904 kuvernöörin paine

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja wallu64, 14.5.2011.

  1. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Tein lootaan perusrempan ja nyt se sit pelaa vähän huonosti. Elikkäs deellä ei vaihda kolmosta pienenpää ollenkaan ja kepistä saa kyllä kakkoselle, mut ykköstä ei sit löydy mistään :mad:
    Kuvernöörin linjassa on 4 baaria painetta kun auto on paikallaan deellä. On ilmeisesti jonkin verran liikaa. Purin jo venakoneiston ja siellä näytti kaikki olevan ihan ok. Eli onko se vika nyt väkisin tuolla kuvernöörissä vai voiko tuo paine johtua jostain ihan muusta? Loota on vielä autossa kiinni niin ois voinu vielä kokeilla jotain ennen ku alan sitä purkaa.
    Kiitti vinkeistä jo etukäteen!
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Sellainen muistikuva olis että governorin paine kuuluu olla 1mph/1psi.
    ja nollapaineesta lähtee kasvamaan.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    15-85 psi nopeudesta riippuen pitäis löytyä.
     
  4. wallu64

    wallu64 3rd gear

    jee jee. Ei kai se auta muu ku tarkastaa se governori seuraavaks.
     
  5. wallu64

    wallu64 3rd gear

    No nyt on sit se kuvernöörikin tarkastettu ja eihän sieltäkään vikaa löytyny. Jos jollain tulee jotain ajatuksia mieleen niin nyt saa avautua. Mulla alkaa olee ideat loppu.
     
  6. L.P.

    L.P. Gearhead

    Laatikko kun on vielä autossa kiinni, niin voisi testata myös pantoja käyttävien servojen ja miksei samalla kaikki muutkin paineet.

    Oliko kasausvaiheessa mitään epäselvyyksiä. Itse sotkin kerran kasatessa etu- ja takakytkimen kitkalevyt keskenään ja tuloksena kytkin juntturassa - olivatkin kitkalevyt eri paksuisia eteen ja taakse.

    Mutta kyllä tuo governorin paine on liian suuri, kuten todettu. Se pitäisi saada 0-1.5 PSI:hin tyhjäkäynnillä jollakin konstilla. Tarkista laatikon linjapaine venttiilikoneiston kyljestä säätöruuvista.
     
  7. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Eipä siinä mitään epäselvää ollu. Oon pari kertaa aikasemminki ton lootan rempannu. Joo täytyy ne kaikki paineet vielä mittailla, jos se rupeis siitä sit selkiämään.
    Semmonen tuli vielä mieleen, että tostahan oli särkyny toi takakytkimenrumpu. Siitä rummun "etureunasta" oli sorvattu pari milliä ettei etupakan pressusureplate ottanu siihen kiinni. Siis sitä pressureplatea oli ohennettu sieltä lukkorenkaan kohalta jotta sai yhen lisälevyn etupakkaan. No se platehan ois sit törmänny tohon takapakkaan ellei jommastakummasta ois ottanu tavaraa pois. Aattelin että tossa rummussa on enempi "ylimäärästä" niin raapastiin sit siitä poies(ei tullu sit mitattua, että eihän siinä mitään ylimäärästä ollu :oops: ) Hetken aikaa se kesti ajella ja sit yks täyskaasukiihytys niin kakkosella loppu veto ihan tyystin. Oli se rumpu sit katkennu siitä kevennetystä kohdasta. Oiskohan tossa mällissä voinu tapahtua jotain muutakin kun toi rummun särkyminen?
    No nyt on sitte molemmat rummut uutta ja kyllä sinne pakkoihin välystäkin jäi.
     
  8. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Nyt alko loota pelaamaan ku vaihdoin kokonaan toisen governoorin. En mä siitä vanhastakaan kyllä mitään vikaa löytäny. Outo juttu taas kerran.

    Ootteko muuten ränkänny tota tsydeemiä, että sais vaihtoja ylemmäs? Mitenköhän se ois kätevin toteuttaa, vai kannattaako siihen ostaa joku valmis setti?
     

Kerro tästä muillekin!