8BA Lättiksen lohko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Catiska, 14.1.2019.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    Hommasin vanhan raadon rakentelua varten jossa on alkuperäinen tekniikka paikoillaan (8BA). Auto on koriltaan ja rungolta (samoin muu alusta) aika hyvä mutta jo ostaessa oli tiedossa ettei kone varmaan ole ehjä. Ainoa tieto oli että se pyörii, siinä kaikki.

    Pyöriihän se ja käykin seitsemällä pytyllä. Muuten käyntiääni oli ihan nätti, ei kolinoita tms. Mutta käytin hyvin lyhyesti, öljyt ja vedet menee sekaisin. Eli, lohko on liene halki jostain.

    Alkujaan oli ajatus nostaa rikki oleva tekniikka pois ja korvata jollain tuoreemmalla. Mutta, toisaalta tuo lättistekniikka kyllä houkuttelisi. Saako näihin ehjiä lohkoja minkälaisilla kustannuksilla?
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Ota kansi pois ja kato missä se halkeama on. Hyvällä tuurilla se voi olla kannessa ja sit vaan alumiiniset tilalle. Tai ovat ne jotkuu korjanneet lohkonkin halkeamat ihan onnistuneesti, netistä löytyy paljon ohjeita. Harvoin noita motteja on osunu myyntiin, mut kai sellai kokonainen motti jonka kunto on arvotus, niin jotai tonnin luokkaa maksaa.
     
  3. Catiska

    Catiska Gearhead

    Sain auton talliini vasta eilen illalla. Joten tänään ehdin sitä tutkia tarkemmin. Pitää ottaa tulpat irti ja katsoa tuleeko sieltä vettä kun pyörittää ja samalla mitata puristuspaineet. Sen jälkeen aukoa lisää sen perusteella mikä oli tulos.

    Eiköhän tuosta vielä kone tule. Haluaisin niin mieluusti säilyttää tuon alkuperäisen moottorin tuon F1 fordin nokalla. Mikään voimamoottorihan se ei ole, mutta riittävä tuollaiseen 1400kg koslaan.
     
    wilburi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!