78->up Caminon peltisarjat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja WTF, 28.1.2007.

  1. WTF

    WTF Gearhead

    Mitkäs pitkät peltisarjat tuonne saisi järkevästi mahtumaan?
    Vaihtoehtoja on niin paljon että ei jaksaisi kaikkia ostaa yksi kerrallaan ja kokeilla. :lol:
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Flow techin lyhyet menee helpommin kuin alkuperäiset sarjat ja aika helposti sopii myös hedman 68310 nrolla olevat noihin tarkoitetut,eli näistä on kokemusta.
     
  3. juhe72

    juhe72 1st gear

    soita racers placeen, on tietoa ja jopa viittivat antaa neuvoja ja hyviä vinkkejä ja on muutenkin asiallista toimintaa ja voihan niitä ettiä vaikka summitin sivuilta, hakkaa sinne auton tiedot, niin saa osanumerot
     
  4. WTF

    WTF Gearhead

    Noita Hedmaneja olinkin katellut ja Dynomaxin 85121.


    Noita vaihtoehtoja on vaan tuhottomasti ja noista "mallikohtaisista" toiset aina menee paikalleen kivuttomammin.
     
  5. Elkky

    Elkky Gearhead

    mulla on noi Hedmanin 68310 sarjat käytössä ja kuskin puoli on ok, mutta hanttarin puolella piti lyödä lommo yhteen putkeen koska muuten otti jarruputki joka on tehtaalla vedetty moottoripalkin vierestä kiinni, ja alempana piti laikata pieni pala rungon alatukivarren puslan vierestä pois että sai mahtumaan joten en tiedä onko minulle siunaantunut se kuuluisa maanantai tuote vai onko ne kaikki yhtä syvältä.
     
  6. WTF

    WTF Gearhead

    Tilasin Hookerin 2451.
    Saa nähdä miten mahtuu paikalleen.
     
  7. ViLU

    ViLU Gearhead

    Mulla meni Flow techin pitkät sarjat "heittämällä".
     
  8. WTF

    WTF Gearhead

    Kyllähän ne sinne meni, mutta ei ihan "heittämällä".
    Apparin puolella aika ahdasta ja takimmaiset pultit ei mahdu kääntymään paikalleen, joutuu pitämään ne kokoajan pohjassa ja ensimmäisenä ruuvaamaan kiinni. :wc:

    Menis varmaan hermot kun yrittäisi tunkea sinne pinnoitettuja peltisarjoja naarmuttamatta.
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Taitaa olla nuo Hookerit jo pikkasen isommatkin sarjat kuin esim.nuo hedmanit ja flow techit ja sillä joutuu asentaa ne aika vaikean takaa.
     
  10. WTF

    WTF Gearhead

  11. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    On se luojan lykky ettei oman kamiinan pellin alla ole tuommoista määrää sälppää.. :eek: :rotfl:
     
  12. WTF

    WTF Gearhead

  13. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    No eipä kyllä olekaan, tuollaisiahan ne konehuoneet on olleet muutaman kymmenen vuotta jo.

    Mutta, muistuu elävästi mieleen kun vaihdoin nokka-akselia vaniin joskus 90 luvun alkupuolella, se näytti juuri tuolta. Se syvä huokaus joka pääsi parikymppiseltä juuri amiksen lopettaneelta "mekaanikolta" :rotfl: kun avasin konekopan.

    Seuraava olikin sitten -79 caprice, ilman saastelaitteita, en tiedä oliko alunperin sellainen, en ikinä katsastanut sitä... :oops: helppoa oli kyllä huoltotoimet.

    Onneksi on taas käsillä helpohko projekti kun konehuoneessa erottaa padankin nopealla vilkaisulla, kai se on sitä iän tuomaa laiskuutta kun on iloinen tälläisistä pikkuasioista. :poff: :rotfl:

    Eroaako tuo muuten hirveästi tämmöisestä 70 luvun caminosta rungon ja konehuoneen osalta?
    Kannattaako sarjat kietaista thermotechillä?
     
  14. Deströyer

    Deströyer 3rd gear

    Itselläni 79-vuotisessa ainakin tuli ongelmia Flowtechin pitkillä sarjoilla startin kanssa.

    Sarjat oli keraamisesti pinnoitetut mutta silti lämmitti starttia siihen malliin että kuumakäynnistykset ontuivat.

    Ongelma parani kun sipaisin Thermotecit sarjojen päälle ja joku helevetin alumiinifoliopussi lyötiin startin ympärille...
     
  15. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Väsyneet moottorin kumit voi olla syynä ahtauteen. Uusilla voi tulla se parisenttiä lisää tilaa. Itellä ahisti just apparin puolella.
     

Kerro tästä muillekin!