80-Luvun Capriceen peltisarjat ja tuplaröörit??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kylänmies Asseri, 9.3.2006.

  1. Mitäs pellisarjoja olette pistäneet 80-luvun Capriceihin.koneena 350.Ovatko mahtuneet ilman suurempia muutoksia ja mahtaako näihin saada "valmiita"tuplaputkia vai meneekö sarjaan tein itse ja säästin.
     
  2. Interceptor

    Interceptor 1st gear

    Uudempi koriseen 91-> saa tietääkseni tuplaputkia ja niistä saa ainakin akselinylitykset vanhempaankin. Eikös joissain ss mallissa semmottet ole ihan vakiona? Varmaankin tilaustavaraa tuskin löytyy hyllystä suoraan. Entä Martelius? siä varmaan pystyy teettään. Omaana sapriseen oon tehny itte alusta loppuun ja on tod.näk. halvin ja työläin tapa. Valmiit ylitykset kyllä helpottais. Peltisarjoista en tiä.
    Sit on se vaihteistopalkin muokkaaminen kuskinpuolelta. Omastani en palkkia muokannut, vaan painoin putkeen prässillä vähäsen kuoppaa palkin kohtaalle. Maavaraa on ihan riittävästi, ainakin vakiojousilla. Putket jotain 54mm.
     
  3. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    Flowtech

    Itel on Flowtechin 1 5/8 primääriputkilla ja 3 tuuman kollektorilla... Vasenta joutu sovittaa aika paljon, oikea meni kirjaimellisesti heittämällä paikalleen. Vasen sai lekaa, rungon vinotuki rälläkkää (ohjeet käskee poistaa joistakin korimalleista) ja viimesenä tuo tuli tuuman alemmas kuin oikea. Sen korjasin muutama vuosi sitten, sarja irti, vanerilevylle jigi, 25 mm maalarin teipillä merkit mahdollisimman suorille kohdille (pystysuunnassa, ei tarvi väännellä putkia) ja palat pois välistä. Sit mikkiliimaa ja johan istuu, kuin nenä naamassa!
    Epäilen että pakettiin oli eksynyt "väärä" osa, kun joutu sorvaa aika lailla... Sedaniin saa valmiita tuplaputkistoja, farkun kans taitaa mennä mittatilaus työksi, ongelmaksi tulee tankki joka on hieman vasemmalla keskilinjasta. Ahdasta tulee jos meinaa käyttää vakiogummeja leveempää rengasta. Oman (83 farkku) rungosta kyl löytyy kierteet alkuperäisille putkenkiinnikkeille molemmin puolin...
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Re: Flowtech

    Jep niin mullakin 90-mallisessa. Eli taitaa olla kaikissa?
     
  5. No morjesta.Tuossa vähän kyselin ja Martelius Exhaustilta semmoiset putket nyt sitten tulee.Ne tehdään periaatteessa peilikuvana,mutta kuskin puoli tarvitsee vähän eri pituisia putkia kun apparin puoli.Sitten kysymys,riittääkö 2,5 tuumaset alkuputket ja 2 1/4 takaputket,eli ennen takasiltaa perään asti.Vaimentajiksi tulee läpivirtaavat.Koneeksi on nyt ainakin tällä hetkellä tulossa stroukattu 350:nen,eli 383.Elikkä mielipiteitä asiasta,että AHISTAAKO?? :oops:
     
  6. Muki

    Muki Gearhead

    Mulla on kellarissa jouten mitä ilmeisimmin juuri Capriceen eli B-bodyyn vaihteiston häntäpalkki, jossa tämä tuplaputkisuus otettu huomioon. Sen saa, tarvitseva nimittäin, kunhan vaivautuu hakemaan.

    EDIT: ja taitaakin olla menossa....
     
  7. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Siis se on 1994-96 LT1 -koneisen palkki? Sen leveys on vähän toinen kuin vanhemmissa , sillä runkoaisojen leveyttä muutettiin noissa viimeisissä sämpyläkorisissa, eli vähän joutuu soveltamaan.

    1977-90 korisiin ei ei tehtaalta tullut yhteenkaan tuplahumppista vaihteistopalkkia. Eli palkkisi on joko tuo uudempi tai sitten esim. 1973-77 mallisen A-bodyn palkki, jonka paikoilleen sovittaminen vaatii kuskinlattian sisään takomisen tai muuta säätämistä. :odroll:
     
  8. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

  9. Muki

    Muki Gearhead

    Juu tai sitten tämä saattaa olla jonkun tekemä eli 77-90 mallisesta itse modifioima. Joka tapauksessa se on jo ns. "puoli voittoa".
     

Kerro tästä muillekin!