904 kickdown

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 6.11.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kuinkahan kovalle rasitukselle mopsin 904 joutuu jos ei ole kickdown vipua paikoillaan?Olen kyllä pönkännyt kickarin vivun hieman alle puoleen väliin laatikon puolelta että pysyy laatikossa jonkun verran paineet.uskaltaako niin ajella varovaisesti??..Oon kuumeisesti yrittäny hommata sitä vipua vaan ei tunnu löytyvän perkele mistään.. Pitää itse ruveta värkkäilemään..
     
  2. petro_din

    petro_din Gearhead

    hymn... miulla se vipu on ollu ihan nollilla :sad:

    hengissä tuo laatikko tuntuu olevan ja on se jokusen kilometrin nähny, eikä luistakkaan pahemmin... ja vivut on kiven alla, tarvikevaijereita saa mutta ne maksaa... tietty jos löytyy taitoa ja tekniikkaa niin voithan ite koittaa vaijerista ja muusta sellasista rakennella siihen sen...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Oon minä kokeillu rauta tangoista rakennella sitä.. v:mäinen homma.. Jos kävis huomenna ostamassa pätkän vaijeria ja kokeilis siitä tehä sen.. Onko sinun laatikolla paljokin kilometrejä takana ilman vivustoo??
     
  4. petro_din

    petro_din Gearhead

    no omassa käytössä kertyny 200 km ilman sitä vipua, tuo siis sisältää yhden illan pitkähkön ja rankan reissun, mutta ei tuo laatikon toiminta mihkää muuttunu sinä aikana...

    pitää itekkin vissiin metritavarana olevaa vaijeria lähtee mehästämään... saissen kuntoo niin vois hitsailla ton lattian umpeen, nytte ois helpompi laittaakkun on sen puolen lattia auki...
     
  5. petro_din

    petro_din Gearhead

    ainiin, sori, unohtu mainita että kyseessä on 727, ei 904 :smile:
     
  6. KajS

    KajS Gearhead

    Hyvät ihmiset, joilla on hienoja torqueflite-laatikoita, uskokaa jo, että se kickdownvipu pitää olla käytössä. Kuten joku viisaampi jo mainitsi, uusia vipuhässäköitä kaasuttimelta laatikkoon ei ehkä löydy. Voi löytyä Porista Dart Cornerista, jos sieltäkään.
    Joskus netissä törmäsin vaijeriviritykseen, jolla voi korvata ne rautatangot. Etsin ja jos löydän laitan linkin.

    Seuraavassa pari siteerausta Haynesin vaninkorjausoppaasta:

    Caution: This adjustment is critical and must be correct for the transmission to function properly. Also, incorrect adjustment can lead to early transmission failure. When the adjustment is complete, the transmission should shift into third (high) gear at 20 to 30 mph under light throttle pressure. If it does not, take the vehicle to a dealer service department or qualified transmission shop to have the transmission checked.

    Ja sitten se säätö "siviiliajoon":

    Push the transmission lever forward as far as it will go and hold it there while tightening the swivel lockscrew securely. That's all there there is to it! Linkage backlash is automatically removed by the preload spring.

    Tuo edellinen on kanssa Haynesista. Tuon kun tekee, niin polkaistessa enemmän kaasua vipu menee taaksepäin ja lisää paineita.

    Varttimaililaatikot ja manuaalikoneistot on sitten eri juttu, niissä on paineet aina täysillä. Siviiliajossa on syytä laittaa se vipu toimintaan, sillä kumpaakin tarvitaan, sekä alhaisia että korkeita paineita. Jos vipu möllöttää etuasennossa aina, on syytä kruisata vaan tyhjäkäynnillä.

    huhhuh, jeesusgeeni iski perjantain kunniaksi, koettakaa kestää!
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä polttelin noita 904 lootia joskus oikeen urakalla vaikka oli vivustotkin. Se kickdown täytyy olla toiminnassa ellei ehdoin tahdoin halua vaikeuksia tai ole sellaista venttiilikoneistoa joka ei sitä vaadi. Ainoo poikkeus on jos sen lukitsee pohjaan, mutta silloin ei luonnollisestikaan toi ajomukavuus oo ihan parhaasta päästä. Vaijerisarjoja saa ainakin Lokarilta tai Bouchillon performancelta.
    http://www.moparsbycrane.com/main.php3? ... m%3D768471 http://www.bouchillonperformance.com/BP ... ctions.asp
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Muistaakseni niitä kick-down vipuja ei ole kuin kahdenlaisia eli niitä yksiosaisia ja sitten niitä useampiosaisia. Kumpaisenkaan valmistaminen ei pitäisi olla mahdoton tehtävä, riittää kun joku tekisi niistä hyvät piirrustukset.
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, ja aika useissa missä on alunperin moniosainen sen pystyy koravamaan myös yksiosaisella kun sen oikein taivuttelee. Toi vivustohan on vähän ainainen ongelma kun kaasareita ja imusarjoja vaihdellaan niin sitä joutuu aina mulkkailemaan.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    ja Jack's Auto Parts, Howell, New Jersey
    myy ainakin kuutta eri kickdownvipusarjaa
    nimikkeellä " Complete Transmiission Kickdown
    Linkage Kits ".kuvan mukaan näyttäs melko
    kompletilta sarjalta, hinta tosin 129.95 $.
    pitäs varmaan ostaa yks ja sitten "kloonata"
    muutama sarja.
     
