7päivän ylitys auton nimiin laitossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kad_boost, 18.2.2008.

  1. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    nii,oisi apuja vailla jouvunko maksamaa jotai toiste ajeluja vai en..

    oisi ostattelemassa autoo missä on katsastus voimassa,auto on eellisen kerran vaihtanu omistajaa reilu viikko sitte ja tämä kuka nyt myi ei oo laittanu nimiisä eli on menny se 7-päivää ylitte..

    nyt joutus tekemää vanhanajan luovarin lisäks nii tulooko mulle siinä tapauksessa jotai ylimääräsiä maksuja? :odroll: vai jääkö ne sen välissä olleen omistajan taakaks??
    mun vissii tehtävä samana osto päivänä vakuutus ja käytävä laittamassa nimiin???

    hitto ku o vaikeita tommoset,yleensä nuo mun ostamat autot ei oo ollu kilvissä saatikka ees liikkuvia :lol:
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    saattaahan siittä hyvike rapsahtaa, itse jättäsin kaupan tekemäti, jos ei kaveri suostu käyttämään omissa nimissä, paljonko lie veroja perässä...
     
  3. Rodman

    Rodman Gearhead

    Et tarvitse maksaa, kunhan katsot että itse viet paperit 7:n päivän sisällä.
    Tarkasta että väliluovareiden päivämäärät ovat oikein ja ei muuta kuin konttorille. Edelliset omistajat saavat korotetut maksut kun eivät ole rekisteröineet ajoissa.

    Ainoa ? on paljonko veroja rästissä eli autohan on ajokiellossa niin kauan kuin joku maksaa.

    Jos haluat auton ajoon heti niin maksat suosiolla rästit tai odotat niin kauan kunnes edelliset ovat maksaneet.

    Itse ostin volkkarin viime keväällä oli vielä kilvissä ja 4 omistajaa välissä jotka eivät olleet rekisteröineet 2:n kuukauden aikana. Sain rekisteriin ilman muita ylimääräisiä maksuja kuin 2:n kuukauden käyttömaksun.
     
  4. advance

    advance 3rd gear

    Väliluovari hommissa joutuu artisti maksamaan rekisteröintimaksun vähintään kahteen kertaan, ymmärrätte varmasti jos ymmärrätte mikä se väliluovari on, kulu ei järin iso ole kuitenkin ihme pelleilyä ja yleensä tuota näkee autorokareitten kanssa jotka ei parin satasen autoja ota nimilleen.
     
  5. Aako

    Aako 1st gear

    ittelleni on noita hyvikkeitä tullut maksettavaksi, vaikka ei laillista perustetta olisi, eli pidä ne paperit sitten tarkasti tallessa, tarkoittaen kaikkia asiaan liittyviä,kopio myös siittä, millä sen rekisteri-ilmoituksen teet...

    nimim. muutaman aihettoman hyvikkeen maksanut, kun oon luottanut aken järjestelmiin.

    Saattaa mennä pitkäkin aika kun alkavat hyvikettä peräämään, noin pari vuotta saattanut vierähtää, kait ne laskee sen varaan että paperit on jo kadotettu :pinup:
     
  6. ramlerssi

    ramlerssi 3rd gear

    väliluovari ja siihen ostopäivämäärä ja samana päivänä konttorille,maksut menee edellliselle,jos edellinen on täyttäny ilmotus osan
     
  7. Ranex

    Ranex 3rd gear

    taitaa suurin lasku tulla vakuutusyhdistykselta,väliluovareita voi olla repullinen, mutta vakuutus on oltava kokoajan päällä, siitä räpsähtää jotain kymmeniä euroja jos ei todistettavasti vakuutusketjua.
    Itella meni joskus päivän yli niin joku vakuutusyhdistys 1,5v jälkeen laitto laskun muistaakseni 35€. Ainahan ois varmin ostaa paperiselvä kapistus tai jos sitten tosiedullisesti saan harkintaan pistää tuollainen paperivikanen.
     
  8. mä_vaan

    mä_vaan 1st gear

    itellä semmonen käsitys että:
    Jos ostan rekisteröidyn(kilvissä olevan) auton joka on myyty rekisteriin merkityltä omistajalta seuraavalle (auton omilla paperilla) ,joka myy auton minulle (jollain luovareilla vaikka wc paperille/ake:n luovarille/vakuutusyhtiöitten luovarille kirjoitettuna).

    Niin joudun maksamaan konttorilla kaksi (2) rekisterointi maksua, koska edellinen omistaja ei muuten tallennu "ake:n tietokantaan" tms. typerää

    Maksut (vakuutus, ajoneuvovero ja mahdolliset rikkeet) lankeavat kullekin omistajalle ajoneuvon omistamaltaan ajalta.

