904 PR-säätöruuvi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja wallu64, 30.7.2008.

  1. wallu64

    wallu64 3rd gear

    joo, elikkäs laitoin tohon lootaan jonkun transgon kitin. En nyt muista mikä se oli mut makso jotai 50e. Siinä tuli niitä jousia ja uus manuaali valve. Oishan siihen peltiinkin pitäny niitä reikiä isontaa, mut joku oli ehtiny sen jo tekemään. Eli lootaan oli jo ilmeisesti laitettu toi kitti. :lol: Jäi vaan mietityttää se PR-säätö ku se oli aiemmin noin 5mm kirrattu ja sen kitin ohjeen mukaan se piti jättää "auki". No mä ruuvasin sen sit auki. Lootan toiminnassa en huomannut eroa entiseen.
    Kysymys kuuluu: Voiko tosta ruuvista säätää linjapainetta vai mitä? Ja mitä se sit käytännössä meinaa? :eek:
     
  2. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Niin, eli saisko sitä jousta kiristämällä lootasta jäpäkämmän? :odroll:
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se pelkkä paine tee lootaa paremmaksi mutta liika paine imee tehoa. Toi Transcon suositus että säätöruuvista kaikki pois on sitä varten kun kitin mukana tulee spesiaali painejousi. Kiristystä suositellaan jos koneessa on enemmän löylyä.
     
  4. wallu64

    wallu64 3rd gear

    Noin mä sitä vähän aattelinkin.

    Kone on jonkin verran piristetty 318 ja turpiini on 2200 stallilla. Kumiakin tulee röyhytettyä melkei joka päivä.. Voisinhan mä niitä paineita mittaillakkin, jos tietäisin mistä mitata? Minkälaisessa haarukassa noi paineet ois hyvä olla?
     

Kerro tästä muillekin!