliä, keskenajon tai sitte kun käy tyhjää. Kierroksista riippumatta. Ihan kuin kääntäis avaimesta virrat pois eli mitään varottamatta pelit seis(kyllä... on muuten mukava ominaisuus). Muuten ei mitään ongelmia ajossa, pelittää hyvin.

    Kabiinissa sähköt suht orkkis, konehuoneesta oon joutunut suomisähköjä korjailemaan. Puolalle menee virrat etuvastuksen kautta, senkin vois vissiin pois ottaa kärjettömän jakajan kanssa(sammuili kyllä ilman vastustakin). Olen kokeillut eri puolan kanssa ja sama juttu. Tänään vaihdoin jakajan pyörijän ja kannen. Ei vaikutusta. Tulpanjohdot näyttäs olevan ok.

    Sammuessa bensansuodattimessa on tavaraa ja etuvastukselle menee virtaa(ainakin heti sammumisen jälkeen, kun katoin)
    Välillä saa startata pitempään, kun on sammunut, välillä lähtee heti kun avainta näyttää. Joskus kesken ajon saattaa käynnistyä, kun auto rullaa. Ja tietty komean pamauksen saattelemana, varmaan jo oikeanpuolen valusatsin/tiivisteen sain rikki kun alkoi vähän röpöttämään. Välillä paukkuu lievästi kaasarissa, kun koittaa startata. Ennakkoa oon säätäny ja ei oo vaikutusta sammumiseen ollut. Imuvuodot kokeilin pilotilla, en ainakaan havainnu.

    Ongelma tuntuu nyt ikäänkuin pahenevan, eli sammuilee useammin. Kesä parhaimmillaan ja vois ajellakin ropaamisen sijaan. Jotenkin tuntuu, että toi oranssi boxi vois olla syypää, eikös noissa ole ongelmia ollu uutenakin? Maadotus on ok. Taidan käydä Valiantista ryöväämässä MSD:n boxin lainaan...

    Oliskos heittää neuvoja? Kiitti
     
    Muokattu: 15.6.2017
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    Kuulostas boxi ongelmalle.
    Testaappas Msd:llä
     
  3. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Kävin boksin nysväämässä Vallusta irti. Irrottelin Polarasta boksia pois ja totesin, ettei maadotus ollukkaan ihan mitä piti. Ruostetta ja maalia välissä. Pinnat puhtaaks, lisäkaapeli väliin ja pari kertaa isä meidän rukous. Pitkän testilenkin jälkeen tuntus toimivan! On nää välillä pienestä kiinni.
    Infoan, jos tilanne muuttuu. Tänks!
     
    rane58 tykkää tästä.
  4. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Eipä tää sitten maadoitusvika ollukaan. Edelleen sammuili. Vaihdoin auton mukana tulleen Moparin sinisen boxin ja nyt toiminu jo useamman päivän cruisingit ongelmitta.
     
  5. Herje

    Herje Double Gearhead

    Eli boxi kaput.

    Suosittelen vaikka Hei moduuliin siirtymistä viimestään kun toi paikallaoleva boxi laukee.;)
     
    Ana67 tykkää tästä.
  6. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Toi boxi homma on kyllä melkoista jumppaa. Polara oli 2015 BBmotorsilla säädettävänä. Kone hiipui kun tarjoili kiekkaa yli 1500. Ojalan Jukkakin ihmetteli että mikä ihme mättää. Onko venttiil vikaa vai mitä. Kaikki peruskorjattua ja uutta. Viimeisenä vaihdettiin USA:ssa valmistettu Mopar perffin uusi boksi tarvike boksiin. Ja Johan alkoi laulamaan. Pikkuisen helpotti kun alkuun tuumiteltiin venttiili vikaa.
     
  7. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tätä voin suositella, pääsee myös siitä etuvastuksesta eroon. Netistä löytyy mainiot ohjeet kuinka toteutetaan.
    Kuvankin kampe kiersi herkästi ja korkeelle DynaMod HEI-modulilla ja Inferno puolalla...
     
  8. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Etuvastuksen vois ottaa jo nyt pois, kärjetön jakaja ja 12v sietävä puola löytyy.
    Toi HEI-moduuli vois olla tutustumisen arvoinen. Onkos siitä muuta etua MSD:n purkkiin, kuin siistimmät(yksinkertaisemmat) johdotukset?

    Äläkä ny Herje manaile, että toi paikallaan olevakin boxi antautuu, sais vielä tän kauden kestää ;)

    Tää munki boksi mikä nyt on kiinni, on joku ties-kenen-valmistama aftermarket toosa, toi oranssi oli Made in Usa kamaa...
     
    Herje tykkää tästä.
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Jospa se vielä hetken menis.

    Etuna voi luetella myös jos moduuli kärähtää niin korvaavan kikkaran saa jokaisen hei jakajan sisältä tai vaikka motonetistä. ;)
     

Kerro tästä muillekin!