81 Olds farmari Chevy LS-6 454

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja rebel58, 29.11.2005.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kuka muistaa moisen? Vaalea kulahtanut Suomi farmari. Siis eteen-taakse muovisohva, lämppäri ja veiviakkunat. Kilpi oli VA-6 tai VA-7.
    Tämä tuli kaverille 80/90 lukujen vaihteessa vaihdossa just jenkeistä tulleeseen piilofarmariin mikä oli ruosteeton ja tietysti kaikilla varusteilla.
    Kaikilla liikemiehillä mitkä toi farmareita piti olla myös pehmeä penkkinen farmari.
    Tämä Olds oli diesel ja jollain papilla jossain keski-suomessa. Diesel oli koko ajan paskana eikä siinä rukouksetkaan auttaneet. Jossain häissä tai hautajaisissa oli pappi manannut paikallisille jenkki harrastajille dieselin huonoa kestoa ja huoltojen kalliita hintoja kun diesel porsi koko ajan.
    Kaverit oli heittäneet vitsinä papille että Finn Amissa olisi kestävä Chevyn LS-6 bensamottori tarjouksessa. Hinta alle 19.990mk (vain yksi kpl per talous) Pappi sanoi ettei se näihin dieseleihin mennen rahan rinnalla ole paljoa, jos toi on kestävä moottori, mutta eikö tässä autossa mitäisi kuitenkin olla V8, eikä kuutos moottori?
    Hot Rot äijät vakuutti että LS-6 on koodi ja kyllä se on V8!
    Äijät vielä lupasivat papille vaihtaa ton moottorin sille niiden kimppatallissa ja vielä ilmaiseksi kunhan pappi ostaisi sen motin.
    Kiinni veti ja näin tapahtui. Vai tapahtuiko?
    No pappi sai kestävällä motilla olevan farmarin mihin mahtui seurakuntaa kyytiin. Oli ilmeisesti laiskaa dieseliä tottunut polkemaan rankasti että pääsis liikkeelle ja vaikka kaverit varoitteli tehokkaasta moottorista se ei siihen tottunut. Totesi sen kyllä lähtevän, mutta olevan liian rankka laite papille. Oli lähtenyt siltä lapasesta, mutta mitään pahempaa ei käynyt.
    Toi oli tarina kun toi tuli kaverille. Oli lama alkanut eikä himmeestä farmarista saanut rahaa vaikka siinä olisi mikä motti. Ei vaikka oli pehmeät penkit. Ensin lähti LS-6 motti parempiin suihin ja tilalle tuli vanha 454 motti ja sekin vielä vaihtui moterhomesta otettuun 454 truck mottiin kun Olssi lähti kiertoon eri omistajille. Viimeksi kun näin auton kävin kuskia jututtamassa. Se ei ollut kuullutkaan että siinä oli isotehomotti ollut vaikka otteessa luki jotain omituista motista? Pellin alla oli nyt enää huohottava 307.
    Mulla oli samaan aikaan myös Suomi Oldssi (joskin siisti ja kaikilla varusteilla) ja laitoin siihen uuden 350 hipo motin ja se kulki jotenkin, mutta voi herra isä miten toi LS-6 huussi kulki.. Kun käytiin kokeilee jouduin motarilla polkee mun Hemiä ihan tosiissaan.

    Onks täällä lukijoita mitkä tietäis tosta autosta varhaishistoriaa ja varsinkin siitä porukasta kuka mottiswapin teki papille?
     
  2. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Omituinen yhteen sattuma varmaankin,eikä välttämättä mitään yhteistä kyseisen Olds:n kanssa.

    Kaverilla oli menneenä kesänä "korinvaihto" (paperinvaihto ?) metalli kulta 1980 Pontiac Trans Am,jossa keulilla 526hv penkitetty LS-6 keulilla ja kanta-autona oli käytetty juuri jotakin suomi-Oldsmobile dieseliä...mallia en varmuudella muista muista mikä. :eek:

    Auton oli kuulemma rakennellut Rautakumpu.Se että oliko kanta-autossa ollut valmiina isolohko vai oliko kone vaihdettu siinä korin vaihdon ohessa tai kenties myöhemmin ei ole mitään tietoa.
    Auto oli erittäin siisti ja toimivan tuntuinen laite,ei mikään huiskimalla ryssitty.
    Kaveri luopui laitteesta kaiketi,koska auto oli todellinen talousihme...40 L:lla saattoi päästä jopa 100km kun ajeli varovasti pinta kaasulla...niin ja 98E + octane boosteria tankkiin joka kerta :wink:

    Erikoista otteessa oli ettei itse koneen kokoa ollut merkitty ollenkaan otteeseen... 8)

    Varmaa kyse eri laitteesta,mutta olisi kiva kuulla tämän auton tarina myös.
     
  3. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Jos nyt ei oma muisti tee pahempaa tepposta, niin toi VA-7 kilpi oli -79 valkoisessa Oldsissa, jossa oli punainen sisuta. Auto oli uutena taksina Kurikassa eräällä linja-autoyrittäjällä muutaman vuoden, kuulopuheiden mukaan yrittäjän jälkikasvu rankaisi autoa usein yöllisillä retkillään. -80-luvun alun jälkeen autosta ei ole itselläni havaintoa. Moni tilasi taksiksi vain VA-7:n, olihan se hieman loisteliaampi kuin muut sen aikaiset autot.

    Itsellä on myös samanlainen vanha taksi -79 Olds CC, paljon ovia ja vähän varusteita. :rotfl: Isolohkoa sen keulalla ei ole, ei ainakaan vielä :lol: .
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Oli taas juttuja vanhojen pierujen kanssa saumi lekendoista. Onko viidessä vuodessa tullut oodeelle lukijoita jotka tietävät tämän org diesel myöh LS-6 Oldsin vaiheista ennen kuin se tuli Helsinkiin 90 alussa?
    Kiinnostais kovasti kirjoitella niiden veijareiden kanssa ketkä papille tuon mottiswapin tekivät.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vanha sumuvalo on eritäin erittäin pettynyt jos tältä oodeelta ei kukaan tiedä tuosta autosta mitään ennen kuin se tuli tänne Hesaan, ja sen alamäki alkoi. Lama on lama. Silloin oli. Nyt taas oli. Vai onks se vieläkin?
    Tää juttu ei saa painuu unholaan. Mä nostan sen tännwe ylös vaikka kerran päivässä että löytyy noi tekijät keski, anteeks nykyään väli suomesta.
    Kuka tietää nin kertoo. Jos ei haluu kertoo, kertokoon jollekkin muulle kuka AA kirjoittaa tänne.
    Tai te nykynuoret, kaivakaa toi jostain esille! Jonkun vanhan pierun löydätte kuka on ollut tuota tekemässä, mä kerron sit loput kun 454 LS-6 tuli Helesinkkiin. Räyh!
     

Kerro tästä muillekin!