85 transam pick up ei kierrä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jenkkijuuso, 3.8.2007.

  1. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Heipä hei duuni kaveri meni hölmöyksissään ostamaan tollasen veron kierto pelin ja nyt ihmetellään sitten kun ei fuckup:pi kulje eli kone on 305(suurin syy siinä) ja lodju th700 kun kiihdyttää oikeen "kunnolla" niin vaihtaa ykköseltä kakkoselle n.3400rpm mutta sen jälkeen ei vaihda enää kolmoselle eikä myöskään kierrä edes sitä 3400rpm:aa ??? :eek:
    Sen verran kattelin että eikö tuossa laatikossa kuulu olla kickdown:ia ollenkaan, ainakaan sieltä en sellasta löytänyt, on ilmeisesti joku sähköisesti ohjattu lodju?
    on muutenkin omituisen nuhainen vaikka tietysti ei mikään raketti voi tolla koneella ollakkaan mutta silti, ilmeisesti pitää heittää kaikki saaste laitteet mäelle ja ilmastoinnin kompura.
    Niin mikäs kaasari tollasissa on alun perin siinäkin oli piuhaa ja pistoketta enemmän kun laki sallii onkos se joku quadrajet tms.=??

    edit ehkä kuuluu paremmin tänne
     
  2. kippis

    kippis Gearhead

    kasi koneisesta trans-am/camarosta ei ole kokemusta mutta vuotta uudempaa 2,8 litraista multiruiskua olen ajanut, ja mieleen tuli että onhan varsinainen pika pickappi, että kyllä sen kulkee pitäs... ja lähtee.
    ettei se olis tbi:llä varustettu ? vai koskas niitä alkoi tulla...
    eli 2 pisteruisku, kaasarin näkönen muuten paitsi kun otat ilmanputsarin pois niin näkyy kaks ruiskua.

    -missäs ne :pinup: silloin luuraa kun ...-
    :rotfl:

    http://www.handen.us/caprice/suuttimet.html

    tbi asiaa laajalti tuolla.
     
  3. sabbatum

    sabbatum 1st gear

    Pitäishän siinä kickdown olla, tai siis TV-vaijeri..?
    Eli se tarkkailee kaasun asentoa ja venttiilikoneisto sitte vaihtelee sen mukaan?
     
  4. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    kyllä sen melekein quadrajetiksi tunnistaisin.
    Ja kyllä tuo kickdown toimii sittenkin, mutta kovasti kiihdyttäessä ei vaihda kakkosta suuremmalle eikä kierrä yli 3500rpm:ää ja kuuluu sellanen saatanallinen suhina ettei sitä kestä erkkikään eikä sellasta ole kuulunut mistään kasista millä minä oon ajellu. :eek:
    Missäs sijaitsee se pakokaasun rajoitus venttiililiplaattoriseparaattori jos sellasta on ylipäätään :eek:
     
  5. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Kyllä siinä on kickdown - tai ainakin ollut ennen jotain neroa kyläseppää. Ja sähköllä ei tuossa ohjata kuin turbiinilukkoa.

    Ja olet mahtavalla tiellä, kun "heität" tietokoneohjatusta systeemistä "saastelaitteet" mäkeen. Eipä taida enää oikein toimia. Luultavasti koko ongelma johtuu jo siitä, että joku takapihan nero on "virittänyt" autoa tuolla linjalla.
     
  6. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Siis meinaat että jos tulppaan Egr:n, pcv: ja otan ilmapumpun pois niin kaasari ei toimi enään :eek:
    Tiedän että on sähkö ohjattu kaasari mutta miten erottaa sähkö ohjatun ja tietokone ohjatun quadrajetin vai onko sama asia?
     
  7. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    mitäs muuten mappi anturi ohjaa tollasessa vehkeessä kun ei siihen tule minkään laista alipaine letkua??
     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Mitäs jos tosiaan repisitte kaikki nuo "nykyajan hiluvitkuttimet" pois sieltä ja laittaisitte ihan jonkun perinteisemmän kaasarin ja jos tuohon jakajaankin menee kovin paljon kaikkee "ylimääräistä" mitä sen kuuluisi ohjata/se ottaa huomioon,niin sen tilalle tarjous hei tms.!
     
  9. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Vähän kaikkea. Imusarjanalipaineesta matolaatikko päättelee, kuinka säätelee seosta ja sytkää ym. Olisikos vika tuossa?
     
  10. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    No jokainen taaplaa tyylillään. Toiset upottavat useita satasia perinteiseen jakajaan ja kaasariin, pari kolme iltaa purkamisee ja kasaamiseen eikä lopputulos ole sen tehokkaampi.

    Minä ottaisin vikakoodit ja korjaisin sen mikä on rikki. Rahaa menee muutamasta eurosta muutamaan kymppiin luultavasti ja homma hoituu usein illassa.
     
  11. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Eipä paljon map:n kytkeminen auttanut, tais mennä jopa huonompaan suuntaan nyt ei tainnu mennä edes kakkonen enään päälle :eek:
    olisko jollain tietoa miten toi quadrajetti testataan että aukeaako ylipäätään toisio kurkut?
     
  12. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Miten ei tainnut mennä? Ja miten tuo voi vaihteisiin vaikuttaa :eek: TH700:sta ei pitäisi kiinnostaa mikään muu kuin kaasupolkimen asento.
     
