8 3/4 sisuskalut.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Smokend, 26.1.2010.

  1. Smokend

    Smokend 3rd gear

    eli olis 741 case tyhjänä ja tässä kattelin mancinia,ebayta,summittia,uspartsia sekä racers placea ja jenkeistä saa aikas hyvin noita osia hyvään hintaan eli nyt tarttis sitten apua sen suhteen ettei tule turhaan tilattua väärää kamaa... eli lukko ja välitykset hajosivat viime lokakuussa .... tossa kattelin että spooli ois aikas hyvän hintainen ja kun autolla on tarkoitus ajella stripillä sekä kadulla niin kannattaako tuo unohtaa heti kättelyssä? koneena toimii 360 lievästi viritetty ja viime kesänä meni 3.23 välityksillä ja m+s renkailla 13.714/164km/h .. eli jos sinne laittaa spoolin ja 3.55 välit niin onko se huono vai tarttisiko mennä suoraan 3.91? konetta ois tarkoitus viritellä tulevina talvina lisää... vetarit on 30 rihlaset jos en nyt väärin laskenut. paikkoja saa myös ehdoitella lisää mistä kannattaa tilailla..


    kiitos
     
  2. supo

    supo Double Gearhead

    Tuohan on sellainen normi homma eli täytyy miettiä mitä haluaa.Sitten kun sen on päättänyt niin helppoa kun heinänteko eli kun kaikki osat ilmanputsarista takapyöriin natsaa keskenään niin mennään kovaa!!!Vipottaja moppemiehenä antaa sulle perussetin millä voi aloittaa.
     
  3. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    3.91 menee vielä kadulla ok.
    itellä furyssä 4.1 ja onpa tuolla tullut reissujakin heitettyä.
    makuasiota.
    riippuu tietysti myös renkaiden profiilista.
    spoolia en ehkä katuautoon laittaisi :-?
     
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Noilla mainitsemillasi ajoilla pitäs riittää ehjä/hyvä lukko vielä mainiosti, vaikka jokunen kymmenys lähtisikin välityksen tihenemisen ja renkaiden paranemisen jne myötä.

    Spoolin kanssa voi olla mielenkiintoista leimalla(lain mukaan ei saa olla autossa jossa on tasauspyörästö ollut tehtaalta), ja pimppis kaupungilla voi olla melko kankeeta.

    Välitys on makuasia, jos haluaa sen viimesimmän varttimailiajan kelloon niin tiheä, mutta 3.91---> alkaa olemaan "matka-ajo" jo melko äänekästä ja epätaloudellista.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kannattaa päivittää loikkariloota samalla, niin voi huoleti kruisailla pitkiäkin matkoja vaikkapa 4.10 ruuvilla :odroll: .
     
  6. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    4.10 ruuvilla ja renkaat n.29" niin matkassa kierrokset n.3000rpm n.90

    ja onkai noihin joku laskuri olemassa,
    noi on vain sellasta mutua mitä mä laitoin, kun ei tarkkaa muistikuvaa oo mut ei paha.
    tullut monet n700km reisut heitettyä (Ruovesi-Maarianhamina-Ruovesi)

    edelleen makuasia, kulutus toki nousee jonkunverran sille ei voi mitään,paitti gearvendorilla :poff:
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    4.10:1 ruuvi ja A-500 toosa niin välitys tippuu nelosella 2.87:1 lukemiin :odroll: .
     
  8. Smokend

    Smokend 3rd gear

    empä tuollaistakaan tiennyt ettei saa olla spoolia katsastuksessa... no kait se on laitettava sitten lukko ... onkos mitään suosituksia sen suhteen? sellainen joka pitää ja kestää ettei näin teoriassa tarttisi heti seuraavana talvena olla vaihtamassa. renkaat on 275/60/15 takana ja edessä 215/60/15 muistaakseni voi olla että oli edessä 65 profiilinen mutta ne on tarkoitus vaihtaa pikkaisen kapeempiin muutenkin rengastus profiilia ois tarkoitus muuttaa ja ajatuksena ois päästä sinne 12 puolelle aluksi ja jostain se on lähdettävä mutta onneksi on vuosia aikaa :rotfl: laatikko on 727. b&m siftkitillä
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tommoset perus kartioilla toimivat moparin omat ja esim. auburngearin lukkoyksiköt ovat varmaan yleisimmästä päästä, mutta kuluvat ainakin oman kokemuksen mukaan melko nopeeta. Kaveri sorvasi omasta luistavasta tuommoisesta kartioista tavaraa pois, niin saa elvytettyä, mutta kauhee homma.

