8.25 perä aspenista dartiin .... ym.vaihtoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mikaboy, 22.1.2012.

  1. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    Tietämätön kysyy :
    Käykö ja eroaako miten , -79 Aspenista kasivartti-perä -75 Dartiin ?
    Entä jarrut , onko samat molemmissa vai jotain eroja ....

    Entä Aspenin -79 (pikkulohkolla 360 ja alkuperäinen) moottoripalkki ja muut eturipustukset jarruineen jne. -75 Dartiin ?

    Mitä huomioitavaa ?

    Kiitos, kokeneille jo etukäteen.
     
  2. ministeri

    ministeri 3rd gear

    aspenin perä on leveempi olikohan 11 senttiä
     
  3. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    joo , on vähän leveä tai sitten...löytyykö järkeviä vanteita joilla voi tilannetta kompensoida ?

    Voi kyllä olla kummallisen näköinen sisäänpäin leviävillä vanteilla ?
     
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Sisäänpäin levittävät vanteet taakse niin käy. Etupäästä ei käy kuin jarrut.
     
  5. peelo57

    peelo57 3rd gear

    tsellä on menossa 7 1/4sta aspenin 8 1/4een, siis akseli menne dusterin alle.
    Akselihan on vähän leveämpi kuin vakio a bodyssa mittailin että sellaiset 3cm per puoli. Jos sinulla on nyt autossa seiska vartti niin tarttet 3'' u pultit, ja uudet hitsattavat lehtijousten paikat akseliin. jarrut oli minun ostamassa akselissa 10'' ja palat 2,5'' leveet. kardaanin lyhennys on tiedossa jos sulla on nyt 7vartti niin joudut lyhentään vielä kardaanin. pulttijako niissä on se 5x4,5'' mutta eikö nöin uudessa dartissa ole jo toi pulttijako:)

    Itsellä ei ole vielä swappi valmis pitää odottaa lukko yksikköä...

    For a bodies only foorumeilta löytyy lisää tietoa.

    Sain jenkkilästä mailia yhdeltä hepulta joka oli tehnyt swapin, lähetti kuvia projektista. Hyvin näytti mahtuvan akseli a bodyn alle tuo alkuperäinen akselihan näyttää paremmalta kuin alkuperäinen abodyn akseli joka on liian kapea (kapeampi kuin etu raideväli).

    eihän sinne ihan mikä vaan vanne mahdu mutta kyllä sinne ihan järkevät vielä saa.

    katso vaikka onko tilaa levetä 5cm per puoli, jos on niin kyllä mahtuu, itsellä ainakin on

    mulla on fabossa ketju tosta mun projektista, ei vielä paljoa mutta jatkoa seuraa.
     
  6. peelo57

    peelo57 3rd gear

  7. mikaboy

    mikaboy 1st gear

    kiitos hyvistä vinkeistä !

    Mistä löytyy nuo vaihdettavat !"shock plates" ?
     
  8. peelo57

    peelo57 3rd gear

    niin tollaista keinoa meinasin itse käyttää

    http://www.forabodiesonly.com/mopar/sho ... hock+plate

    siellä ihan linkin lopussa on kuva jossa on noi u pulttien reijät tehty sopiviksi.

    mutta jos uudet haluaa niin us-parts tai racers place suomessa, noistaa saa ja saa myös muutkin tarvittavat osat. USAsta voi suoraan tilata vaikka summitilta.
     
  9. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Mulle tulee vielä mieleen sellanen asia, et perävälitykseen kantsii kans kiinnittää huomiota... Aspeneissa on yleensä tosi pitkä perävälitys verrattuna noihin vanhempiin. Sehän voi tietty tapauskohtasesti tai mieltymyksien mukaan olla hyväkin asia, mut kuitenkin...
     
  10. peelo57

    peelo57 3rd gear

    Joo perävälitys kannattee katsoa mikä se on. itsellä on 2.7 dusterissa nyt ja uuteen perään tulee 3.2.

    Siinä 8vartti akselissa taisi se carrieri muuttua jossain siinä 2.7 välityksen kohdalla, ainakin 2.4 välitys on omalla carrierilla ja siihen ei voi laittaa tiheämpää välitystä
     
  11. naked

    naked 1st gear

    paitovei. minkäs levyne aspenin yleesä on?
     
  12. peelo57

    peelo57 3rd gear

    Oman perän mittasin olevan noin 152cm vanteen kiinnityspinnasta toiseen.
    -Eli on about sama mikä aikasten b-bodyjen 8 3/4 akseli. Dusterin perästä mittasin että leveys rapakaaren lipan sisäreunasta toiseen on noin 175cm, joten jää noin 11,5cm per puoli tilaa. jos on esim 3'' ulospäin leviävä vanne niin sehän on about 7,6cm joten tilaa jää, riippen renkaan läskiydestä :D

    mutta esim Chrysler rallyt mahtuu, siis nuo, leviää sen 2 3/4'' ulos

    http://www.jegs.com/i/Wheel-Vintiques/9 ... tId=748983
     

Kerro tästä muillekin!