    Huumoria kuitenkin tuo se että tulevissa vuosi katsastuksissa uusitaan rekisteriote/ilmoitusosa joka tapauksessa eli vanhaa ei leimata vaan se vaihdetaan uuteen ja tietenkin ajoneuvon omistaja/haltia/konttorilla käviä maksaa sen huvin(joku 10,20-15e)paperi maksu kts. listaus.

    Rekisteröintiasiat (AKE) ei alv:a

    Rekisterikilpi 6 €
    Kilpi kadonneen tilalle 8 €
    Rekisteröinti, liitteetön 10,20 €
    Rekisteröinti, liitteellinen 15 €
    Siirtolupa 15 €

    Koko homma perustuu siihen mitä jo saksa on käyttänyt vuosia kohta varmaan kivet seuraa omistajaa ja ainakin jenkit vissiin käyttää tämmöstä: vakuutus otetaan kuskille ei autolle.

    joten tulevaisuudessa ostat aina kilvettömän ja vakuuttamattoman ajoneuvon vaikka se olisi edellis päivänä katsastettu.

    Hyväpuoli on se että auton katsastus on vuoden voimassa kaikissa eu maissa, tosin se on kivetön ja vakuuttamaton. :rotfl:

    ake on ihan pihalla koko systeemistä ja kottorit ei pysty tekee mitään jos akella tietokone ongelmia(joita on kokoajan)
     
  9. Sheikki

    Sheikki 3rd gear

    Vakuutus on se tärkein eli se pitää saada samana päivänä tai muuten lankeaa hyvikemaksu. Rekisteröinnistä ei tule mitään sakkoa, paitsi aiemmin mainittu 2 kertaa toimenpidemaksu. Mitään 7 päivää ei vakuutuksen ottamiseen ole aikaa vaikka joku nioin antoi ymmärtää.

    Käyttömaksut ja verot ovat henkilökohtaisia mutta siitä ilkeitä että jollei väliomistaja niitä maksa niin sit ne lankeaa auton niskaan ja näin ollen toisten maksettavaksi. Mielestäni nykyinen järjestelmä on "laiton", toiset joutuu maksamaan toisten veroja :cry:
     
  10. mä_vaan

    mä_vaan 1st gear

    muutama sana aken sivuilta:
    Rekisteri-ilmoituksen määräaika:

    Rekisteri-ilmoitus on jätettävä viipymättä sen jälkeen, kun rekisteriin merkittävä muutos on tapahtunut, kuitenkin viimeistään seitsemän (7) päivän kuluessa. Jos määräajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, voi ilmoituksen tehdä vielä seuraavana arkipäivänä.

    vielä extra päiviä muutama jos lukee rivien välistä :rotfl:

    Mikäli ajoneuvon edellinen rekisteri-ilmoitus on muutoksen tapahtuessa käsiteltävänä AKEssa, on uusi rekisteri-ilmoitus jätettävä neljäntoista (14) päivän kuluessa uuteen rekisteröintitodistukseen merkitystä otteen tulostuspäivästä.
    Rekisteri-ilmoituksen laiminlyöjä syyllistyy liikennerikkomukseen. Laiminlyönnin johdosta poliisi voi poistaa ajoneuvon rekisterikilvet sekä antaa sakkorangaistuksen.

    Myös poiminta aken sivuilta:

    Jos liikennevakuutus otetaan myöhemmin kuin 7 päivän kuluessa kaupasta, vakuutusmaksua korotetaan.
    Myös rekisteri-ilmoitus on tehtävä 7 päivän sisällä luovutuksesta katsastustoimipaikassa tai vakuutusyhtiössä, jossa ajoneuvo on vakuutettuna.
    Liikennekäytöstäpoistetun auton omistajan vaihdoksesta on myös tehtävä rekisteri-ilmoitus.

    eli ns. puuhäpäiviä 7kpl ilmaiseksi :D ja fiksu tekee kauppaa lauantaisin josta seuraavan lauantain jälkeen esim. maanantai pyhä (vakuutuksen voi ostaa netistä vaikka sunnuntaisin klo 23.00)

    Tarkoittaa sitä jos ake antaa 7pv ajoaikaa ja joku kolaroi auton, niin menee korvaus vakuutusyhtiöitten yhteis kassasta (tai joku semmonen se oli) JA SIIS PELKKÄ LIIKENNE VAKUUTUS.
    Mitään kaskoa ei toi sisällä, eli vain vastapuolen ja kaikki henkilö vahingot.

    en ole autojobbari enkä vaihtele autoja hirveen usein (sukat vaihtuu useimmin), mutta pitää tietää mitä saa ja mitä ei saa tehdä :soosoo:
     
  11. kad_boost

    kad_boost Gearhead

    kiitoksia vastauksista.on ne kyllä vaikeiks tehty nuoki hommat,yllätys yllätys.. :-?

    mulla homma selevis ja kaveri laitto ekaks omii nimii ennenku kaupat tehtiin :D nyt o hieno paku :lol:
     

Kerro tästä muillekin!