  13. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    No kun en huomannut ihan tarkkaan kuullostella siinä helvetillisessä suhinassa että meneekö kakkonen päälle, mutta kolmonen ei ainakaan vaihtunut ja ei kiertänyt yli 3200rpm.
    Onko quadrajetin kiihdytys pumpun vieresä oleva pistoke throttle position sensor? jos on niin miten se testataan?
    mitenkäs kun kokeilee käsillä avata toisio kurkkujen ilma läppiä koneen ollessa sammutettu niin pitäisikö ne läpät saada kokonaan auki eli täysin pystyyn, aukeaa meinaan vaan n. sentin?
    Laitoin MAP:lle alipaineen kaasarin takaa vac sensorille alunperin menneestä letkusta sillä tämä ko. sensori oli ilmeisesti täysin rikki sillä siitä puuttu koppa päältä ja mitään pistoketta tai pistokkeen paikkaa ei siinä ollut. :eek:
     
  14. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Nyt kokeiltiin jos jonkun näkösiä säätöjä eikä auttanut mitään.
    edelleen kiihdyttäessä ei meinaa vaihtaa kakkoselle ennenkuin löysää pikkasen kaasua kakkoselta kolmoselle ei vaihda ollenkaan eikä kierrä edes 3000rpm ja puutuu aivan sikana, muuten normaalisti ajettaessa toimii hyvin.

    Autoon käsittääkseni vaihdettu th 700 laatikko vaikuttaako se q-jetin säätöihin tai muuhun mystisiin juttuihin niin paljon mitä yllä kerrottu?
    Jos vaikuttaa niin miten q- jet säädetään ko. lodjulle sopivaksi?
    Mitenkäs kun tuossa kaasarissa on se ilmeisesti tyhjäkäynti solenoidi ja se on aivan kuollut eli makaa pohjassa kokoajan eikä kaasuvipu ota siihen missään kohdassa kiinni, jännitettä ei ole vielä mitattu mutta mihin kaikkeen se vaikuttaa.
    Sitten noista toisioitten ilma läpistä kun ne eivät aukea kädellä koitettaessa kun n.1/3 onko tuossa mallissa voitu rajoittaa niitä kun on kumminkin pakettiauto vai eikö niiden kuulukkaan avautua käsin kokeiltaessa, miten ne testataan aukeaako ne ajossa vai ei?

    Kaikki tieto q-jetistä ja saaste laitteista ko. mallissa on tervetullutta.
     
  15. CC69

    CC69 Gearhead

    Hieman tuntuu siltä että ongelma voisi olla pakopuolella.

    Oottekos katsoneet ettei pakoputki ole lytyssä, katalysaattori tukossa, tms?

    Samoin kannattaa tsekata se pakoputken läpän toiminta joka ohjaa kylmänä kaasut imusarjan läpi toiselle puolelle. Eli läppä on kylmänä auki. Kun koneen käynnistää, se menee kiinni ja avautuu koneen lämmetessä.
     
  16. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Hirtettiin läppä auki asentoon. ei mitään vaikutusta pitää kokeilla vielä uudestaan.
    Katti on kyllä ihan paskana sellanene helinä lähtee ettei tosikaan pitää ottaa irti kun ei se ilma putkikaan mene enään mihinkään
     
  17. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Hip ja taas suoltaa juttua eli: käykös moiseen ns. universaali lambda anturi eli esim biltema, motonet..... ja eikös ole yksi johtoinen?
    Vai pitääkö olla merkki kohtainen?
    Mitenkäs eikös se pakosarjan läppä ole auki silloin kun sen vipu on putken suuntainen
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    ainaski fyyran kakkoseen sopi opeliskin yks johtonen lambaada, käy sellanen hakee mätänetistä. maksaa pari kymppää... mut käys nyt jossain luetuttamassa ne vikakoodit....

    onkos noissa tietsikka kaasaripeleissäkin lambda????
    mä kun luulin et ne olis vaan ruiskujen kanssa olleet.
     
  19. WTF

    WTF Gearhead

    On niissä

    Tuosta omasta ei varmaan toiminut kuin puolet noista hilavitkuttimista, pakosarja halki, putki kasassa, lambdan johto oli poikki, se pakosarjassa oleva läppä jumissa, tulpanjohdoista kaksi paskana, teippiliitoksia johdoissa ja liittimissä... Silti kävi kohtalaisen hyvin. :eek: :eek: :eek:

    Ilmapumppukin hirtti kiinni niin sitten rupesi saastelaitteet irtoilemaan.

    Nyt vaihdettu imari, kaasari, peltisarjat + putket, jakaja...

    Halvalla jos haluaa saastelaitteista eroon niin vaihtaa vaan sen alapainejakajan ( uusi n.100€ ) ja olemassa olevaan imusarjaan sopivan kaasarin tai laittaa sen sovitepalan.

    Joskus noissa ei kovin isoa vikaa ole, esim palanut vain ecm:n sulake tai jotain vastaavaa.

    Omaa masiinaa en jaksanut edes käydä ihmettelemään että miten nuo saastevimpulat korjaisi ja mitä kaikkea sieltä on rikki.
     
  20. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Joo tottakai pitää koodit ottaa ylös ja vaikka sun mitä muuta mutta kunhan vaan kyselin että käviskö sellanen unipersanaali lambda tohon jos sen joutuu hommaa.

    p.s. taitaa muuten tulla sulle whiskyn juonti keikka kun en taida saada darraa veekasi päiville kun tulee kaveri saksasta lomalle tänne ja sen kanssa pitäs heilua, joten kiirus tulee. :x
     

Kerro tästä muillekin!