´78 Chevyn 305?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja -69, 4.5.2004.

  1. -69

    -69 Gearhead

    Eli siskoni osti tos ´62:n Bel Airin ´78 Chevyn 305:lla koneella ja nyt kysyisinkin mikä tohon koneeseen olisi hyvä ja toimiva kaasari vaihtoehto,tiettävästi vakio kone ja siinä ei ollut kaasaria ja myyjä oli pultannu siihen jonkun tuplapumppu (750)holleyn ja autohan tukehtuu bensaan?!
    Jos saa käyntiin ennenku on tulpat märät niin käy hienosti tyhjäkäyntiä,mut sitten ku lähtee liikkeelle niin pitää joko polkia ku viimeitä päivää tai sit ajaa pintakaasulla!
    Saa myös tarjota (vaikka YV viestin)jos nurkkiin on jäänyt sopiva ja toimiva kaasari?!
    Kiitos etukäteen!!
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Toimiva perus rokkiorkesteri.. (Rochester Quadrajet) . On käytettynä halpa, korjaussatsi ei paljoa maksa, ja säätyy hyvin koneen mukaan.. Ja on käyttövarma.
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joku 500-600 cfm vacuumi Carter tai Holley olis mun valintani. Isommasta ei tollasessa vakiokoneessa oo hyötyä ja vacuumi on helpompi säätää toimintavarmaks ja sopivaks tolle kuin mikään db jotka on sopivampia ja hyödyllisiä vasta reippaasti piristettyihin koneisiin.
     
  4. Muki

    Muki Gearhead

    Buickissa, Olds 350:n päälle ostin Partsista 600cfm Carterin ja pelasi oikein hyvin, vaikka mekaaninen olikin. PA-kulutus romahti jonnekin murto-osaan siitä mitä se oli, ja tuo Carter on tavattomasti halvempi kuin Q-jet, joka taasen on kaasutinten aatelia.

    Mutta suosittelisin sitä Carter 600 vai oliko se nyt Edelbrock nimeltään. PAITSI että saattaa joutua - jos on spreadbore imusarja - adapterihommiin, kun Carter on square bore.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Muki 2004-05-04 15:39 ]</font>
     
  5. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Imusarja vaikuttaa jonkinverra eli onko pultinjaot ja reijät millaiset. Toisinsanoen esim: Orkkis imusarjaan saat ATF/Edelbrock/Carter kaasarin kiinni, mutta joutunet laittamaan jotain imusarjan ja kaasuttimen väliin ja vaijereiden suhteen saattaa olla pientä fiksailua.
    Kaikkiin näihin ongelmiin on toki osat olemassa helpottamaan olotilaa.
    Millainen ruokkija kiinni on ollutkin, niin sellainen on helpoin takaisin kiinni pultata.

    Käy se varmasti Holleyllä joka nyt on kiinni, jos ja kun neulat ja muut on oikeat moottorin ruokahaluihin nähden.
     
  6. -69

    -69 Gearhead

    Kiitos vastauksista!!Täytynee katsoa nyt sitten mitä sille tekis!
    Tuo kaasari on vissiin uutena aika tyyris ja olisi kyllä hyvä kun sais sillä toimimaan...täytynee pyytää joku katsomaan joka enemmän asiasta tietäis paikanpäällä..mutta niitä tarjouksia saa lähettää silti...yritän katsoa sitä imusarjaa ja ottaa siitä vähän numeroita ylös niin saa joku sit tulkata!
    Palailen viestiin kun numerot on tsekattu!!
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Siispä: myy se 750 dp käypäseen käytetyn hintaan (ehjä n. puolet uudesta) ja osta sillä rahalla uus pikkusempi vacuumikaasari. Menee nimittäin hinnoissa kokolailla päikseen ja sit sulla on itelläs siinä sopiva ja ihka uus.
    Toi 750 dp on nimittäin huima soppaämpäri vakio 305:lle.
     
  8. Timmo

    Timmo 1st gear

    Voisi tietty miettiä ruiskuakin :-o
     
  9. -69

    -69 Gearhead

    En tiedä onko 750 vai mikä,mutta nyt niitä numeroita imusarjasta ja kaasarista,viisaammat tulkatkoon:
    imusarjasta löytyi numero:646250GM(ja alla roomalainen 2:n) ja kaasarista löytyi numero Holley 12R-10554B?!
     
  10. -69

    -69 Gearhead

    Pitää pitää viesti ylhäällä että saa mahdolliset vastaukset...
     
  11. back in black

    back in black 1st gear

    Holley 12 R-xxxxx taitaa olla Holleyn omia varaosa numeroita mutta kato siitä ryyppy läppä tornista se LIST ???? numero
    Pitäisi olla 4779 jos 750 tupla
    Imusarja 646250 on vähä ihme numero Chevyn numeroxi mutta tarkista ettei olisi 346250 se olisi -76-82 rauta srj Q-JETille 305-350 moottoreissa
     
  12. -69

    -69 Gearhead

    Joo saattoi muuten olla tuo numero,näkyi aika heikosti...Pitää käydä katsomas se numero kaasarista uudelleen jahka ehtii...
     
  13. -69

    -69 Gearhead

    En löytänyt mitään list numeroa,mutta jos jotain kiinnostaa niin voisin lähettää pari isoa JPG kuvaa jos siitä yhtään selviäis!
    Sen verran olen jo kuullut että on joku vanha tuplapumppu..
     
  14. hyde

    hyde Gearhead

    Itse laittaisin 500 cfm jos kone on muuten
    vakio.Nuo 600 cmf ovat aika tarkkaan mitoitettu noin 350cid vakio tai lähes vakio koneille.Rochester:ssa täytyy tietää mistä
    koneesta kaasari on,sillä sitä on käytetty
    Pontic:kin 215 kutosesta Cadillac:n 500 v8.
    Joten sisäkaluissa ja virtauksissa on hurjia
    eroja vaikka ulospäin onkin sama kaasari.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: hyde 2004-05-30 16:33 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!