-79 Voortti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tyhjäkäynti on mielestäni helvetin hyvä, on tietty mahdollista että ei käy kaikilla siitä huolimatta. Kun sillä ajaa, painaa kaasua, se yrittää kyllä mutta sitten alkaa nykiminen eikä kiihdy. Kun nostaa jalan kaasulta niin nätisti rullaa tyhjäkäynnillä. :rolleyes:

    Kokeillaan uudella puolalla nyt ensin.
     
    Muokattu: 1.2.2023
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ....JM- Garagesta kerrottiin että puolan voi testata irrallaan. Siellä on tietääkseni kaikki mahdolliset testerit. Mutta kun uusi puola on jo hommattu.
     
  3. koivuhalko3

    koivuhalko3 3rd gear

    Mulla -75 Fordissa samantyylistä vikaa. Tankissa paskaa joka täytti bensansuodattimen. Kone 351 w.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ei ole virheetön tankki minullakaan, ostan uuden lähi......vuosina.

    Mulla oli avattava suodatin/sihti juuri ennen pumppua (mekaaninen) jonka otin pois ja laitoin oikeen suodattimen.

    Laitoin toisen, läpinäkyvän suodattimen väliaikasesti pumpun ja kaasarin väliin, näkee mitä tapahtuu.

    Se avattava Golanin sihti oli ylätys-yllätys, puhdas.

    Mutta kyllä se vika voi olla linjassa, diy painemittari valmisteilla. 4-8psi pitäs kait olla painetta, saa nähä mitä mittari näyttää kun alkaa nikottelu.
     
  5. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Lähinnä sitä että "vanhanaikasen" jakajan alipainekello antaa ehkä kymmenen astetta lisää ennakkoa, kun taas uudempi (kuten oma Duraspark) antaa hitokseen enemmän. Oma taitaa pukkaa sen ~2o astetta.

    Esim. jos sulla vaikka perusennakko 10°, siihen imusarja-alipaineella suoraan 20° lisää, tyhjäkäyntiä käy, mutta kun kevyesti annat kenkää, liikaa ennakkoa ja töksii, mutta sitten kun annat reilusti kenkää niin alipaine putoaa ja ennakko pienenee.

    Ota alipaine-ennakon letku irti ja kokeile nykiikö, se on nopee testaa.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Nyt meni jakeluun. Testataan. :)
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ja tässähän on Duraspark 2:

    And most Duraspark II advance cans can be trimmed by pulling the vacuum hose off the advance can and inserting an allen wrench in the port where the vacuum hose connects. Turning the allen wrench one way increases spring tension on the diaphram and turning the other way decreases spring tension on the diaphram. This will allow you to change the amount of timing advance for a given amount of vacuum (i.e, engine load).
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ja vielä tuosta säädöstä:

    it only affected at what engine vacuum it started coming in. Sooner vs. later. It had nothing to do with the total amount supplied.

    Toivon että ei tarvis ronkkia, ite en ainakaan sitä tee :D ....sama jakaja siinä on ollut ysäriltä asti.
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tollasiakin myydään, tää ei liene Durasparkista:

    [​IMG]
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tilattiin nyt vielä tulpatkin. Sit säädettävä kipinätesteri, laitetaan kipinä hyppään pituutta. Vaikka onkin uutta sytkäosaa niin katotaan se kipinä ennen kun aletaan vaihtaan osia, ihan mielenkiinnosta.
     
  11. -tl-

    -tl- Gearhead

    Olit vaihtanut pick up coilin? Tuliko johdot oikein päin? Hei jakaja teki samaa kun meni pu coilin johdot vahingossa väärin päin... tyhjäkäynti oli hyvä, mutta sekos heti kun yritti kaasua painaa.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    On vaihdettu pick up coil. Siitä oli maajohto poikki jostain kohtaa eristeen sisältä. Muistaakseni se mitattiin ja toimii nyt niin kuin pitää.
    Liitintä ei saa väärinpäin, se ei rietysti tarkoita että piuhat olisi liittimessä oikeinpäin. o_O
     
  13. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Mä kun asensin Duraspark-jakajan kanssa HEI-moduulin ni siinä meni pickupin piuhat vääri päin, vaikka ohjeita tasan seurasin. Tiiä oliko ohjeissa vika vai tehtaalta piuhat väärin... Se teki sitä että ennakko putos perusasetuksesta noin 10 astetta ku anto kierroksia, ja sytkä häröili erilailla.
     
    kma68 ja Vuppe tykkäävät tästä.
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ei oo taidettu katsoa lampulla mitä tapahtuu ennakolle kierroksilla. Vielä.
     
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tulpat oli snadisti kuivassa noessa, ruuvasin ne takas kiinni, pikkasen lisää gäppiä, .040"-.050"

    Kipinä loikkaa komeesti testerissä yli 20kV. Vaihdettiin kuitenkin uusi puola, tulpanjohdot, ja kun oli Motorcraftin sytköboksikin niin vaihdettiin sekin. Käynti parani mutta varsinainen onkelma oli vielä päällä.

    Ennakko tyhjäkäynnillä 10, ja siitä kun lähtee nostaan kierroksia niin sehän karkaa ehkä lähelle neljääkymppiä. :rolleyes: . Alipainesäätimen letku irti kaasarista ja perskele sehän alko ottaan kierroksia. Nyt tuntuis toimivan. Arkkumies oli jäljillä. ;) Alipainesäädin kiskoo liikaa ennakoita.

    Mutta tässä on aina ollut sama kaasari ja siitä letku alipainesäätimelle, ryssittiinkö jotain kun oli jakaja auki vai mistä moinen muutos?
     
    Arkkumies tykkää tästä.
  16. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Sen ported vacuumin ei pitäis ihan on/off olla, laita siihen alipainemittari ja kato mitä sanoo eri kaasun asennoilla. Voisko olla että siellä seisonnasta joku kanittaa? Olit kyllä vissiin sitä puhdistanu jo...
    Jos se portti antaa alipainetta ihan fiksusti ni voi olla se alipaine-ennakkomötikkä rikki. Jousi poikki, jumettaa tms. Alipainepumppu kiinni siihen ni voi kattella meneekö jotakuinki ton sun aiemmin linkkaaman taulukon mukaan, tai ei ainakaan kaikki yhtäkkiä kerralla.
     
    Muokattu: 26.2.2023
    Vuppe tykkää tästä.
  17. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo kaasari on pesty, en usko että siinä on vikaa. Sen verran sitä säädintä kokeilin jo aikasemmin että liikkuu alipainepumpulla. Tutkitaan.
     
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Alipainemittari ported vacuumissa ja antaa noin 15 hg-in lukemaa kun kierroksia on parisen tonnia. Nousee vielä tuosta kun antaa lisää kierroksia.

    Alipainesäädin kääntyy toppariin asti 15 hg-in imasulla. Paljonkohan siinä on sillon asteita...

    Ei sylkenyt putkistakaan märkää kun oli alipaineletku irti säätimestä.
     
    Arkkumies ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. kma68

    kma68 Gearhead

    Noita jousiakin on myynnissä erivahvuisia.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tarkoitatko alipainesäädintä vai ennakkolimppuja?

    Näyttäs että alipainesäädin ei ole säädettävä. (? :p) letkunipasta ei sovi 1/8" kuusiokoloavain sisään, eikä numeroa pienempikään.
     

Kerro tästä muillekin!