Morjens kaikille! Tuli hankittua -89 Camaro RS 5.0 automaatti projektiksi. Kyseessä ensimmäinen jenkki auto. Tekniikka ja sähkölaitteet pelaa hyvin, on hyvä ajaa ja vaihtaa nätisti. Kuitenkin vaudin ollessa noin 70km/h alkaa kuulua ulinaa mikä sitten loppuu kun ajaa vähän kovempaa. Ääntä ei kuulu aina (ei tietenkään kuulunut koeajossa :-? ). Mutta melko varmasti on perä paskana. Väyrysessä oli samansuuntaisia oireita. Mitä maksaa perä kyseiseen autoon uusi/vanha? Mistä perää kannattaa kysellä? En siis tarkaan tiedä mikä perä on kyseisessä mallissa, pitäisi kuitenkin olla alkuperäinen. Eli jos joku voisi heittää suuntaa antavaa infoa. Auton maalaus on edessä, niin voisi samalla laittaa muutenkin kuntoon ensi kesää varten. Kiitos ja kumarrus etukäteen vastauksista.
Eikös tuossa ole ns 10-bolt perä? Omassa -84 ainakin on ja jotain kestävämpää ois tarkotus päivitää tilalle. Osien hintoja voi kattoa esim. summitracing.com sivustolta.
Täytyy lautaspyörä(t) hommata. Onko noissa joku tietty välityssuhde (vakioperä)? Saako sen selville muuten kuin avaamalla perä ja laskemalla?
Jos vaihdat sen ison lautaspyörän, niin vaihda myös pinion-ratas. Kun vaihdat molemmat kerralla, niin voit valita mieleisesi välityssuhteen.
1,5 kk kestää yhden liikkeen mukaan 2.73 lautaspyörien tilaus. Hintaa tulee about 300e. Alkuviikosta kuitenkin vilkastaan perän sisälle, niin näkee onko siellä eri välitys kehissä. Olen miettinyt, että jos laittaisi 3.08 välityksen, sen saatavuuden ja hinnan vuoksi. Liikkeen mukaan vaikuttaa noin 10% kierroksiin. Miten tämä vaikuttaa kulutukseen, jos vaikka 80 km/h nopeudessa kierrokset nousee 1500>1650 jne. ?
Multa löytyy orkkis (manual) 3.08 ehjä välitys lakruineen 60euroon. Ei tarvi odotella ja sopii kyllä automaatin peräänkin.
Hyödynnetääs vanhaa ketjua. HUOM! Aloittelija kysyy! Ostin minäkin Camaron, -88 mallisen TH700-laatikolla. Muuten skulaa mutta 60-80km/h vauhdissa tuntuu pieni nypytys. Pienemmissä ei niin vahvasti tunnu, eikä suuremmilla juuri lainkaan. Onko kyseessä perä?