-85 sierra käyntiognelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja KarenTero, 16.2.2002.

  1. KarenTero

    KarenTero 1st gear

    Osaako kukaan antaa vinkkejä mikä vaivaa 1.6 ohc autossa kärjetön sytkä. 2.0taunuksen nokka ja 2kurkkunen weber kaasari. Kone paukuttaa bensat kaasarin kautta pihalle ja ei ota kierroksia ollenkaan. Ajotus ja sytytys kohallaan kaasari huollettu puristukset 12,10,10,9. Venttiilin välykset tarkistettu. Itse epäilen että joku venttiili on palanu, mutta osaako joku vahvistaa epäilyksen. kansiremontin jälkeen aj.vasta10000km!
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sehän on voorti,eikö se selitä kaiken?
     
  3. OpaS

    OpaS Gearhead

    Onko se joskus toiminut tuolla 2.0 nokalla hyvin? Jos nimittäin hihnapyörä on 2.0:sta, nokan ajoitus ei ole kohdallaan. Pitää siis olla 1.6 hihnapyörä kun on 1.6 lohkokin. (paitsi 1.6 E-Max lohkon kanssa). Ja sellaistakin on nähty, että se hihnapyörän takana oleva peltilevy, jossa ajoitusmerkki on, on survottu väärinpäin nokka-akselle...
    Entä onko alipaine-ennakko kunnossa? Siis letku kaasarilta (ei imusarjasta) virranjakajalle. Eikä vuotoja imusarjassa?
    Puristukset vaikuttanevat kansiremontin jäljiltä aika epätasaisilta(?)
     
  4. KarenTero

    KarenTero 1st gear

    Vikaa ei varsinaisesti löydetty. Auto toimi ihan normaalisti kansiremontin jälkeen. Ja se meni pikkuhiljaa. Perjantaina katottiin ajotukset kohalleen ja vaihdettiin kaikki tiivisteet imusarjaan/kaasarin ja kone piti kauheaa pauketta ja siinä vaiheessa lyötiin hanskat tiskiin ja lähdettiin dokaa . Ja kävin muuten vaan tallilla ja kokeilin piruutta auto "toimi" kuin kello, eli varsinaista vikaa ei löytyny, paitsi alakerta on tullut tiensä päähän. Kansiremontti edellisen omistajan tekemä ja se on vissin laskennu kantta reilummin ja vanha väljä alakerta ei kestänny sitä. Eli nyt katotaan kauanko kestää ennenkuin männät tulee pihalle. Ja sen jälkeen vaihdetaankin kokonaan 2.osierran tekniika!
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    se käy jotenkin rikkaalla jos se paukutta pensat kaasarista ja paukkuu.. tosin vaikuttais ehkä vähän siltä että kaikki venan välykset ei olis ok--> tai jotain..
     

Kerro tästä muillekin!