-77 dodge mystinen vilkkuvika

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Pii_pie, 30.7.2022.

  1. Pii_pie

    Pii_pie 1st gear

    Mulla on sopivasti iskenyt mystinen vilkku/pyyhkijä ongelma -77 vuoden Dodgeen..

    - Vilkut ja pyyhkijät toimivat normaalisti virrat päällä
    - Kun käynnistetään ja moottori käy lakkaavat toimimasta
    - Muutaman kerran alkaneet melkein heti käynnistyksen jälkeen toimimaan
    - Joskus ja jouluna toimivat vielä starttaamisen jälkeenkin

    Olisiko kellään ideoita/kokemusta mikä tässä voisi mätätä?
     
  2. rotaksi

    rotaksi 1st gear

    Kulkineesta sen kummempia tietämättä. Tulipellin läpivienti ja sen liitosten tarkistus vois olla ensimmäinen mitä ihmettelisin, sen jälkeen kokeilisin irtojoholla maita...Vai mahtaako olla jo edistyksellinen yhdistelmävipu vilkku ja pyhkijä samassa.
     
    Muokattu: 30.7.2022
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ensimmäiseksi tulee mieleen että virtalukko tai sen pohja rikki sen paremmin autoa tai Moparin virtalukkoa tuntematta...ei esim palauta starttauksen jälkeen tarpeeksi virtalukon sisäosia ja osa toiminnoista jää kytkeytymättä, vaikka auto käykin.

    Voisi kokeilla hieman renkata virtalukkoa avaimesta takaisin päin käydessä vaikuttaako asiaan ?

    Sitten kokeilepa pistää ensin virrat päälle avaimesta, varmista että kaikki toimii ja käynnistä auto sitten suoraan startilta käsin, mutta älä koske avaimeen ollenkaan...toimiiko ne sen jälkeen ?
    Kokeile käynnistää normaalisti avaimesta, toimiiko, onko eroa ?
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Käynnissä olevassa autossa jännite on erilainen vrt sammutettuna. Jos vilkku toimii ”virrat päällä, käyntiasennossa, mutta sammuksissa”, muttei moottorin käydessä, niin tuon jännitteen vaikutuksen (vilkkureleeseen) testaa helposti ottamalla laturista ohjauspiuhan (F tms) irti ja kone käyntiin. Nyt tilanne on olennaisesti sama käykö vaiko ei. Toimiiko vilkku nyt? Jos toimii, niin ehkä vilkkurele oikuttelee.
     
  5. Pii_pie

    Pii_pie 1st gear

    Avainta liikuttelemalla virtalukossa alkoi vilkut toimimaan myös käydessä. Kiitos, vika paikallistettu!
     

Kerro tästä muillekin!