-90 Cherokeen laatikosta (AW-4)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja meteli, 27.6.2006.

  1. meteli

    meteli 1st gear

    Mikähän vikana kun kaasua kevennettäessä esim kiihdytyksen jälkeen tai mäen päälle tultaessa vaihtaa pari pykälää pienemmälle, tuntuu kuin tyhjää löisi? Eli kierrokset pompsahtaa jonnekki 3 tonniin!
    Välillä tekee sen myös tasakaasulla kun keventää kaasua.

    Kaasua lisäämällä tai vähentämällä vaihtaa taas isommalle.
    Tuntuu että pomsahdus tapahtuu vain tietyssä kaasupolkimen asennossa.

    Onko AW-4:ssa kickdown vaijerilla vai miten? -->vaikutusta asiaan?
    Onko alipaineella vaikutusta laatikon toimintaan? -->vaikutusta asiaan?

    Tulipas pirusti kyssäreitä....
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Testeriin kiinni ja katsotaan!!!

    Vois olla TPS-vika!! Ei tosin aina testerillä löydy tuon ikäisessä, kun tietoa on liian vähän näkyvissä!!!
     
  3. meteli

    meteli 1st gear

    Tps:n testasin ja säädin yleismittarilla ja toimii, en tietty tiedä toimiiko oikein mut lukemat ainaki muuttuu loogisesti kaasua painamalla.

    Olisko muita ehdotuksia?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sun lootassa pitäis olla vielä mekaaninen kikkarisydeemi ja se ei saa mitään sähkötietoa loikkarin lisäksi. Jos loota sekoilee niin vika on täysin "mekaaninen".
     
  5. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei pidä paikkaansa, jos loota sekoilee vika voi olla (ja aina on tähän asti ollut, niistä mitä olen korjannut) sähköinen!!!

    Kerran jopa merkkiliike ja yksi muu "asiantuntija" -korjaamo sanoivat suureen ääneen, että: laatikkovika, vaihdettava laatikko!!!
    Mutta vika olikin elektroniikkapuolen vika, ja laatikonvaihdon sijaan korjattiin sähköistä puolta ja tuli kuntoon!!! Ja paljon halvemmalla kuin että olis vaihdettu askia!!!!
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi olla tossa loikkarin ja turbiinin ohjauksessa jotain vikaa mutta jos tipahtaa pari pykälää kerralla niin se viittais mekaaniseen vikaan.
     
  7. meteli

    meteli 1st gear

    En muista enää volttimääriä. Sieltähän tulee kahta eri jännitettä. Pienempi alle 1V ja isompi jotain alle 5V ja säätelin ohjeiden mukaan. Pitänee vielä tarkistaa...
    Kiihdytyksissä toimii yleensä normaalisti vaikkakin joskus mietttttiiiii isommalle vaihtamista, sit vaihtaa kun lisää tai vähentää kaasua.

    Olisko sähköpuolella jotain jota vois itte tarkastaa ja mittailla esim laatikkoon menevistä piuhoista?

    Ja oliko sitä alipaineohjausta jossa vois olla vuotoja???
     
  8. meteli

    meteli 1st gear

    Tps:llä tuntuu olevan vaivaan vaikutusta.
    Kun kääntää sitä eri asentoon niin vaihteen hyppely siirtyy eri kaasunasentoon. Pienemmillä ulostulolovolteilla pomsahtelee enempi pintakaasulla ja päinvastoin.
    Mihin muuhun tepsi vaikuttaa kuin laatikon toimintaan? Nyt kun kääntelin sen aivan toiseen äärilaitaan niin loota pelittää siedettävämmin mut voiko olla haittaa esim ruiskun tms toiminnalle? Kone pyörii edelleen huippunätisti...
     

Kerro tästä muillekin!