-90 fleetside v6 asiaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Porist, 9.12.2018.

Tags:
  1. Porist

    Porist 1st gear

    Otsikonlaisen rotiskon hommasin n. vuosi sitten tuolla 4.3l tbi koneella ja on minulle ensimmäinen jenkki, joten harrastuksen alkumetreillä vielä ollaan.

    Egr oli tulpattu ja vilautteli ses valoa tuon tuosta, mutta kansirempan yhteydessä poistin tulppauksen, kun totesin kellon toimivan moitteettomasti. No sitten alkoi mukavasti rötäämään aina kun egr auki. Otin liittimen pois solkulta ja nyt toiminut loistavasti, mutta mahtaako tuolla olla haittavaikutuksia? Kulutus tippui myös mukavasti tämäm seurauksena.

    Toisena asiana takalokasuojien kaaret. Onko joku tehnyt itse alkuperäisistä muodoista poikkeavat kaaret? Jos on niin haluaisin nähdä vähän kuvia :)
     
    Muokattu: 9.12.2018
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Lavakaaret, vai lokasuojan kaaret?!?o_O
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuo on tyypillistä että EGR tulpataa/poistetaan kun se oikuttelee...varmaankin se EGR solenoidi sieltä mennyt, ei paljon maksa, kannattaa uusia.
    EGR-venttiili on kalliimpi osa, mutta sekin kannattaa ennemmin uusia kuin poistaa.

    https://ecatalog.smpcorp.com/STD/#/vehicles

    VS12
    EGR Solenoid

    EGV626
    EGR Valve - automaatin kanssa

    EGV629 EGR Valve - manuaalin kanssa


    Järjestelmä on tehty toimimaan EGR:n kanssa, ilman sitä se käy rikkaammalla seoksella matka-ajossa -> kulutus nousee ja alavääntöä puuttuu myös.

    SES valo syttyy koska ECM ei saa MAP-tunnistimelta tarvittavaa tietoa, että alipaineet ovat laskeneet, kun se on käskyttänyt EGR:n auki - >> sytyttää vikavalon SES.

    Oire : SES-nollautuu aina kun sammutat auton, mutta syttyy taas kun ajat tasaisella nopeudella matkaa...sitä voi kiertää jonkun verran pienimuotoisella kaasupolkimen "pumppaamisella" kun ajaa matkaa, mutta se on todella raivostuttavaa pitemmän päälle.

    Omassa oli samaa vika ja leikin muutaman vuoden, mutta kyllästyin lopulta ja uusin EGR/solkun ja Ahh...ei valoa, auto toimi paremmin ja voimaakin tuli mukavasti lisää :odcool:
     
    Z(etor)71 ja isalmela tykkäävät tästä.
  4. Porist

    Porist 1st gear

    Kiitos Sport Truck kattavasta vastauksesta. Vilkutteli myös map anturille koodia niin kerkesin sen tilaamaan johätäpäissäni, mutta vaihdetaa ny sekin sitte ku hankittu on :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. Porist

    Porist 1st gear

    Juu siis lokasuojien kaarista kysymys, anteeksi sekaannus :confused:
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Miksi sitä muotoo pitäs muuttaa? Yleensä ei just tuota enempää tartte siivota, niin se huono häipyy. Eikä nuo nyt niin maailmantemppu oo tehä, se siisti maaluu sitten onkin jo eri juttu.
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!