    Levylukkoon saa iisimmin vaihdettua kuluvat kitkapinnat, ihan hyvä vaihtoehto.

    Detroit truetraccia saa myös 83/4een, ei tosin kokemusta muutaku turbovolvon perässä jossa ainakin toimii hienosti. Ainakin mainostetaan melko ikuiseks.

    Sit onkos nykyään noita "detroit lockereita" eli 100%lukitus kytkeytyy sudittaessa, ja pakittamalla irtoaa? voisi olla kanssa vaihtoehto kiihdyttelypainoiseen ajoon.

    Selventäkää asioista paremmin tietävät, tuommoista tuli vaan ekana mieleen. Aihe sivuaa myös itseäni kun täytys ainakin lukkoyksikkö ehkä uusia omaan kikkareeseen.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noi Auburnin kartiolukot on olleet melkoisia pettymyksiä, yks 83/4 pepussa kesti vajaan kesän ja samanlainen 10bolt perässä meni melkein yhtä äkkiä piloille.
     
  11. Smokend

    Smokend 3rd gear

    joo tarvii kattoa sitten varmaan tota detroit truetraccia... tarvii alkaan ettimään jostain sopivaan hintaan moista samoin noita välityksiä

    mutta kiitoksia paljon näistä vinkeistä ja auttaa aika lailla =)
     
  12. Smokend

    Smokend 3rd gear

    Kannaako edes kokeilla korjata tuota vanhaa lukkoa mikä minulla on jo? Mahtaako siihen saada jostain uusia osia.. Vaikea tähä on kyllä vastata kun tarvitsisi siitä lukosta kanssa hieman infoa mutta näin yleisesti kun siitä on kuitenkin kuoret ehjät sisältä se on hajonnut. Minkäs nimisiä ne osapaketit mahtaa olla?
     
  13. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    tuohon restaurointiin ja sen kannattavuuteen ( finanssimielessä ) en ota kantaa mutta kumpaa olet nyt korjaamassa ? kartion lukkoa vai levyn lukkoa ?
    levyn lukkoon sai ainakin pari vuotta sitten ton http://kuvablogi.com/nayta/1211903/ näköistä korjaussarjaa suurempiin mekaanisiin vikoihin. tolla setillä ja uusilla kitkalevyillä levyn lukon saa varmaankin kondikseen.
    toinen asia on sitten että uusi Yukon levyn lukko taitaa maksaa n. 400 e.
    riippuen siitä miten paskaksi kartion lukko on ajettu niin sen ehjäämisestä saattaa selvitä vähemmillä osilla mutta koneistus työtä on sitten kyllä tarjolla.
     
  14. Smokend

    Smokend 3rd gear

    ihan varma en oo siitä kumpi se oli... kotelon pohjalla oli ainakin muutama jousi.. ilmeisesti on kuitenkin parempi että ostaa suosiolla uuden tilalle....
     
  15. Smokend

    Smokend 3rd gear

    mites muuten kun olen katsellut noit caseja tuolta rapakontakaa niin sopiikos nyt sitten tuohon nykyiseen 8 3/4 koteloon vain 741 vai käykö siihen kanssa 742 sekä 489 case? ja miten vetarit sekä kardaani käy?
     
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Keissit ja banjot sopii kaikki ristiin.
     
  17. Smokend

    Smokend 3rd gear

    Thanks!
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Niin noi vetarit sopii pääasiassa ristiin. On olemassa niitä vanhoja ns. "kiilavetareita".
    Yoket löytyy 10 ja 29 rihlaiset isoilla ja pienille risteille, eli 4 eri vaihtoehtoa tehtaalta.
    ristit tehtaan jäljeltä iso ja pieni. Lisäks on noita aftermarket kokoja.
     
  19. Smokend

    Smokend 3rd gear

    sopiiko 741 caseen 742:kkoseen tarkoitettu pinion? vai onko nuo sama
     
  20. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ei sovi.
     

Kerro tästä muillekin!