8.3/4 perän vetoakselien ulompi stefa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja pylmontti, 7.4.2014.

  1. pylmontti

    pylmontti 1st gear

    kyseessähän olisi mopar tuote(66 fury 400cid+727), jossa vetoakselin stefa kussee öljyjään jarruihin/rumpuun. nykästiin vetari pihalle tuossa ja menipä sormi suuhun,sillä sisempi stefa ei ollut ongelma mutta ulompi juutas onkin siellä akselissa ja siinä oli sellanen holokki joka muuten on kiinni ei prässit eikä mitkään auttane. ja tossa nyt kuulin huhuja että se holkki pitäs poikkasta jotta stefa yms kilkkeet sais pihalle. ja että siihen sais sellasen paketin tilattua jossa olis se holokki+stefa yms rojut ja onko niitä erikokosia?Kyseinen perä olisi isolla jaolla ja mistähän sellaisen saisi mielellään parina ni olispahan toisellekkin puolelle samoten ja missä hinnoissa n. pyörii? ja samallapa aattelin et ossoisko joku vastata että paljonko on 11" rummun max halkaisija koska on jääny joltain hihnat vaihtamatta :)
     
  2. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Ei oikein oikeassa osastossa ole tämä kysymys, paremminkin tuonne tekniikkapuolelle menis kuin projekteihin, mutta vastataan nyt tänne. Kyllä sen sisemmän stefan kuuluu pitää ne öljyt perässä. Laakereissa on sitten rasvat.

    Niin joo ja jos laakereita haluat irroitella vetareista, niin eivät lähde kuin särkemällä (rälläkällä sisäkoolit ja se holkki varovasti poikki ilman, että särkee ite akselia). Laakereita noihin on sitten valittavissa joko orgistyylinen kartiorulla tai perinteinen urakuulalaakeri, jolloin murikasta pitää poistaa vetoakselien väliin tuleva palikka. Kartiorullalaakereilla pitää akselien päittäisvälys säätää/tarkistaa, kun akseleita irroitellaan ja vaihdellaan.
     
  3. pylmontti

    pylmontti 1st gear

    kiitti vuan,niin itekki tossa pähkäilin pikkisen :)
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Holkki on turvallisin "turvottaa" katkaisu taltalla. Moska ja kunnon tälli taltalla krymppi renkaaseen. 1/3 kierrosta pyöräytys ja uusi tälli ja taas pyöräytys ja tälli. Muutama kierros iskuja samoihin kohtiin ja krymppi on venynyt niin että "putoaa" pois akselin ympäriltä.

    Muista tukea krymppi alapuolelta. Uuden laakeripaketin ja stefan saat vaikka USpartsilta.
     

Kerro tästä muillekin!