8 1/4 tasauspyörästön purkaminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja KJii, 14.11.2004.

  1. KJii

    KJii Gearhead

    Tarkotus ois ollu vaihtaa vetoakselin stefat -88 Dodge Ramin 8 1/4 perästä. Mutta tasauspyörästön ristitappi päätti pysyä paikollaan.

    Lukitusruuvi on tietenki irrotettu. Tappi liikkuu millin verran suuntaan jos toiseenki aika löysästi, eikä yhtää enempi.
    Voiman käytöstä ei oo ollu apua. Onko hyviä ehdotuksia vai suurennanko vieläki lekan kokkoo?? On se jo nytki kyllä aika ISO.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Miten toi tasauspyörästön ristitappi liittyy vetarin stefoihin? Pitääks se 8 1/4:ssä poistaa, että saa vetarit pihalle? Eiks ne C-clipsit ilman irtoa? Kysyn kun en tiedä.
     
  3. BB MOPAR

    BB MOPAR Gearhead

    Joutuu poistamaan ei lähde c-clipsit muuten. Tuliko lukitus ruuvi ehjänä pois? Niillä on taipumusta katketa ja jos jämä jää sisään ei tappi halua yleensä irrota.
     
  4. KJii

    KJii Gearhead

    Lukitusruuvi lähti ehjänä pois. Eli reikä on tyhjä. Silmämääräsesti tutkien mitään haittoja ei ole näkyvissä.
     
  5. dart-san

    dart-san 1st gear

    Anna vähän lämpöä sille..
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Joskus siihen ristitappiin tulee sellainen pärsä kun pikkurattaat on vähän leikkaillu siihen kiinni. Epäilisin että näin on tässäkin tapauksessa kun se kerta liikkuu sen millin edestakaisin. Ja jos näin on niin silloin ei auta muutakun naputella sitä tappia. Mittaile sen tapin päitten halkasiat että tiedät mihinkä päin sitä voi taputella, tulee joskus nimittäin vain toiseen suuntaan.
     
  7. KJii

    KJii Gearhead

    No niin, jo lähti c-clipsit irti. Ei kylläkäänsä auttanut naputtelut eikä muutkaan tavan houkuttelut.

    Lämmiteltiin paikat punasiksi ja metallipajan suurimmalla lekalla täsmäiskuja keskitapin nokkaan, mutta ei hievahtanutkaan. Käytettiin 80 tonnin prässin alla eikä tappi siitä mitään välittänyt. Lopulta ei auttanut muuta ku poltella tappi pätkiksi.

    Olihan siinä aika pahoja leikkautumisen jälkiä ajojen jäleltä ja kierokin vielä, joten oli varmaanki saanut siipeensä aika voimalla joskus.
     
  8. dart-san

    dart-san 1st gear

    No se oli sit lujaan kii.
    Hyvä , että kuitenkin joku konsti auttoi..
     
  9. HEMI

    HEMI 1st gear

    :eek: Mulla olis peräremppa myös edessä("jollottaa") mutta kun tän jutun luin niin taidan kiikuttaa sen perän kiltisti jollekin asiantuntialle kerran se tollasen tappelun vaatii :odroll:
     
  10. KJii

    KJii Gearhead

    Ei tämä homma oo kuitenkaan vielä ihan puikkarissa. Ristitapista on vielä 1 1/2 sentin pätkä ankkuroitunneena murikan runkoon ja pittää otteessaan sitä toista ristitapin hammasrattaista. Seppä aiko maanantaina antaa sille jonkinmoista kyytiä.

    Oikeestaan ihan mielenkiintoinen projekti poiki tästä kahen stefan vaihdosta (7€ kpl. ja kopan tiivite 9€). Nyt vaihtoon mennee ankaran työstelyn seurauksena (olihan se tietysti jo vähän kulahtanukki) kaikki muu paitsi vissiin murikan runko. Hinta rempalle pompsahti sitten jo ihan eri lukemiin mitä oli alunperin budjetoitu. Arvio osille jotaki 400-500€.

    Mutta kahta en vaiha, Dodgee enkä vaihetta.
     

Kerro tästä muillekin!