  11. petro_din

    petro_din Gearhead

    juu, en mie sitä tarkotutsella säre, ei vaan tää tietotaito oo vielä liian korkeella tasolla, yritän kyllä parhaani mukaan paikata noi puutteet ennenko auto menee katsastukseen keväällä, pitänee kokeilla ite tehhä toi metritavarana saatavasta vaijeristakun ei nuo liikeet tunnu suostuvan kertomaan että saako niiltä vai eikö niiltä saa noita vaijeri/vipu systeemejä, saa nähhä kuinka käy :smile:
     
  12. dart -66

    dart -66 Gearhead

    kyllä metritavarasta onnistuu, aikanaan mattamustassa HemiDusterissa oli sattuneesta syystä sellanen.Tekijä muutti toiseen hiippakuntaan että ei voi kysyä, mutta kaasareilta varppi lähti eteenpäin, kiersi koneen apparinpuolelle ja lootan takaa kuskin puolelle takas suuntana keula. Mitoitukset jätetään itsekunkin mietittäviksi
     
  13. caballista

    caballista 1st gear

    Idiootti kokeilee. Onko kokemusta vaijerin tekemisestä esimerkiksi kytkin- tai käsijarruvaijerista työntävänä.

    Mittalin että kuoren pitäisi olla vähintään 55cm ja päädyssä olevat vaijeri osuudet 15cm ja 10 cm. Paras tietenkin tulee kun vaijeri osuus on pienin eli vain liikevaran verran. Kestääkö tuollainen viritys vai tuleeko nurjahdus? Vai kestääkö hetken kunnes tulee nurjahdus?

    Tuollainen vaijeri olisi kivempi kuin taiteltu tanko ja työntävänä tulisi lyhyempi kuin vetävänä.

    [EDITOINTIA]
    Rakentelin tuollaisen, ei tullut hyvä. Tai toimii mutta ei olisi ollut ikuinen. Seuraava idea on sitten tehdä vetävä mikä ottaa vedon suoraan kaasupolkimelta.

    Lopulta varmaan olen tuhlannut aikaa ja käyn ostamassa Racer's Placesta tuollaisen lokarin vaijerin.

    Lokarilta vaijeri Mopemanin linkin mukaan on työntävä (Duster varmaan vahvistaa) ja tuo Bouchillon performancen näkyy olevan vetävä. Oman vetävän ajattelin laittaa laatikkoon samalla tyylillä kuin Bouchillonilla.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: caballista 2004-01-18 20:32 ]</font>
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja työntävä vaijeri on äärimmäisen luotettava ja kestävä.. Eikös juu..
     
  15. Duster

    Duster 1st gear

    Itse tilasin tuommoisen Lokarin vaijeri kickdownin Part Cornerista ja nopeesti tuli. 105e tuo oli näköjään kustantanut.

    Kyllähän sen itsekin väsää ei tuo niin monimutkaiselta näytä, mut aito on aina aito.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miten toimi? Luulisi, että noin pitkä vaijeri tuottas ongelmia.
     
  17. Herje

    Herje Double Gearhead

    Eli miten ton kikkarin säädön pitäs ihan oikeesti olla?
    Ja suomeksi kiitos.
    Itellä on nyt säädetty niin että vipu on koko ajan vähän päällä, ja vähän ennen täys kaasua pohjassa...

    Nyt ei 3 mene päälle ennen ku löysää kaasua.
    ja kylmänä tuntuu että ei helpolla vaihda ylöspäin.

    Loota rempattu talvella ja ajettu sen jälkeen noin 300km

    onko vika nyt pantojen säädöissä vai kick downissa?
     
  18. L.P.

    L.P. Gearhead

    Siten tulisi säätää, että kaasu pohjassa laatikon kyljessä oleva vipu on myös pohjassa. Siitä voi sitten hieman hienosäätää jos tuntuu kuminauhalta tai jos hampaat tippuu suusta.

    Elikkä sinulla säätö on liian tiukalla. Todennäköisesti tuo kickdown on syynä siihen, ettei kolmonen mene päälle. Nyt siis tilanne on sinulla se, ettei kaasukaan mene pohjaan asti, koska kickdown vipu on pohjassa ennen kaasua.

    Seuraava helposti tarkastettava vaihtoehto olisi kickdown pannan säätö. Laatikon kyljessä, siellä kickdown-vivun vieressä. Oman tietämykseni mukaan liian tiukka pannan säätö saattaisi viivästyttää kolmosen kytkeytymistä.

    Tietenkin myös takapannan säätö on syytä tarkistaa. Yleensähän siihen ei kukaan koskaan koske, koska säätöruuvi on laatikon sisällä. Mutta tässä tapauksessa jos laatikko on tullut remontista, niin sitäkin on sitten säädetty.

    904 tietäjät, jatkakaa.

    EDIT: Luin uudestaan tarkemmin ja editoin.
     
  19. Plymounth 60`

    Plymounth 60` 1st gear

    Värkkäsin 6 mm rosteri kierretangosta kickdownin 904een. Entinen napsahti poikki laatikko liikutellessa. Sitä käytin mallina kun vääntelin jengatankoa, hyvä tuli. Tosin vasta toinen yritys koska tein ensimmäisestä liian lyhyen. Osat maksoi n. 200 kruunua eli n.20 euroa.
     
  20. sectoid

    sectoid Gearhead

    Kickdownin puuttuminen tappoi laatikon minultakin. Alkuperäinen systeemi ei sovi enää paikoilleen. Onko Turun lähellä mitään korjaamoa, joka rakentaisi jonkin vaijerisysteemin?

    Auto on Dodge Dart vm74 Super Six koneella sekä 904 laatikolla. Varalaatikko on jo olemassa, ja ajattelin sen hajonneenkin korjauttaa. Ongelmina tietenkin raha, sekä kommunistikuutio asuntona. Ei parkkipaikalla voi tehdä oikeastaan yhtään mitään. Pitää teettää.
     

Kerro tästä muillekin!