8,2" Bop perästä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Turnn, 24.5.2017.

  1. Turnn

    Turnn Gearhead

    Ostin `68 Skylarkin 8,2 Bop perään välityksen ja asennussarjan.Motive Gearin pakkauksissa lukee että: Bop 8,2 axle. ja numeron mukaankin em. perän osat.
    Sarjan pultit oli n.9,5mm paksut ja oikeankätisillä kierteillä,paikallaan oli n.11mm:t vasenkätisillä kierteillä!!!! Lautanen kyllä istuu carrieriin mutta sen reiät on sen 1,5mm "väljät" Googlenkin mukaan on 8,2 Bop perä kun perän kopassa vaaakatasossa lovet. What a heck!
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    Just kunnostin itselleni '65 BOP 8.2" perän. Tuon yläpuolella olevan linkin takaa löytyy hyvää infoa eroista.
     
  4. Turnn

    Turnn Gearhead

  5. Jupe

    Jupe Gearhead

    Mä en vanhemmasta perästä löytänyt mitään, vaikka siinäkin olisi pitänyt tunnistetiedot olla. Mä voin katsella kirjoja että mistä niitä kannattaisi etsiä.
     
  6. Turnn

    Turnn Gearhead

    kai mulla (se orkkis) 8,5 lautanen on kun sen max. halkasija on n.22cm. Uusi 8,2:n on n.21cm. Sisämitta molemmissa sama.
    Hyvä jos löytäisit infoa numeroista,ei viitsis toista kertaa tilata vääriä.
     
  7. Jupe

    Jupe Gearhead

  8. skipi56

    skipi56 3rd gear

  9. Turnn

    Turnn Gearhead

    Kiitos. Kyllä se on "non c-clip 8,5". koska lautaspyörä 7/16 pulteilla vasemman kätisillä kierteillä. (8,2:ssa 3/8 pultit oik. kätisillä kierteillä). Ja lautasen ulkomitta sen n.22cm.
     
  10. skipi56

    skipi56 3rd gear

    Buickin 8,2:ssa 7/16 vasenkätiset kierteet :)
     
    Turnn tykkää tästä.
  11. karhu01

    karhu01 2nd gear

    [​IMG] Kertokaa viisaammat. Luulin ostaneeni tavallisen gm 10- pulttisen perän mutta kotona kattoon sitä murikan pohjapäätyä nii se ei ollukkaa pyöreä vaan tollanen bop tyyppinen joka on 10 pultilla kans kiinni. Kurkkasin sisälle niin se isoo ratas on 12- pultilla kiinni. Mikähä tää perä sit vois olla ja saako näihin esim osia ja lukkoa? Onko esim 8.2 vai sit 8.5 ku on noi 12 pulttiaki?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi taitaa olla 8.875" lautasella. Mulla on ehjä levylukollinen murikka irtonaisena, saa ostaa.
     
  13. karhu01

    karhu01 2nd gear

    ^ ahaa jotaki mä tostakin luin. Ylättävää kuinka paljo näitä gm periä onkin. Onko sulla välityksiä hyllys? Jotaki luin et pitää laittaa spaceriä ison rattaan väliin jos haluaa tiheempää välitystä... mitä toi murikka maksaas?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole välityksiä, vain toi murikka. Tarpeeks monta laatikkoa märkää kun tarjoaa niin sen saa:poff:.
     
  15. karhu01

    karhu01 2nd gear

    No katotaan. Osaatko sanoa mistä löytyys tohon alkuperäiseen tasauspyöröstöön välityksiä. Käykö se 12 pulttisen 8.875 lautanen ja pinioni suoraa?
     

Kerro tästä muillekin!