'83 buick farmarin perä ja välitykset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja GARAGE_INC, 4.11.2010.

  1. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Noniin, pitäis vaihtaa tiuhempi välitys tuohon Estate Wagoniin.
    Mistäs tiedän mikä perä siellä on, vai onko näissä ollut aina sama tyyppiä?
    Mikä tyyppi , jos näin on?
    Ja mistäs saan välityksen rattaat?
    Ja jos innostun niin saakohan noihin lukkoa..?

    kiitos ja kumarrus .
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kannattaa avata luukku ja kurkata sisään ennenkuin ostat mitään. Siellä voi olla 12bolt murikka ja 8.875 halkaisijainen lautanen! Tohon ei sovi mikään 10bolt osa vaikka banjo on 10pultilla kiinni!!
     
  3. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ok. No, täytyy tehdä yksi ylimääränen öljynvaihto tuohon, siinähän sen näkee.
     
  4. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Katalogien mukaan siellä luultavimmin on 8,2" perä mutta kannattaa varmistaa, mistä sen tietää jos joku onveihellu jo jotain tuon ikäseen autoon? 7,5 ja 8,2 perät pystyy erottaan ulkoapäin mittaamalla banjon alimmaisen ja seuraavan pultin välisen mitan, joka 7,5" on 3 1/4 tuumaa ja 8,2" 3 3/4 tuumaa.
     
  5. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Jaahas pitää heti ite itteään oikaista..

    Partstrain 7,5" perään välkkää vaikka tuosta:

    http://www.partstrain.com/store/details ... 75342.html

    edelleen partstrainia lainaten: 28 Spline, Rear 7.5 in. (10 Bolt), This part is made to fit your 1983 Buick Estate Wagon Base
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tuskin siellä 8,2" tai 7,5" perää on. 8,2" valmistus lopetettiin '72 ja 7,5" perää oli 77 alkaen joissain fullsize sedaneissa, niissäkin usein 8,5".

    Olen Mudracerin kanssa samoilla linjoilla, 12 bolt BOP-tasauspyörästö sieltä todennäköisesti löytyy. Välityksen muutoksen ja lukon hommaamisen kannalta varmasti paras keino on etsiä purkuchevystä sopiva perä kokonaan, vaikka korjauskelpoinen aihio. Käsittääkseni myös farkkujen BOP-periin on todella vaikea löytää tassaupyörästön ja välityksen osia, ainakin ne ovat kalliita.
    GM Farkkujen 70-luvun lopun - 80-luvun lopun BOP-perissä on myös c-sokkalukitus, toisin kuin sedaneiden perissä.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo vaikka joku väittää että 7.5 pebaa löytyy niin se on bullshit. Full size farkuissa on aina 8.5 tai isompi aina. Buick on ongelmallisin koska niissä voi tota 12bolt murikkaa olla. Muista 10bolt peristä en ole ikinä sellaista löytäny.
     
  8. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Noniin.. tarjotkaas tuollaista Chevy perää mulle samantien. Auto pysyy ajossa kun sen remppaa , eikä tartte turhia availla paikoillaan olevaa.. vaihtaa sitten vain.
    Varsinkin jos chevyn perään on edullisemmat välityksen osat?
     

Kerro tästä muillekin!