-79 Voortti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo just luin yheltä jenkkivoorumilta kun joku oli ostanut -79 Rancheron, orggis 400:lla koneella. No eihän se todista mitään.

    Esim Rockauto ei sitä yhdistelmää tunne kuten ei moni muukaan varaosadiileri.

    Mutta eipä sillä ole mitään merkitystä.

    Eilen tuli jakajan kansi ja pyörijä....
     
    NorthElite tykkää tästä.
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kuvat tuppaa oleen samasta kohteesta mutta kun muualla ei oikein tapahdu... eikä ole oikein muualla isompaa laitettavaakaan... (no eiköhän niitäkin löydy)

    Laitoin lämppärin raanaan mesiinkisen soviteholkin letkulle kun kennossa on 3/4" lähtö ja raanassa 5/8". Ruman näkönen kun lemmaritkaan ei ole samaa sarjaa mutta liitos on tiukempi kun se että laittasin 3/4" letkun 5/8" nippaan.

    Nyt on ylävesiletkukin kiinni. Jakajankansi ja pyörijä vielä vaihtoon ja jäähyyn nestettä. Sit voi koittaa lähteekö helpommin käyntiin.

    Vilkunviiksi ei pysy toisessa laidassa, ratin alla on yksi muovikäikäle rikki. Rockautosta saa uutta. Pitää ottaa auki kun ei muista minkälainen se on.

    [​IMG]
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tietty vähän myöhästä, mutta ton hanan olis voinu melkeen näissä meidän oloissa jättää poiskin, se kun ei tee muuta ku pistää kierron kiinni AC MAX asennossa. Missään muussa asennossa tohon ei taida alipaine tulla... Kun nyt muutenkaan ei näytä museotyyliin menossa olevalta.
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo ei tule museointia, mahtaisko onnistuakaan kun konekaan ei täsmää.

    Mutta jääpalakone on tarkotus laittaa toimiin.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Olihan siitä jo puhettakin. Hyvä.
    Minusta aina pitäs pyrkiä joka vimpain, mikä autossa on, laittaa kuntoon. Ne on kuiten osa sitä ja sellanen näperrys on hauskaa.
     
    Powerstroke, Custom_Rod, Make500 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Joo täysin samaa mieltä.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Löytysköhän valmiina käikälettä venakoppaan. Eli tulppa täyttöaukkoon jossa mutka 3/8" letkulle?

    Suodattimen putki joka oli reijässä on 26.2mm halkaisijaltaan.

    Tai jos joku sorvais tulpan mittojen mukaan...
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kävin ohikulkiessani vaihtamassa jakajan kannen ja pyörijän.

    Kannen nastoissa selkeetä hapettumaa.

    Tulpanjohdotkin on rippikouluiässä joten tilaan kyl nekin kevään aikana.
    Ei o nekään pahassa rahassa rokkimopiilissa, kallein setti kuluineen vajaa 40 joroa.

    Pikkuhiljaa...
     
    Make500 tykkää tästä.
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Näpertelyä. Oikeanpuoleiseen venakoppaan pcv tulppa. Ei löytynyt röistä aihiota sorviin niin kaadoin sulaa alumiinia putkenpätkään ja sorvattiin siitä.

    [​IMG]
     
    Seevu, Rotten, Powerstroke ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ite oisin veistäny katajasta.
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ei ollu ku hikkoria.


    Enkä mä alumiinia ton takia sulatellut, sitä oli sulana talossa tonnipari.
     
    Muokattu: 9.1.2019
    LPV tykkää tästä.
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    pcv tulppa sopi kun nyrkki silmään.

    Jäähynestettä tuli muistaakseni jotain 8 litraa ulos kun irrotin jäähyn, nyt uppos vissiin 11 litraa. Jäähykauppias sano että uudessa on paksumpi kenno. En mitannut vanhaa mut kyl näin vissiin on. Olisko 1 rivi sitten enemmän.

    Kone hörähti samantien tulille vaikka viimeksi startattu muistaakseni loka/marraskuun vaihteessa. Sammui kyllä vajaan 10 sekunnin käynnin jälkeen kun tais taas gaso loppua. Tulppien ja jakajankannen/saarnaajan vaihdosta ilmeinen apu.

    Seuraavaksi ratti irti ja katon oliko se tämmönen käikäle mistä on muovisakara poikki, vilkunviiksi ei pysy kytkettynä toiseensuuntaan.

    Muistaakseni se on tämmönen, näitäkin on erilaisia tiltille ja ilman. Tässä on tiltti.

    https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=881697&cc=1136876&jsn=555
     
    Muokattu: 12.1.2019
    Make500 tykkää tästä.
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tässä näkyy kuinka se teräsverkkosuti sottaa paikkoja, vaikka ei sillä juuri merkitystä ole. o_O Henkittääpä nyt vähän puhtaampaa ilmaa.

    [​IMG]
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kieppimittari tuntus toimivan ihan ok mutta kun nykäsee valot päälle niin sen neula alkaa loikkiin ylösalas, mikäs tän vois aiheuttaa?

    Välillä yrittää pysyä tahdissa mut ei oikein pysy.

    Tämäkin vaiva oli jo ennen telakointia.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Onko se originaali mittaristossa vai lisävaruste?
     
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Orkkismittari.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kokeiles kiertää potikasta mittarivalot pois, jatkuuko sama touhu... Jos ei jatku, niin mittaristossa varmaan lähinnä maapuolen katkos/katkoksia jossain.
     
    wilburi, isalmela ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kokkeilen tuota kun meen häslään seuraavan kerran. Tänks!
     
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kyllä se rundari mykkäilee satunnaisesti, vähän samaa on mittariston valoissa?

    Gasoo tankkiin ja tulille, käy tosi nätisti. Heitin pientä lenkkiäkin sisätiloissa.
    Jäähyyn uppos vielä litrapari nestettä.

    Alta tiiraillessa näytti että bensalinjaan, juur ennen bensapumppua laittamani metallinen karkeeverkkoinen golanin suti vuotaa. (jos koppais isommat paskat huonosta tankista) Mut ei sentään, se on ohjaustehostin, tihkuu sudin päälle.. Ja ehkä muovisäiliön ja rungon välistä. Tehostin äänsi syssyllä ja kun imasin vähätkin öljyt pois ja laitoin uutta niin hiljeni. Tämä siis vanha vamma kun ei juuri öljyä ole valutellut alleen vuosien aikana. Muistaakseni siinä on iso o-rengas välissä. Ehkä auki ja uutta tiivistesettiä tai ehjää tilalle...

    Tilasin ratin alle turn signal camin, muovihärpäkkeen. Pitää vilkun viiksen paikallaan kun sen kytkee. Toiseen suuntaan käännyttäessä tikku ei pysy käännettynä. Pikku vika.
     
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Nopsa vilkasu rokkimopiiliin. Remanufacture pumppua saa muutamalla kybällä, en taida pelkkää tiivistesettiä ottaa vaan rempatun pumpun säiliöineen. Ehkä tivarisetti kylkeen että voi vanhankin joskus laittaa kuosiin.

    Onkohan noissa rempatuissa pumpuissa eroja, mikä kannattas ottaa tai jotain mitä ei ainakaan...?


    E: ja paineletku samaan kuormaan. Se on kerran korjautettu vanhoilla nipoilla. Pumpun kylkeen tuleva liitin on tinattu kiinteäksi klöntiksi, by previous owner. :)
     
    Muokattu: 18.1.2019
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!