`87 Chevrolet C30 Crew Cab dually Cummins 5.9 TD

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 1purehell, 6.4.2016.

  1. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Tämä on mielenkiintoinen projekti. Mitäs sille nyt kuuluu, onko edennyt?
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Työ haitannut harrastuksia. Tulin eilen reissusta kotiin ja nyt saakin olla pari kuukautta kotona. Sain hankittua reissun aikaan muutaman tarpeellisen pikkuosan, mm. hytin ja rungon väliset tyynyt, käsijarruvaijerit, rattiakseli yms. pientä. Tarkoituksena olisi nyt seuraavaksi valmistella hytti rungolle nostamista varten.
     
  3. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Pähkäilit edellisellä sivulla jarrutehostusta, että pelaako alipainetehostus myös jatkossa. Mulla Vanissa kans alipainetehostus, ja toimii hyvin.
    Aluksi oli se jakopäästä pyörivä Cumminsin oma pumppu, mutta kun ei sen perässä oleva ohjaustehostin mahtunut paikoilleen ja mun tekemä tulppaus siihen alipainepumppuun vuoti aina vaan öljyä niin vaihdoin sähköiseen alipainepumppuun. Sekin on toimiva systeemi, ohjaustehostimen pumppu pyörii sit moniurahihnalla.
    Jos siis sulla mahtuu se Cumminsin oma alip. + ohjaustehostimenpumppu niin jättäisin sen paikoilleen.
    Onkohan Dodgen ohjaustehostimen pumpun paine sopiva Chevyn simpukalle?
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jenkit on käyttäneet noita Cumminssin pumppuja suoraan Chevyn simpukalle tekemissään koneswapeissa, eli luotan että toimii. :) Tuo kone on ykköskoppaisesta, eli se alipainepumppu ei ole se uudempi lamellipumppu, vaan siinä on kaksi erillistä kalvopumppua. Poistin toisen, koska se olis ottanut tukevasti runkopalkkiin kiinni. Yhdenkin pitäisi riittää, kun moni Dodgekin pärjää yhdellä. Voi olla, että pitää lisätä isompi alipainesäiliö sen muovipallon tilalle, mikä tuossa Chevyssä tällä hetkellä on, mutta sen näkee sitten.

    Laturiksi pitää sovittaa GM:n laturi, kun en oikein tykkää tuosta Moparin irtosäädinsysteemistä. :confused:
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Edistystä tällekin, kiireisen kesän jälkeen. Hytin pohja on maalattu ja massattu. Tulipellissä on moottorin puolella musta maali ja äänieristeet. Nostettiin hytti viikonloppuna rungolle. On nyt vielä lankunpalojen varassa, kun vaihdekepille pitää tehdä reikä lattiaan.[​IMG]
     
    12345678910 tykkää tästä.
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Bel Airille pitää tehdä talliin tilaa, eli tää pickuppi pitää saada ekaks valmiiksi. Hinkkailin hyttiin pohjat ja vedettiin pintamaalit ympäriinsä. Sähköt on 90%:sti valmiit, auto liikkuu ja pysähtyy. Eilen pistettiin lasit paikoilleen. [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    HRTP, Visa, freetime-cruiser ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. rade

    rade Gearhead

    Erittäin hieno projekti!
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kiitos. Edistyy vain niinkuin iisakin kirkko. :( No nyt toi on pois tallista ja kylmävarastossa. (Ruostesuojasin sen tosi tarkasti ennen sitä) Otin työn alle ovet ja konepellin. Jospa ne sais pohjiin, niin ei olis enää kuin lavan takakyljet enää tehtävänä. :confused:
     
    12345678910 tykkää tästä.
  9. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Hienoa!

    [​IMG]
     
    1purehell tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!