-78 G30 etuakseli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja 4d sedan, 22.5.2011.

  1. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Tarkoitus olis ottaa tuollasesta Vanista koko etu akselisto pois ja livauttaa uus tekniikka alakautta sisään. Yks asia alkoi tässä vaiheessa alkoi kuitenkin mietityttään....
    Onkoos ne ylätukivarsien "saranoiden" pultit myös rungon läpi vai onko ne vaan etupalkissa? Ne kaks siis joissa muistaakseni 9/16 unf jenka.
    Jos ovat jotenkin myös rungossa kiinni niin vaikeuttaa hommaa huomattavasti, joutuu siis purkaan enempi?

    Jos jollain vaikka kirja tai muusta syystä kuva kyseisen häksättimen etupäästä niin olisin kiitollinen tiedosta!
     
  2. Fargo

    Fargo Gearhead

    Ylätukivarret tippuu palkin mukana, ei paha homma jos vaan saa auton nostettua tarpeeksi ylös.
     
  3. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kiitti tiedosta! Helpottaa joo hommaa tuntuvasti jo ihan senkin takia että tilat on nostokiskon alla erittäin rajalliset ja koko akseliston purkaminen paikallaan olis ollut tuskallista.
     
  4. kaasari

    kaasari 3rd gear

    mä vaan ihmettelen et miks tarvii tekniikka vaihtaa alakautta? omasta vanista (76) ku purkasin maskin, syylärin yms kilkkeet pois niin oli hyvin tilaa vaihtaa ihan perus moottorinosturilla (tosin pikkusen oli nostopalkkia customoitu) tekniikkapaketti siihen... muistaa vaan että palkin pitää olla imusarjas kiinni kun nostaa. muuten loppuu tila kesken.
     
  5. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Koska laajennettuun konehuoneeseen meni Cummins 6bt + 5v ZF. Taitaa tämä tekniikka olla pikkulohkoo 35-40cm korkeempi. Kyllä ne keulan pellit on purettu myös koska niitäkin joutui muokkamaan jonkinverran.
     
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    6,2d on nostettu myös hantin oven kautta ulos -79 G30 vanista. :)
     

Kerro tästä muillekin!