'84 camaro V6, käynnistys ongelmia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ZYN-5, 12.9.2010.

  1. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Eli pitänee kysellä vinkkiä kun en oo peuhannut noiden HEI jakajien kanssa aiemmin.

    Auto siis V6 Camaro ja tuossa kesän mittaan vaihtelin orggis tietokoneohjatun jakajan tilalle vacuumi mallin HEI-jakajan, samalla vaihdettu Edelbrockin imusarja ja 4 kurkkunen Hollikka.

    Ongelmana se että kun ei meinaa käynnistyä, köhii ja potkii ja välillä koittaa jopa vajaalla käydä, jos sitäkään.

    Uusia on: jakajan kansi,pyörijä - tulpat, tulpanjohdot.

    Voiko ongelmana olla tuo 4-pinninen moduli vai lyökö se hajotessaan koko homman seis? Mittailin liittimiltä, jos sitä mittailla voi, meilkein Megaohmeja. Vai pitäneekö pyörittää konetta ja mittailla jostain jännitteitä?

    Mittasin myös tuon puolan, näytti n. 12K Ohmia Bat ja Tach puolilta mitattuna tuonne kannen keski nuppiin.


    Eli olen jo moneen kertaan tsekannut ajotustakin, 1 vaikuttaisi olevan kohdillan ja vaikka säätelee ennakkoja ees taas niin melkeinpä pahenee... olen myös kääntänyt 180 astetta mutta ei edes tämän jälkeen lupaillut.

    Mikä Hitto tossa mättää? Voiko jakajasta olla jotain muuta hajalla?

    Niin ja olen lampulla katsonut tuota ykkösen ajotusta niin siihen siis ainakin tulee kipinää...


    Tuli tuossa kyllä sekin mieleen että kun auto seissyt kesän ilman starttailua ja imusarjan vaihdon yhteydessä säätelin myös venttiilien välykset pois tässä loppu vaiheilla niin olisiko joku kannatuksella....kele... öljyt kuitenkin karanneet jo hydaulinostimista joten sekään mahdottomuus...
     

Kerro tästä muillekin!