904 muuttui helkamaksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sherif, 24.9.2006.

  1. sherif

    sherif Gearhead

    Elikkäs vain pakki puuttuu. Muut vaihteet pelaa hienosti. Oiskohan takapanta särki?
     
  2. Geissi

    Geissi 1st gear

    purkamallahan se selviää...

    joskus itelläni kävi kämmähdys 100:sen vauhdista vapaalle puodottaessa vaihdetta menikin pakki päälle (voi kyynel) ja tämän seurauksesta pakkia ei enää ollu.. autoon etsin kalliin vaihto lootankin.. ennen purkamista päätin vielä ajella ilman pakkia..kappas ja pakki löytyi illan ajeluis takas.. luulen et joku venttiili koneistos meni jumiin hetkellisesti.. ei tämän tempauksen jälkeen ole ollut lootas ropleemia.. öljyjen vaihdotkin lootaan on minun mielestä tehtävä vähitään kerran vuodes..
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Paa kiintee ykkönen päälle, kiihdytä vauhtiin, ja nosta kaasu; onko moottorijarrutusta? Jos ei, niin todennäköisesti pakkipanta tai sen käyttömäntä on likki.
     
  4. sherif

    sherif Gearhead

    Joopajoo!! Nyt oon kyllä pihalla... Testasin tota pakkoykkös hommaa ja pelaa. Mutta kun tulin pihaan niin ajoin tohon ylös talon eteen sillai et pääsisin valuttelemaan pakittaen sen parkkipaikalle. Mutta ylläri oli että kun heitin ännälle niin kaveri yrittikin pyrkiä etiäpäin :D Sama juttu myös parkkiasennolla. Pakilla ei tapahdu mitään. Oiskohan vaan venakoneistossa jumitus? Koneisto oli mulla tässä auki just jokuaikasitten. saattaahan olla että eksy joku kikkare sinne vaikka koittikin olla pyörittelemättä sitä isommissa paskakasoissa.
     
  5. ford59

    ford59 1st gear

    Tämä nyt ei mitenkään liity tähän 904 lootaan, mulla oli joskus etuveto rotkessa 2,2 Aries sama vika, ja syynä oli pakkaa kasassa pitävän jousilevyn murtuminen. irto paloja oli väärissä paikoissa ja ne kiusasi, eteenpäin mentiin joka vaihteella ja taakse ei millään. Siinä härvelissä oli kyllä tehtaalla vahingossa pistetty laatikko ja kone poikittain...
     
  6. sherif

    sherif Gearhead

    Missähän välissä ne semmosta kiusaa pääsee tekemään... Tarvii varmaan kurkata huomenna mikä mättää...
     
  7. martti-66

    martti-66 3rd gear

    onko sulla lattiakeppi vaijerilla?
    mulla kävi niin et vaijerin kuori oli karannu
    eikä toiminu ku 1-2-d-n koska vaijeri teki lenkin "tyhjässä".
     
  8. sherif

    sherif Gearhead


    Ei oo kun rattikeppi vivustolla. Ja kaikki pykälät löytyy kepistä kyllä. Lootan puolella se vika täytyy olla. Huomena nähään sitten...
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos pakilla auto pysyy paikallaan eikä yritä mihinkään suuntaan edes mäessä niin forward pakka on leikannut kiinni. Sen takia se yrittää eteenpäin koko ajan jopa vapaalla ja parkilla! Tollasen leipomisen jälkeen toosa on joskus aika mielenkiintoinen purettava ja se ei ole mitään lasten katseltavaa hommaa :odroll: .
     
  10. sherif

    sherif Gearhead

    Tuli tossa tosiaan vähän pistettyä nakkia katuun aika raskaalla jalalla joten näin on varmastikkin päässyt käymään. No täytyy varmaaan tänään koittaa kattoo missä mennään..
     
  11. sherif

    sherif Gearhead

    Ja kyllähän siinä niin kävi että Mudracer oli jälleen oikeilla jäljillä. Forward pakka oli tosiaan sulanu yhdeksi puuksi ja purkaminen oli tosiaan K-18 katseltavaa. Mut kyllä se sieltä tuli muutaman voimasanan avittamana.
    D:llä siis EI poltella pätkääkään kumia... :oops:
    Tota mites jos tonne meinaa sovitella enempi levyjä niin pitääkö hommata jostain uudet mäntä/rumpu systeemit? Kattelin vaan että ei noissa ainakaan kauheita ole vara sorvailla. Tässä ei siis ollu kun 3 levyä. Eikös niitä saa 5 kappalettakin mahtumaan. Mites sen linjapaine-ruuvin oikee säätö katotaan siitä venakoneiston kyljestä?
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Suunnilleen kaikissa kasikoneen perässä olevissa 904 lootissa on nelilevyiset kytkimet. Liekö toi jonkun ihan henk koht operoima laitos, jossa on laitettu paksummat kolmos/pakki levyt tohon forward kytkimeen? Ei kumin polttamiselle kolmosella pitääis olla mitään estettä, vastusta on vähemmän kun kaasu pojhassa ajettaessa silloin kun kummi ei suddaa. En oo hirveesti pelannut 904 lootien kanssa, en oikeestaan yli kymmeneen vuoteen yhtään, mutta eiköhän siinä päde samat jutut noiden levymäärien kanssa kun 727:ssa. Eli voi sorvata lukkorengasuraa korkeemmalle, ja/tai veistää siitä pidikelevystä sorvilla lykkorengasuran kohdalta ohuemmaks, joloin levy nousee ylemmäs. Alton ohuilla levyillä menee ilman muutoksia nelilevyseen kolmos/pakki pakkaan viis levyä. Orkkis viislevynen pakka vaatii myös pumpun samasta lootasta, ja vuosimalleissakin on noiden pumppujen ja rumpujen kanssa eroa. Joskus 80-luvulla tais tulla muutos.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa lukkorenkaan paikan siirrossa pitää olla tarkkana ettei peltinen välilevy osu siihen vanhaan lukkorengasuraan koska sitten on kaksi kitkaa pois pelistä!! Jonkun ~-74 318 saastekikkaran persiissä voi olla tollanen "lama"versio lootasta tai sitten joku on parantanut sitä kutvoslootan osilla :odroll: . 4 levyä per pakka riittää kyllä aika pitkälle ja tota nakinpolttoa kannattaa harrastaa keppi lukkoykkösellä niin kestää paremmin!
     
  14. sherif

    sherif Gearhead

    Joo veikkaan että on kutosen loorasta lainattu sisälmykset. Onhan sillä ehkä saatu kato pari garammaa painoo tiputettua. tai sit ei. Päytyypi maanantaina ottaa palikat töihin messiin niin päiväkin hurahtaa taas nopeasti kun on jotain mielenkiintoistakin sorvailtavaa.. :D Mitkäs ne ihan oikeaoppiset välykset nyt sitten noihin pakkoihin on? millistä pariin?
     

Kerro tästä muillekin!