904 rempan jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja kotr, 16.9.2008.

  1. kotr

    kotr 3rd gear

    kuinkas nopeasti rempatun laatikon pitäs rueta normaalisti vaihtamaan?

    jonku aikaa oon konetta käyttäny ja vaihteita rumplannu ja jonkulaista heräämistä on ollu havaittavissa,mutta aika vaisusti auto nytkähtää.Ajelemaan en oo lähtenu ku perässä ei oo öljyä.

    Öljyt oon tarkistanu ÄNNÄLLÄ.
     
  2. Massikka73

    Massikka73 1st gear

    Kyllä 904 mulla rupes oikeestaan samantien. Ensin hetken käytin ja tarkistin öljyt. Lisäsin hieman pariin otteeseen. Jonkun aikaa annoin käydä rutkutta ja kattelin, ettei ruiski mistään, sitten pykälä pesään ja tienpäälle.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noissa voi joskus mennä jonkun kymmenen sekunttia ennenkuin turbiini on täynnä ja ööliä riittää vaihteillekkin. Varsinkin jos tyhjäkäynti on pienellä. Pari pikku polkaisua pariin tonniin keppi ännällä tekee gutaa kun parkkilukossa turbaani ei täyty!
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    Ookoo.Toivottavasti rupiaa toimimaan.JOS ei rupia niin vasta maalattu farmari aspen kahdeksikolla myynnissä :rotfl:
     
  5. kotr

    kotr 3rd gear

    No joo eihän se ny saatana herää :mad:

    Pykälät kyllä löytyy ja auto jonku verran nytkähtää mutta liikkeelle lähtö vaikiaa niin eteen kuin taaksekki.Luistaa melko rajusti.

    Mitenkäs nämä pantojen sääjöt mitkä on laatikon kylesä?Kuinkas tiukkaan? :odroll:
     
  6. kotr

    kotr 3rd gear

    Hohoi asiantuntijat!!!!Voisko sielä olla ilmaa???


    Heitelkää!!
     
  7. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    No ei se siitä ainakaan ole kiinni, eli ilmat tulee nopeasti pois kun vähän aikaa käyttää. Mitä siinä remontissa tehtiin ? Paljon sinne on laitettu öljyä ?
    Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että remontti ei ole onnistunut.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos se ei liiku kumpaankaan suuntaan niin remppa on mennyt kohtalaisen vitulleen. Laskeeko öljyn pinta kun tälläät koneen käymään??
     
  9. kotr

    kotr 3rd gear

    joo kyllä öljynpinta laskee ku auton käynnistää.

    Laatikko rempanki teki aika luotettava mekaanikko_On koonnu useite moppe laatikoita.

    Voiskohan venttiilikoneistosa joku jumittaa?Tuntuu,että painetta ei ois tarpeeksi.Ei lauhuttimenputketkaan vuoja :rotfl:
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pakki ja eteenpäinmeno kytkin ei mene minkään erillisenventtiilin kautta kautta päälle, mutta otappas piruuttas öölipohja pois ja kato liikkuuko se manualvalve koneistossa kun keppiä liikuttaa!!
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    Joo pitää käyttää öpohja pois kuhan saan auton taliin ja montulle.Mutta mitenkä nämä pantojen sääjöt?Voiko ne olla liian löyhällä?

    Niin ja öljyä ainaki tikun mukaan on tarpeeksi.Atf 220
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pakkiin pannan löysyys voi vaikuttaa mutta eteenmenemiseen ei muuta kuin kakkosella.
     
  13. kotr

    kotr 3rd gear

    voihan paska...Oiskohan kellään myydä varmasti toimivaa 904 tai 727:Kaa
     
  14. kotr

    kotr 3rd gear

    oisko tässä raahen lähettyvillä pajaa joka korjais tomaatteja?
     
  15. Odd_Man

    Odd_Man Gearhead

    Kaivelin tossa hiukan raahe-oulu väliä ja ei oikeen tomaatti korjaajia sieltä päin löydy joten etelään päin joutuisit laatikon roudaamaan.

    Onhan noita 904:sia laatikoita jossakin autopurkaamoilla, mutta varmuutta ei ole ennenkun soittelee.
     
  16. Fireball

    Fireball Gearhead

    Oliko turbiini VARMASTI kunnolla pohjassa asennettaessa, ettei vaan ois väkisin kiritty paikalleen ja öljypumpun väkäset katkennu. Sen pitää upota sinne "kolme kolausta", ja kun kuori on kiinni motissa joutuu limppua vetämään vetolevyä päin, ja se liikkuu vapaasti.
     
  17. kotr

    kotr 3rd gear

    kyllä turpiini oli pohjassa.Laatikko laitettiin koneeseen lattialla paikalleen ja nostettiin koko pakettina paikalleen.Elikkä ei auton alla äherretty.en tiiä kuvittelenko vaan mutta tuntuu,että kun autoa käyttää ännällä ja kaasuttelee ja vaihtaa sitten heti vaihteen päälle niin auto nytkähtää terävästi.Mutta jos vaan starttaa käyntiin ja lyö vaihteen silmään niin ei tapahu juuri mitn.Ihan ku paineet katuais johonki???
     
  18. freeride

    freeride Gearhead

    onkos siinä linjapaineportteja?mittari kiinni niin näkee hukkaako se paineet ja paljonko se yrittää paineita kehittää.
     
  19. kotr

    kotr 3rd gear

    joo ei oo linjapaineportteja.Minkälainen paine letkuisa pitäs olla?
     
  20. freeride

    freeride Gearhead

Kerro tästä muillekin!